חדשות טכנולוגיה

אובר מגייסת 3.5 מיליארד דולר מקרן סעודית

ענקית ההסעות ממשיכה במסע הגיוסים שלה, שבוע אחרי שהודיעה על שותפות אסטרטגית עם טויוטה. הגיוס הנוכחי הוא הגדול בתולדותיה ומביא אותה להערכת שווי של כ-68 מיליארד דולר

עומר כביר 09:3402.06.16

 אפליקציית הזמנת הנסיעות אובר (Uber) השלימה גיוס של 3.5 מיליארד דולר מקרן ההשקעות הציבורית של ערב הסעודית - כך הודיעה הלילה החברה. מדובר בגיוס הגדול ביותר של אובר, ובאחת ההשקעות הגדולות בהיסטוריה בחברה פרטית.

 

ההשקעה מתבצעת במסגרת סבב גיוס שמובילה אובר זה כמה חודשים, ולפי שווי של 62.5 מיליארד דולר. בסך הכול גייסה החברה עד היום 14.11 מיליארד דולר. בעקבות ההשקעה, מנהל הקרן, יאסיר אל-רומאיין, יצטרף לדירקטוריון אובר. אובר צפויה להשקיע את ההון הנוסף בהמשך מאמצי ההתרחבות הגלובליים שלה, בעיקר במדינות המזרח התיכון.

 

מנכ"ל אובר טראוויס קלאניק מנכ"ל אובר טראוויס קלאניק צילום: בלומברג

 

 

"אנחנו מעריכים את האמון בפעילותנו ונמשיך בהתחרבות הגלובלית שלנו", אמר מייסד ומנכ"ל אובר, טראוויס קלאניק, בהודעה לעיתונות. "הפעילות שלנו בערב הסעודית היא דוגמה מצוינת לדרך שבה אובר מסייעת לנוסעים, נהגים וערים ואנחנו מצפים לפעילות משותפת שתתמוך ברפורמות הכלכליות והחברתיות במדינה".

 

אל-רומאיין הוסיף: "ראינו כבר איך החברה הזו שיפרה את הניידות האורבנית בכל העולם, ואנחנו רוצים להיות חלק מהקדמה הזו".

 

אובר פעילה כיום ב-460 ערים ב-69 מדינות, וחלק ניכר מההון שגייסה מוקדש לא רק להתרחבות אלא גם לשימור מעמדה בטריטוריות שבהן היא ניצבת מול מתמודדות מקומיות חזקות, כמו גט (לשעבר גט טקסי) בישראל ובלונדון, שהשלימה לאחרונה גיוס של 300 מיליון דולר מפולקסווגן או דידי צ'אקסינג בסין, שגייסה במאי מיליארד דולר מאפל.

 

המזרח התיכון נחשב לאחד מאפיקי הצמיחה החשובים של אובר. החברה אמרה לאחרונה שהיא מתכננת להשקיע 250 מיליון דולר בהמשך הצמיחה באזור - סכום שככל הנראה יגדל משמעותית לאחר ההשקעה של ערב הסעודית. לדברי אובר, כיום יש לה 395 אלף נהגים במזרח התיכון, עלייה של כמעט 1,979% לעומת המצב לפני שנה, אז העסיקה באזור 19 אלף נהגים בלבד.

 

אחת הסוגיות הבעייתיות בפעילותה של אובר בערב הסעודית היא האיסור שמוטל על נשים במדינה לנהוג במדינה. בעצם פעילותה במדינה, בעיקר כשמדובר בפעילות בתחום התחבורה, מספקת אובר חיזוק לאיסור מגונה זה.

 

עם זאת, בחברה מנסים ליצור ספין שלפיו פעילותה במדינה דווקא מחזקת את הנשים שם. "כמובן שאנחנו חושבים שנשים צריכות לנהוג", נמסר ל"ניו יורק טיימס" בתגובה לשאילתה בנושא. "ואולם, בהיעדר היתר שכזה, אנחנו הצלחנו לספק ניידות יוצאת דופן שלא היתה קיימת קודם לכן, ואנחנו מאוד גאים בכך". החברה הוסיפה שכמעט 80% מהנוסעים במדינה הן נשים, ושהחברה מסייעת לקידום תוכנית ממשלתית להכפלת שיעור הנשים בכוח העבודה ל-30% עד 2030.

 

הנסיכה רימה בינת בנדאר אל-סעוד, שיושבת בוועדה הציבורית המייעצת של אובר במדינה, סייעה להכנסת השירות לפעילות בערב הסעודית וקידמה את השימוש בו בידי נוסעות. בראיון ל:ניו יורק טיימס" היא אמר שההשקעה הנוכחית היא סימן ברור לשינויים שמתרחשים בימים אלו באזור.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x