$
חדשות טכנולוגיה

אפל נופלת, גוגל עולה: יצרנית האייפון כבר לא נתפסת כחדשנית בעיני הצרכנים

מחקר חדש שבוצע בארה"ב מראה שעבור רוב הצרכנים החברה המובילה בתחום החדשנות היא דווקא גוגל. במקום השני נמצאת למרבה ההפתעה אמזון ואחריה מדורגת פייסבוק

רפאל קאהאן 17:0226.07.16

בשנים האחרונות כשהצרכנים האמריקאים נשאלו מי החברה שנתפסת על ידם כחדשנית ביותר התשובה שלהם הייתה כמעט תמיד אפל. גם סמסונג ומיקרוסופט נתפסו כחדשניות בשנה שעברה, אך לא עוד. סקר של חברת הייעוץ והמחקר ברנד קיז (Brand Keys) שכלל כ-4,000 משתתפים ושבוצע בשבועיים הראשונים של יולי מצא שהחברה שנתפסת כחדשנית ביותר היא דווקא גוגל, כנראה בזכות פרויקט המכונית הרובוטית שלה.

 

במקום השני מופיעה חברה שעד לפני שנתיים נראתה כאחת המשעממות בתחום הטכנולוגיה - אמזון. אולם כניסתה לתחום הבית החכם עם הסייעת הווירטואלית אלקסה, הובלתה בתחום מחשוב הענן וניסיונותיה בתחום המשלוחים מבוססי רחפנים כנראה שינו משהו בתפיסה של ההמון. במקום השלישי דרגו הנשאלים את פייסבוק, שהחלה להציע כל מיני פרויקטים חדשניים כגון מל"טים סולריים לאספקת אינטרנט או משקפי תלת-ממד תחת המותג אוקולוס.

 

אפל. הצרכנים כבר לא מתלהבים אפל. הצרכנים כבר לא מתלהבים צילום: שאטרסטוק

 

אפל התדרדרה מהמקום הראשון אשתקד למקום הרביעי, כנראה תוצאה מהמתנה לאייפון 7. כמו כן סמסונג התדרדרה מהמקום השלישי למקום החמישי ומיקרוסופט התרסקה לגמרי ועברה מהמקום ה-11 למקום ה-18, זאת למרות שלחברה היו כמה הברקות בשנה האחרונה עם האקס בוקס וואן החדשה, משקפי המג'יק ליפ או ההשקה של ווינדוס 10.

 

הדירוג הנוכחי כולל גם מספר משתתפות חדשות: אייר בי אנד בי, סנאפצ'אט, באזפיד ועוד מספר סטארט-אפים שלא מוכרים בישראל כגון ClassPass ו- theSkimm. מה שאומר שחברות כגון אובר, לינקדין וסלאק גם הן פינו את מקומן. כנראה שהצרכנים התרגלו לראות בחברות האלה שירות שמהווה חלק מהיומיום שלהם והשגרה הפכה אותן למשהו מוכר צפוי ומשעמם.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x