$
הייטק והון סיכון

אפליקציית FairFly הופכת לשירות להוזלת כרטיסי טיסה לעסקים

המוצר החדש של פיירפליי, שמושק לראשונה מחוץ לישראל, יחליף את האפליקציה שתיסגר למשתמשים חדשים. בחברה סבורים כי החסכון במחירי הכרטיסים בארה"ב לבדה עשוי לעמוד על 19 מיליארד דולר בשנה

אסף גלעד 18:1809.08.16
הסטארט-אפ הישראלי FairFly שעל מייסדיו נמנה אורי לוין, ממייסדי Waze, משיק מוצר חדש המיועד לשוק הארגונים והחברות ויסייע להם להוריד את מחירי כרטיסי הטיסה שהם רוכשים לעובדיהם. זוהי ההשקה הראשונה של מוצר פיירפליי מחוץ לישראל: הוא יושק לראשונה בארה"ב ובאירופה. עד כה היה שירות הורדת מחירי כרטיס הטיסה של פיירפליי זמין כאפליקצייה וכשירות למשתמש הפרטי שהושקו באופן פומבי בישראל בלבד. היום (ג') הוא משוחרר בגרסת אנטרפרייז שתתחבר הישר למערכות ניהול הטיסות הארגונית.

 

פיירפליי מתחברת הישר למערכת ההזמנות ועובדת באופן אוטומטי מאחורי הקלעים, ללא מעורבות המזמין. המערכת העסקית תפעל באופן דומה לזו המיועדת לקהל המשתמשים הפרטיים: המערכת מתעדת את פרטי הטיסה שהוזמנה, ובמשך הימים שלפני הטיסה מאתרת כרטיסים במחירים נמוכים יותר. אם מחיר הכרטיס החלופי אטרקטיבי ודמי הביטול נמוכים מספיק, השירות יציע לבטל את כרטיס הטיסה המקורי ולרכוש את הכרטיס החדש כאשר ההחלפה מתבצעת באופן אוטומטי.

 

מייסדי פיירפליי מימין: אביאל סימן טוב, גילי ליכטמן ועמי גולדנברג מייסדי פיירפליי מימין: אביאל סימן טוב, גילי ליכטמן ועמי גולדנברג

 

החיבור של פיירפליי למגזר העסקי טבעי בהתחשב בכך ששיעורי החסכון של המערכת שפיתחה גבוהים יותר בנסיעות במחלקת עסקים. בעוד שהחסכון הממוצע במחיר כרטיס עומד על 254 דולר, במחלקת עסקים עומד החסכון הממוצע על 822 דולר, נכון לנתונים שפרסמה החברה בשנה שעברה. הנחה במחלקת עסקים יכולה אף להגיע לאלף דולר ויותר. על בסיס נתונים אלה ונתונים של משרד התחבורה האמריקאי, סבורים בחברה כי החסכון במחירי הכרטיסים בארה"ב לבדה עשוי לעמוד על 19 מיליארד דולר בשנה.  

 

המערכת האוטומטית החדשה לביטול ורכישה מחדש של כרטיסים מוזלים לוקחת בחשבון דרישות ואילוצים של המשתמש: האלגוריתם המאתר את הטיסה הזולה יותר, משכלל גם את מדיניות הטיסות בחברה, את חברת התעופה המועדפת על המשתמשים או את מועדון הלקוחות המועדף עליהם, וכן את שעות ההמראה והנחיתה המתאימים ביותר לפעילות העסקית שלהם.

 

המוצר פונה הן לחברות גדולות שמפעילות מערכות פנימיות לניהול טיסות והן לסוכנויות נסיעות שמספקות שירות נסיעות לחברות. בחברות גדולות המערכת משרתת את מנהלי הנסיעות או התפעול, ואילו בסוכנויות היא מגיעה למנהלי מערכות המידע, סמנכ"לים או מנהלים בכירים.

 

פיירפליי ממשיכה להפעיל את אפליקציית הורדת מחירי הכרטיסים למשתמש הפרטי שהשיקה בשנה שעברה, אך מהיום לא תוכל לרשום משתמשים חדשים והשירות יינתן אך ורק ללקוחות הקיימים.

 

את החברה הקימו ב-2014 אביאל סימן-טוב, גילי ליכטמן ועמי גולדנברג, שייסדו את החברה במסגרת תכנית סם זל במרכז הבינתחומי. היא פועלת כיום מרחוב הרכבת בתל אביב. פיירפליי גייסה מעל ל-2 מיליון דולר ממשקיעים דוגמת בלאמברג, אמרי קפיטל ואורי לוין, שהיה המשקיע הראשון בחברה, ומעסיקה 18 איש.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x