$
חדשות טכנולוגיה

הסיבה לכישלון של אפל TV: מיקוח אגרסיבי וגישה מתנשאת

מקורות בחברות התוכן עימן אפל ניהלה מגעים מדווחים על דרישות עסקיות מוגזמות והתנהלות לא הולמת מצדו של אדי קיו סגן נשיא החברה לשירותי ותוכנות אינטרנט

נמרוד צוק 15:2931.07.16
שירות הטלוויזיה בסטרימינג שאפל מתכננת להשיק בשנה האחרונה עדיין לא כאן, ועל פי תחקיר של "הוול סטריט ג'ורנל" שפורסם בסוף השבוע הסיבה העיקרית לכך היא הדרישות המוגזמות שאפל הציבה לחברות התוכן איתן ניהלה מו"מ ב-2015 וסגנון המיקוח האגרסיבי של אדי קיו, סגן נשיא החברה לשירותי ותוכנות אינטרנט. הנסיון הכושל של אפל לרתום לחזון שלה חברות כמו דיסני ו-CBS עשוי להיות גם אחד הגורמים מאחורי הקושי של מוצרי אפל TV להתרומם.

 

אחת הדרישות של אפל מדיסני, טוען המקור האנונימי של הג'ורנל, היתה להקפיא למשך מספר שנים את גובה התמלוגים שישולמו עבור הזכות לספק למשתמשיה את הערוצים שבבעלות דיסני, כגון ערוץ הספורט ESPN וערוצי רשת ABC. העלאה קבועה של התמלוגים מדי שנה היא חלק מסורתי מהמודל העסקי של שוק הטלוויזיה האמריקאי, והדרישה של אפל נתפסה כחצופה ומקוממת. בנוסף סירבה אפל להציג לשותפות התוכן את ממשק המשתמש העתידי של השירות או תרשים כללי שלו.

 

סרטים ב אפל TV. חברות התוכן ויתרו על שיתוף הפעולה סרטים ב אפל TV. חברות התוכן ויתרו על שיתוף הפעולה צילום: עומר כביר

 

אפל, על פי דיווחים קודמים, תכננה להשיק בסתיו האחרון שירות "חבילה צרה" שיוצע לבעלי האפל TV וייתכן שגם מוצרי חומרה נוספים של החברה. השירות אמור היה לכלול 25 ערוצים חיים לצד ספריית סדרות ב-VOD במחיר שנע בין 30 ל-40 דולר בחודש, ולהתחרות בשירותים כמו הולו, סלינג TV והגרסה המקוונת של HBO. הקשיים בחתימת הסכמים עם ספקיות התוכן, עם זאת, החלו כבר בתחילת הדרך, כאשר החברות שבבעלות תאגיד קומקאסט (כמו NBC Universal) היו הראשונות לוותר על העבודה עם אפל.

 

עד כה היו הניבו עסקי הטלוויזיה של אפל הכנסות קטנות יחסית ל-233 מיליארד הדולרים שהחברה הכניסה בשנה שעברה - כמיליארד דולר בשנה ממכירות האפל TV ומעמלות על תכנים שנמכרים בחנות אייטיונס ועל אפליקציות הטלוויזיה הפרטיות של חברות התוכן, שמהוות בינתיים את הדרך העיקרית בה משתמשי ההתקן יכולים לצרוך תכנים. הניסיון להשיג דריסת רגל משמעותית יותר בענף נתפס כדרך להשיג ערוצי הכנסה חדשים, לאור הכישלון של החברה לשמור בשני הרבעונים האחרונים על קצב הגידול במכירות האייפון ועל הצמיחה האיטית בעסקיה האחרים.

 

לטענת "הוול סטריט ג'ורנל", חוסר הרצון של חברות הטלוויזיה לשתף פעולה עם אפל לא נבע רק מהדרישות העסקיות המוגזמות אלא גם מסגנון ההתנהלות - קיו, אחד הבכירים הותיקים באפל שנמנה בעבר על חוג המקורבים הקרוב של סטיב ג'ובס, הגיע לאחת הפגישות באיחוד כשהוא לובש חולצת הוואי וג'ינס, ואמר לבכירי הטלוויזיה המעונבים שנכחו בפגישה "פוקס ודיסני כבר איתנו, האם אתם מצטרפים?" מה שהתברר אחר כך כשקר. כאשר השיחות הגיעו למבוי סתום הצהיר קיו "הזמן פועל לטובתנו". הגישה הכללית שלו, אמר לג'ורנל אחד המרואינים בכתבה, היתה התנשאות בסגנון "אנחנו אפל הגדולה".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x