$
חדשות טכנולוגיה

שירות חדש של אובר יתחרה בנסיעות משותפות של Via

החברה מוזילה את שירות הנסיעות המשותפות במנהטן למחיר קבוע המתקרב לזה שגובה Via הישראלית, שגייסה השבוע 100 מיליון דולר

נמרוד צוק 12:1310.05.16

במה שנראה כמו ניסיון להציג מענה לשירות של Via הישראלית, הודיעה אובר כי היא משנה את תנאי הנסיעה בשירות הנסיעות המשותפות אובר פול (UberPOOL) במנהטן לתעריף קבוע של 5 דולר, ללא תלות במרחק או במשך הנסיעה. בשלב זה השינוי יהיה עבור נסיעות בשעות העומס בלבד. 

שירות אובר פול הנוכחי מאפשר לשני נוסעים או יותר לחלוק מונית הנוסעת באותו הכיוון ולשלם מחיר מופחת, שיכול להגיע ל־40% פחות ממחיר נסיעה רגילה במונית אובר X. השירות הושק בסוף 2014 בסן פרנסיסקו והורחב מאז לשורה של ערים בארה"ב בהן ניו יורק, לוס אנג'לס, אוסטין ומיאמי, כמו גם בערים נוספות בעולם בהן לונדון ופריס. המחיר מחושב כך שכל נוסע משלם את החלק היחסי שלו מהנסיעה כך שהנהג יקבל תשלום זהה למה שהיה מרוויח אם היה מבצע את אותו המסלול כנסיעה רגילה אחת.

 

מנכ"ל אובר טראוויס קלאניק. שירות זול יותר במתכונת מצומצמת מנכ"ל אובר טראוויס קלאניק. שירות זול יותר במתכונת מצומצמת צילום: בלומברג

 

המתכונת החדשה שהוכרזה אתמול תפעל בימים שני עד שישי, בין השעות 10–7 בבוקר ובין 8–5 בערב, באיזורים שמדרום לרחוב 110 במנהטן בלבד (השכונות שמדרום להארלם). כל נוסע ישלם סכום של חמישה דולר ויידרש להגיע לפינת רחוב קרובה ממנה יאסף על ידי אחד הנהגים, שיוכל לאסוף בדרך מספר לא מוגבל של נוסעים נוספים. בשעות אחרות ובסופי השבוע יפעל השירות במתכונת הקודמת. הנהגים אמורים להמשיך ולהרוויח את אותו הסכום בשני המקרים.

 

המודל החדש נראה כמעט זהה לזה של Via Transportation הישראלית שגייסה בשבוע שעבר כ-100 מיליון דולר, ומציעה בשנה האחרונה נסיעות משותפות בשיקגו במחיר של 3–4 דולר לנסיעה (תלוי בשעה). בדרום מנהטן, באותו איזור בדיוק בו פועל השירות החדש של אובר, היא מציעה נסיעות במחיר של 5–6 דולר, לצד שירות נוסף המופעל במחוז אורנג' בקליפורניה על ידי מרצדס. החברה פיתחה אלגוריתם שיודע לארגן את מסלולי הנסיעה כך שהשירות ישתלם כלכלית לה ולנהגים ובמקביל יאפשר הגעה ליעד תוך פרק זמן הדומה לנסיעה במונית רגילה. Via מצהירה על נפח פעילות של 25 אלף נסיעות ביום.

 

בהתחשב בתזמון ההכרזה וההחלטה לשווק את השירות תחת מותג אובר פול הקיים ולא כשירות חדש, נראה כי החברה בחרה להציב אלטרנטיבה לתחרות ההולכת ומתעצמת מצד Via, שמציעה נסיעה זולה בהרבה במרבית המקרים, ולבחון את המודל החדש בפיילוט בהיקף מצומצם. אובר טרם הצהירה אם בכוונתה להרחיב אותו ליעדים נוספים. 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x