$
אפליקציות

מועדון המיליארד: מסנג'ר של פייסבוק מציינת מיליארד משתמשים

מסנג'ר מצטרפת לווטסאפ שבבעלות החברה שהגיעה למיליארד משתמשים בתחילת השנה. קצב הצמיחה של מסנג'ר עומד על 100 מיליון משתמשים חדשים בשלושה חודשים והיא צומחת בקצב מהיר מהרשת החברתית עצמה

נמרוד צוק 09:5921.07.16
שירות פייסבוק מסנג'ר הגיע למיליארד משתמשים קבועים בחודש והוא צומח בקצב מהיר מהרשת החברתית עצמה, כך הודיעה אתמול בלילה (רביעי) החברה. תוך שנה וחצי הופעל מספר משתמשי השירות, כאשר קצב הצמיחה שהואט מעט במחצית השניה של 2015, חזר בחודשים האחרונים לקצב שאפיין אותו קודם - 100 מיליון משתמשים קבועים חדשים תוך שלושה חודשים.

 

בכך מצטרף מסנג'ר לאפליקציית הצ'ט השניה של פייסבוק, וואטסאפ, שהגיעה גם היא בפברואר למיליארד משתמשים קבועים. מבחינת מספר המשתמשים, המתחרה המשמעותית היחידה לפייסבוק בענף זה כרגע היא טנסנט הסינית, ששתי אפליקציות הצ'ט שלה (QQ ו-WeChat) מתקרבות ביחד למיליארד וחצי משתמשים.

 

פייסבוק מסנג'ר. המתחרה היחידה היא טנסנט הסינית פייסבוק מסנג'ר. המתחרה היחידה היא טנסנט הסינית

 

לרגל נקודת הציון, חשפה פייסבוק מספר נתונים נוספים על מסנג'ר: אפליקציית האייפון שלה היא האפליקציה בעלת מספר ההורדות השני בהיקפו בכל הזמנים בחנות של iOS, שניה רק לאפליקציית פייסבוק הראשית, לפלטפורמת הבוטים שלה פותחו כבר 18 אלף בוטים שונים, כל חודש נשלחות למעלה מ-17 מיליארד תמונות בין משתמשיה וכל יום הם מעבירים 22 מיליון אנימציות גיף לחבריהם. 10% מהשיחות הקוליות על גבי האינטרנט (VoIP) שמתקיימות היום נערכות באמצעות מסנג'ר, לטענת החברה.

 

נתון מעניין אחד שהיא פרסמה הוא מספר ההודעות שנשלחות בין משתמשים לחברות ובתי עסק, ועומד כעת על מיליארד בחודש. השימוש העסקי בשירות לתקשורת בין חברות למשתמשים אמור להפוך בעתיד הקרוב למקור ההכנסה העיקרי של פייסבוק ממסנג'ר, אם כי עד כה היא נמנעה מפרסום נתונים על הכנסותיה מהשירות. בניגוד לפייסבוק, טנסנט וכמה מהמתחרות האחרות דווקא מצליחות להפיק משירותי הצ'ט שלהן סכומים שמגיעים למיליארדי דולרים בשנה.

 

ענף המסרים המיידים הופך סוער ותחרותי יותר לאחרונה, עם ההנפקה של אפליקציית LINE היפנית-קוריאנית בניו יורק ועם הניסיונות של מתחרות קטנות כמו טלגרם ו-KIK לנגוס בנתח גדול יותר מהעוגה.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x