$
הייטק והון סיכון

הקרב על משקפי המציאות מתחמם: לומוס מגייסת 15 מיליון דולר

החברה מרחובות עברה לאחרונה שינוי נרחב בהנהלה ומתמקדת כעת באספקת עדשות ליצרניות אחרות. בשנה שעברו הושקעו בתחום המציאות המוגברת 700 מיליון דולר

אסף גלעד 17:3015.06.16

לומוס (Lumus) מרחובות, אחת מחלוצות משקפי המציאות המוגברת בעולם, מגייסת 15 מיליון דולר ממשקיעים סינים בכדי להרחיב את אחיזתה בשוק המקומי, כך מודיעה החברה אחר הצהריים (ד'). על המשקיעות החדשות נמנות קבוצת ההשקעות שנדה גרופ (Shanda Group) בבעלות טיאנצ'או צ'ן, מחלוצי תעשיית משחקי האונליין בסין, ומי שמחזיקה במיזם משקפי המציאות המוגברת Atheer, וכן מחברת האלקטרו-אופטיקה הסינית קריסטל אופטק (Crystal Optech). קריסטל אופטק מייצרת רכיבי הדמיה אופטית, עדשות חכמות, רכיבי LED וצגים זעירים.

 

לומוס מבצעת את הגיוס לאחר שינוי מהותי בהנהלתה שכלל את החלפתם של סמנכ"ל השיווק, התפעול והמנכ"ל בצוות חדש. המייסד וסמנכ"ל הטכנולוגיות הוותיק, יעקב אמיתי, עזב את החברה בשנה שעברה כדי להקים את חברת בימוס. להנהלה החדשה הובאו אביב פרומר, יוצא אורבוטק, לתפקיד סמנכ"ל הפיתוח החדש; גיא פלד, יוצא שמיר אופטיקה, לתפקיד סמנכ"ל התפעול; דייב גולדמן לתפקיד ראש מערך השיווק ובן ויינברגר, איש אמדוקס לשעבר, לתפקיד המנכ"ל.

 

המשקפיים החכמים של לומוס המשקפיים החכמים של לומוס צילום: עומר כביר

 

לומוס מספקת עדשות חכמות למשקפי מציאות מוגברת (Augmented Reality), כלומר משקפיים המשלבים הדמיה על גבי המציאות המשתקפת מבעד לעדשה. בעבר אף סיפקה משקפיים למפתחי תוכנה, אך בעקבות השינוי הארגוני שחוותה, עבר להתמקד רק באספקת עדשות ליצרניות אחרות ועיבתה את מערך השיווק והמכירות שלה. מלבד Atheer, מספקת לומוס עדשות גם ל- DAQri האמריקאית, יצרנית קסדת מציאות מוגברת מקצועית המיועדת לטכנאים או לאנשי לוגיסטיקה שמקבלים הדרכה באמצעות העדשה; חברת Knapp האוסטרית שמספקת משקפיים שמדריכים עובדי מחסנים כיצד להגיע אל המדף הנכון; ולחברת Thales, יצרנית קסדות הדמיה שנמכרות לחיל האוויר האמריקאי. בנוסף, משתפת החברה פעולה עם החברה הישראלית Infinity AR שעובדת על פיתוח משקפי מציאות משלה.

 

 צילום: עומר כביר

 

שוק משקפי המציאות המוגברת (AR) אינו מפותח כמו אחיו הגדול, שוק משקפי המציאות המדומה (VR) בו פעילות חברות רבות עם מוצרים מסחריים, ביניהן אוקולוס ריפט, קארדבורד של גוגל וגיר VR של סמסונג. בשוק הצרכני לא קיימים משקפי מציאות מוגברת אמינים ואיכותיים, כך שהשחקניות הגדולות בו, ובהן גם לומוס, מספקות עדשות בעיקר לשוק המשקפיים המקצועיים לארגונים וחברות, שעושות בהם שימוש לצרכים לוגיסטיים או ביטחוניים. גוגל חוותה אכזבה עם הגוגל גלאס וכעת היא מפתחת גרסה מחודשת שלהם, ואילו מיקרוסופט השיקה את הולולנס כאבטיפוס אך טרם הציגה גרסה מסחרית.

 

עם זאת, אנליסטים צופים כי בשנת 2017 יגיע השוק לבשלות והמוצר יחלחל גם לשוק הצרכני. המשקיעים כבר מחממים מנועים, וגם לחברות נוספות בתחום היו סבבי גיוס מוצלחים. בתחילת השבוע גייסה Meta האמריקאית של הישראלי מירון גריבץ 50 מיליון דולר; וחברת אבריסייט הישראלית שמוצאה מאלביט גייסה לאחרונה 6 מיליון דולר מעידן עופר וחיים סבן. על פי מרקטס אנד מרקטס, צפוי שוק המציאות המוגברת (AR) לגלגל 80 מיליארד דולר בתוך שש שנים. על פי דיגי'קאפס בשנה שעברה הושקעו 700 מיליון דולר בטכנולוגיות AR, ובכלל טכנולוגיות AR ו-VR הושקעו ברבעון הראשון של השנה 1.1 מיליארד דולר, קפיצה של 20% ביחס לרבעון המקביל. לפיכך, גם בלומוס מקווים לעבוד בעתיד עם יצרניות גדולות של קסדות ומשקפיים.

 

לומוס היא חברה רווחית שכבר כיום מגלגלת עשרות מיליוני דולרים בזכות אספקת עדשות חכמות לחיל האוויר האמריקאי. החברה נוסדה בידי יעקב אמיתי, יוצא אלאופ, שפיתח עדשה הבנויה בטכנולוגיה המזכירה סיב אופטי הכוללת מנסרות לכיוון התמונה הישר לעיני המשתמש. ב־2003, בסיועו של בן דודו, ד"ר דן לוין, הקים אמיתי את לומוס, על שמו של קסם האור המופיע בסדרת ספרי הארי פוטר. מאז גייסה החברה כ- 15מיליון דולר ממשקיעים כגון מוטורולה ונצ'רס והקרנות ויזרע וג'רוזלם גלובל של הרב שלמה קאליש. תחת ההנהלה החדשה גדלה החברה במחצית והיא מונה כיום 90 עובדים ברחובות.  

בטל שלח
    לכל התגובות
    x