$
חדשות טכנולוגיה

עוד דו"ח עגום ליאהו בזמן שכולם מחכים למכירה

החברה צפויה להשלים השבוע את הסבב הסופי של הצעות הרכישה שקיבלה לפי הערכת שווי נמוכה בהרבה מזו שהדירקטוריון ציפה לה. טאמבלר שווה כעת שליש ממה שיאהו שילמה עבורה ב-2013

הראל עילם 11:4519.07.16

יאהו פרסמה אמש (ב') את הדו"ח הרבעוני שלה, שבהחלט עשוי להיות האחרון שלה כחברת אינטרנט עצמאית. החברה צפויה להשלים השבוע את הסבב השני והסופי של הצעות הרכישה שקיבלה, אבל הדו"ח משקף לה שווי נמוך הרבה יותר מזה שהדירקטוריון קיווה לו בפברואר האחרון, כאשר הוא החל בתוכנית למכירת החברה.

 

בעוד שיאהו הצליחה לעקוף את ממוצע תחזיות האנליסטים, היא רשמה ירידה בהכנסות וברווח ומחקה חלק משמעותי מהשווי שלה. במיוחד - יאהו מחקה 482 מיליון דולר מהשווי של טאמבלר, אותה רכשה במאי 2013 עבור 1.1 מיליארד דולר. ברבעון הקודם, יאהו מחקה 230 מיליון דולר נוספים מהשווי של פלטפורמת המיקרו-בלוגינג. התוצאה היא שטאמבלר שווה כעת, לפי יאהו עצמה, שליש ממה שהיא שילמה עבורה לפני כשלוש שנים.

 

 צילום: בלומברג

 

זהו כשלון משמעותי עבור מאריסה מאייר, מנכ"לית יאהו, וללא ספק משאיר טעם מר – במיוחד בהתחשב בכך שיתכן ובקרוב יאהו ומאייר יפרדו. תחת כהונתה, מאייר ביצעה ארגון מחדש משמעותי לחברה, ומכרה לא מעט מנכסיה בחברת האינטרנט עליבאבא על מנת לממן מסע רכש עצום בהיקפו, שנועד להזרים חדשנות וכוח אדם צעיר לחברה. מאייר רכשה לפחות 48 חברות מאז שנכנסה לתפקיד ביולי 2012, וטאמבלר הייתה הרכישה הגדולה והמתוקשרת ביותר, שייצגה את מאייר יותר מכל רכישה אחרת.

 

מאייר יכולה להתנחם בכך שהכנסות החברה לא קרסו כפי שהאנליסטים ניבאו במקור, והאסטרטגיה של החברה להיכנס לערוצי פרסום חדשים יותר כגון וידיאו, מובייל וסושייל צלחה: יאהו רשמה הכנסות בגובה 1.31 מיליארד דולר, מעל ההערכות שעמדו על 1.08 מיליארד דולר. 39% מהכנסות החברה ברבעון האחרון הגיעו מקטגוריות פרסום חדשות, לעומת 32% לפני כשנה.

 

 צילום: בלומברג

 

בכל הנוגע לערוצי הכנסות חדשים, מאייר גם הרחיבה מעט על תוכנית הפיילוט של יאהו בתחום הבוטים, וכוונתה להשיק ממשק שיחה מסחרי שיתחרה באילו שפייסבוק, גוגל, אמזון ומיקרוסופט מפתחות. הפיילוט של יאהו מתמקד כעת ביצירת בוט המסוגל לענות על שאלות בתחום מזג האוויר, חדשות מתפרצות וחיות מחמד. מאייר, שהיתה בעלת עמדה בכירה בגוגל, אמרה: "אנו מצפים שרוב החדשנות בתחום החיפוש יהיה בתחום הסייעות. הפיילוט שלנו יכול להיות גורם מבדיל מהותי בתחום החיפוש".

 

אבל הבוט עדיין בפיילוט, ויאהו רשמה בינתיים ירידה חדה של 15% בהכנסות. אלו לא חדשות טובות עבור חברה שאמורה להכריז השבוע על התוצאות של מסע מפרך למכירתה – ומי היא או מי הן החברות שירכשו את נכסי יאהו. בחודשים האחרונים דירקטוריון החברה נאלץ להתמודד עם מסע צלב שניהלו מספר משקיעים נגד מאייר, שהתנגדה במקור למכירת החברה. הצעות הרכש המקוריות היו נמוכות דרסטית ממה שהדירקטוריון קיווה, ונכון לרגע זה יאהו עדיין נסחרת בפחת משמעותי – כלומר, שווי המניה שלה נמוך במיליארדי דולרים משווי האחזקות שלה בחברות זרות. כתוצאה מכך, יאהו נאלצה למכור נכסים שמעולם לא תכננה, כמו מאגר הפטנטים שלה ו שטחי נדל"ן, וכן לפטר 15% נוספים מכוח האדם.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x