$
אינטרנט

האם טאמבלר משנה כיוון? רומזת על השקת פלטפורמה לשידורים חיים

בלוג שמופעל על ידי החברה מציג תוכנית שידורים מפורטת אך חברת האם, יאהו, נמנעה מפרסום הודעה רשמית בנושא. טאמבלר צפויה לשחרר גם אפליקציה או פיצ'ר שיאפשרו למשתמשיה לשדר בעצמם מהסמארטפון

נמרוד צוק 17:4521.06.16
טאמבלר שבבעלות יאהו עשויה להצטרף לפייסבוק וטוויטר בזירת שידורי הווידיאו החיים: שורת פוסטים שעלו ביממה האחרונה בדף שכתובתו livevideo.tumblr.com ומצהירים על השקה מסתורית כלשהו שצפויה בהמשך היום רומזים על תוכניות של החברה בכיוון הזה. יאהו נמנעה מפרסום הודעה רשמית כלשהי בנושא או אישור שהיא אכן עומדת מאחורי הפוסטים, אבל על פי אתר טקראנץ' מדובר בבלוג המופעל על ידי החברה ולא בתוכן שפרסם אחד המשתמשים בשירות.

 

הפוסט הראשון מציג אנימציית גיף הנפתחת בהודעה "וידאו חי בטמבלר, עולה לאוויר ב-21 ביוני" ולאחר מכן רשימה כרונולוגית של שעות ושמות הנראית כתוכנית שידורים. פוסט נוסף מצהיר "אנו נבצע שידור חי מפני השטח של מאדים", אחר מבטיח כי "אנו נארגן דברים בצורה מסודרת" ובפוסט שלישי מובטח שידור חי של האמן, הסופר ואושיית הרשת הניו יורקית אדם ג'יי קורץ תחת הכותרת "You Will Answer Time". עוד פוסט מבטיח "אנו ננפח משהו גדול מאוד בחדר קטן מאוד"', ובאחר נכתב "שחקן של קבוצת הארלם גלובטרוטרס ילמד אתכם לשחק כדורסל". הפוסט האחרון בסדרה גורס "אתם תלמדו את האמת המטאפיזית על הטאמבלר שלכם". השידור הראשון, על פי התוכניה, מתוכנן לארבע אחר הצהריים בשעון החוף המזרחי, כלומר 11 בלילה בשעון ישראל.

 

 צילום: בלומברג

 

מלבד השידורים המתוכננים, שנראים כתוכן מערכתי של טאמבלר עצמה או של שותפי תוכן, החברה צפויה לשחרר אפליקציה או פיצ'ר שיאפשרו למשתמשיה לשדר בעצמם מהסמארטפון, בדומה למה שמציעות פייסבוק עם פייסבוק לייב, טוויטר עם פריסקופ ומירקט הישראלית, חלוצת הענף שכבר פחות פעילה כעת בזירה הזו.

 

טאמבלר, אותה הקים ב-2007 היזם דייויד קארפ, נרכשה ב-2013 על ידי יאהו ב-1.1 מיליארד דולר. המיזוג, עם זאת, לא הביא נחת לשני הצדדים: בתחילת השנה שעברה פרשו מיאהו עובדים רבים מאלו שהצטרפו אליה כחלק מהרכישה, לאחר שיחידת המכירות העצמאית של טאמבלר שולבה במחלקת המכירות של יאהו, שינויי הממשק והעיצוב שהחברה ביצעה בשנה שעברה התקבלו בחוסר שביעות רצון על ידי משתמשים רבים, ולפני ארבעה חודשים החברה נאלצה להכריז בדו"ח הרבעוני על מחיקת שווי של 230 מיליון דולר, חלק מהכסף שהוציאה על רכישת החברה, כתוצאה מהחמצת יעד ההכנסות של טאמבלר ל-2015.

 

התמקדות בווידיאו חי תהיה שינוי כיוון חד עבור טאמבלר, פלטפורמה לתכני גולשים שבנויים בעיקר סביב תמונות ואנימציות גיף המשולבים בטקסטים קצר, ועל רקע תהליך המכירה של עסקי הליבה שלה שהחל בשבועות האחרונים, מדובר במהלך שמעורר כרגע בעיקר סימני שאלה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x