$
חדשות טכנולוגיה

ערוץ הקניות של צוקרברג: פייסבוק תאפשר רכישה מתוך מודעות וידיאו

ברשת החברתית רוצים למנף את הגידול המהיר בצפיות בווידיאו ולספק מענה לדרישת המפרסמים. במקביל הכריזה החברה על סגירת מערכת LiveRail שמאפשרת לספקי התוכן לנהל את המודעות שלהם

נמרוד צוק 12:0330.05.16
לאחר ששילבה במודעות הרגילות כפתורים לרכישה מהירה של מוצרים ופתחה את האפשרות להוסיף לדפי עסק חנות וירטואלית, פייסבוק מבצעת צעד נוסף לחיזוק החיבור בין פרסום למכירות ברשת החברתית ועובדת על פרסומות וידיאו שיאפשרו ביצוע רכישה מתוך הסרטון, בדומה למה שקיים כבר היום ביוטיוב.

 

על פי דיווח של אתר The Information, הפרסומות החדשות (שמיועדות בעיקר לצפיה במובייל) יכללו תוכן וידיאו רגיל כאשר בהקשה על הסרטון יוצג מידע טקסטואלי על המוצר שהפרסומת מקדמת. הקשה נוספת תשלח את הצופה לאתר או לאפקליציה של המפרסם להזמנת המוצר. ניסוי ראשון ומצומצם בהיקפו בסוג הפרסומות החדש אמור להתחיל בחודש הבא.

 

הקשה על הפרסומות תשלח לאתר או לאפליקציה של המפרסם הקשה על הפרסומות תשלח לאתר או לאפליקציה של המפרסם

 

בעוד היקף הצפיות בסרטונים בפייסבוק נמצא בצמיחה מהירה, וכך גם היקף הפרסום, בפייסבוק לא מרוצים מכך שהשימוש המרכזי בפרסומות וידיאו הוא לבניית וחיזוק מותגים, בניגוד למודעות התמונה והטקסט שיכולות לשמש גם לקידום ישיר של מכירות. המהלך החדש נועד למנף את הגידול המהיר בצפיות בווידיאו ברשת החברתית ולספק מענה לדרישת המפרסמים.

 

במקביל, נראה כי פייסבוק נתקלת בקשיים בתיווך בין יצרני התוכן לבין המפרסמים. החברה הודיעה כי היא עומדת לסגור את מערכת LiveRail Private Exchange שרכשה כחלק מהסטארט-אפ LiveRail תמורת 400 מיליון דולר ב-2014 ונועדה לספק לכך פתרון. ברשת החברתית מסרו כי הם מבקשים "להתמקד בחיפוש דרכים טובות יותר עבור מו"לים למכור את שטחי הפרסום שלהם ישירות למפרסמים, תוך הרחבת היצע שטחי הפרסום בוידאו ברשת Audience. זה מה שמרבית שותפי התוכן שלנו אמרו לנו שהם מעדיפים, ואנו סבורים שזה יהפוך את הפרסומות לרלבנטיות יותר עבור הצופים".

 

המהלך ממשיך צעדים קודמים שהחברה ביצעה לאחר המיזוג, שלא עלה יפה, בהם ביטול מוצר נוסף (שרת ניהול מודעות), העברת אנשי LiveRail לתפקידים אחרים בפייסבוק ועזיבת מנכ"ל החברה לשעבר, מארק טרפגראן.  
בטל שלח
    לכל התגובות
    x