$
חדשות טכנולוגיה

אפל כמעט קנתה את "משחקי הכס": רצתה לרכוש את טיים וורנר

הדיונים על הרכישה מעולם לא הגיעו לשלב מתקדם, אך הם מאשרים את המחויבות של אפל להרחיב את פעילותה בתחום התוכן ולבצע לצורך כך מהלכים גדולים

עומר כביר 16:0926.05.16

אפל הביעה עניין ברכישת ענקית המדיה טיים-וורנר, שמחזיקה בנכסים כמו רשתות הטלוויזיה CNN ו-HBO ואולפן הסרטים ההוליוודי וורנר בראדרס - כך לפי דיווח של העיתון "פייננשל טיימס".

 

לפי הדיווח את הרעיון העלה סגן הנשיא הבכיר של אפל לתוכנה ושירותי אינטרנט, אדי קיו, במהלך פגישה שערך בסוף 2015 עם סגן הנשיא הבכיר לאסטרטגיה בינלאומית ותאגידית בטיים-וורנר, אולף אולפסון.

 

אפל TV. מפגרת במאמציה להשיק תוכן מקורי אפל TV. מפגרת במאמציה להשיק תוכן מקורי צילום: עומר כביר

 

מקורות שתודרכו בנושא הפגישה אמרו לעיתון שהפגישה נערכה במטה טיים-וורנר במנהטן, במטרה לדון בקשרים עסקיים עם אפל, דוגמת צירוף ערוצי הכבלים של טיים-וורנר לשירות הטלוויזיה המקוון שאפל מבקשת להשיק, מהלך שנדחה לאור קשיים במגעים עם בעלי התכנים השונים.

 

ואולם, הדיונים על הרכישה האפשרית מעולם לא עברו את השלב המקדים ולא כללו את מנכ"ל אפל, טים קוק או את מנכ"ל טיים-וורנר ג'ף בוקס. שתי החברות סירבו להגיב לדיווח.

 

אף שהמגעים לא הגיעו לשלב מתקדם, הם שבים וחושפים את המחויבות של אפל להרחיב את פעילותה בתחום התוכן, ולבצע לצורך כך מהלכים גדולים ומפתיעים. שווי השוק של טיים-וורנר עומד כיום על 60 מיליארד דולר, סכום מכובד אך לא כזה שנמצא מעבר ליכולותיה של אפל שיושבת על קופת מזומנים של 216 מיליארד דולר.

 

לאפל יש תפקיד מרכזי בעולם התוכן והמדיה כאחת המשווקות הגדולות של תכנים מסוגים שונים - מוזיקה, סרטים, סדרות, אפליקציות וספרים - אך היא מפגרת מאחור אחרי גורמים כמו נטפליקס, אמזון או הולו במאמציה להפיק תכנים מקוריים. עד עתה אפל הזמינה רק שתי סדרות מקוריות - סדרה תיעודית על מפתחי אפליקציות מובייל בהפקת היזם וויליאם אדמס וסדרה עלילתית סמי-אוטוביוגרפית שתתבסס על חייו של איש העסקים אנדרה יאנג, שגם עתיד לככה בה.

 

 

עם זאת, החברה מתכוונת להגביר משמעותית את השקעותיה בתחום התוכן המקורי ומקורות בעלי ידע בנושא אמרו ל"פייננשל טיימס" שבכוונתה להשקיע במאמץ "כמה מאות

מיליוני דולרים בשנה", כאשר ייתכן שחלק מהסכום יופנה לרכישת חברת מדיה. רכישת טיים-וורנר היתה הופכת את אפל לאחד הגורמים המובילים בעולם המדיה, ומעבירה לחזקתה כמה מהמותגים החזקים בתחום, ובכללם סדרות HBO כמו "משחקי הכס" ו"עמק הסיליקון", זכויות השידור של משחקי ה-NBA, וזכויות הסרטים של דמויות DC Comics, ספרי טולקין, ספרי הארי פוטר ועוד.

 

אם העסקה עם אפל היתה יוצאת לפועל, היתה זו הפעם השנייה שבה תאגיד טיים-וורנר מתמזג עם חברת טכנולוגיה. בפעם הקודמת, ב-2000, היתה זו ענקית האינטרנט AOL שרכשה את החברה בעסקה בשווי 164 מיליארד דולר ויצרה תאגיד חדש בשם AOL-טיים-וורנר. פרשנים העריכו בזמנו שמדובר בתאגיד שיהפוך לגורם הדומיננטי ביותר בעידן המקוון.

 

ואולם, המיזוג נחשב לכישלון מוחלט, יש המכנים אותו אפילו "המיזוג הגרוע בכל הזמנים": פיצוץ בועת הדוטקום זמן לא רב לאחר השלמת העסקה פגע משמעותית בביצועי חטיבת AOL והירידה בשוויה גררה מטה את התאגיד כולו, שרשם ב-2002 הפסד של 99 מיליארד דולר בגין מחיקת שווי. שנה אחר כך כבר נמחקה AOL משם התאגיד. הניסוי היקר לחבר בין חברת אינטרנט לענקית מדיה הסתיים ב-2009 עם ביצוע ספין-אוף לחטיבת AOL.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x