שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
הייטק והון סיכון

חברת טכנולוגיית הסליקה Zooz גייסה 24 מיליון דולר

את הגיוס הובילה קרן טרגט של אנשי גיזה לשעבר, משקיעה חדשה בנוף הישראלי. Zooz פיתחה שירות מבוסס ענן לקמעונאים ובתי עסק המספק להם גמישות בבחירת הסולק

אסף גלעד 13:5103.05.16

חברת טכנולוגיית הסליקה הישראלית Zooz גייסה סיבוב הון חדש בן 24 מיליון דולר בהובלת משקיע חדש בנוף הישראלי: קרן טרגט של אנשי גיזה לשעבר, שמואל חפץ וירון ולר. למרות שמה, אין קשר בין קרן טרגט לענקית הקמעונאות מארה"ב. טרגט (Target Global) היא קרן שהקימו חפץ וולר והיא מנהלת 300 מיליון דולר בהשקעות בחברות כגון ענקית המשלוחים Delivery Hero ובענקית הלוואות העמיתים Prosper.

משקיעים חדשים בחברה שהצטרפו לסיבוב הנוכחי הם קרן פנג הסינית, שגם מושקעת בכמה קרנות הון סיכון בישראל, קרן ההלוואות הטכנולוגיות קראוס קפיטל, וקרן iAngels של מור אסיא ושלי הוד-מויאל. iAngles ידועה אמנם כקבוצת השקעות שמאגדת משקיעים פרטיים עם אנג'לים בעלי פרופיל גבוה, אך השקעה זו התבצעה כהשקעה פיננסית מתוך הקרן החדשה שלה. משקיעים חדשים אלה מצטרפים לסדרה של משקיעים קיימים בחברה, שהשתתפו גם הם בסיבוב הנוכחי: הקרנות בלאמברג, לול, רודיום, כללטק, אקסיד, קאמפ וואן ונצ'רס והמשקיע אילון תירוש.  

 

אורן לוי, מנכ"ל ובעלים משותף ZOOZ אורן לוי, מנכ"ל ובעלים משותף ZOOZ צילום: נמרוד גליקמן

 

סבב הגיוס החל להתהוות ברבעון האחרון של 2015, רבעון בו משקיעים בארה"ב ובישראל החלו לצמצם את השקעותיהם בסטארט-אפים בתגובה למשבר בשוק ההון הסיני והאמריקאי. הוא נסגר לפני יותר מחודש, אך הוכרז על ידי החברה רק היום (ג'), והוא מגלם עליית שווי ביחס לסבב הגיוס הקודם.

 

Zooz, בוגרת תחרות הסטארט-אפים של "כלכליסט", החלה כמערכת לניהול תשלומים עבור אפליקציות סלולריות, שממליצה למשתמש על אמצעי תשלום בהתחשב בנתוני המיקום שלו או היסטוריית הרכישה שלו. בהמשך היא פיתחה מנוע שמספק לקמעונאי המלצה בזמן אמת על הסולק המתאים והזול ביותר עבורו.

 

המוצר המרכזי שלה הוא שירות מבוסס ענן המסופק לקמעונאים ובתי עסק ומספק להם גמישות בבחירת הסולק מתוך כ-50 סולקים שונים. הבחירה האוטומטית בסולק נעשית לפי שיקולים של עמלת הסליקה הנמוכה ביותר באותו הרגע וכן הסיכוי לאישור העסקה. היא גם מספקת שירותים משלימים על גבי המערכת, כמו למשל מערכת זיהוי הרמאויות של פורטר או ריסקיפייד שמקטינות את הסיכוי לחשיפה לרמאויות ומגדילות את היקף העסקאות המאושרות, שירות נוסף המאבטח עסקאות באמצעות ססמאות או שירותי תשלומים באמצעות ארנקים כמו עליפיי או פייפאל.

 

Zooz היא לא החברה היחידה שמספקת מנוע סליקה המבצע אופטימיזציה של עמלות הסליקה. סולקים רבים מנסים להציע שירות כזה בעצמם, אך היא נבדלת מהם במיצוב שלה כחברה שלא משויכת עסקית לסולק ספציפי. לפיכך, המתחרות הגדולות ביותר של חברה מסוגה הן מערכות ניהול הסליקה הפנימיות שקמעונאים מפתחים לעצמם.

 

בחברה עובדים כעת על פיתוח שירותים משלימים נוספים לשירות מנוע הסליקה, בין השאר פיתוח של מערכת אנליטיקה וניתוח נתונים חכם. בנוסף, בוחנים בזוז רכישות של חברות קטנות, וככל הנראה הגיוס הנוכחי ישרת אותה בכך. בחברה גם בוחנים את תחום הצ'ט בוטס, יישומוני הצ'ט שיאפשרו בעתיד לבצע פעילויות פיננסיות, במידה והטכנולוגיה תאומץ באופן נרחב יותר, וכן כניסה לתחום התשלומים ברשתות החברתיות.

 

כיום משרתת זוז חברות ישראליות כמו גט טקסי ו-Wix בפעילותן בעולם, וכן חברות זרות כגון אתר הטיסות המוזלות Skypicker ומותג היוקרה ברברי. היא משרתת כ-30 אלף סוחרים, מרביתם עסקים קטנים ובינוניים. במהלך 2015 זוז הכפילה את הכנוסתיה פי חמש והגדילה את מספר העסקאות בשיעור דומה. כיום היא מעסיקה 80 איש, ובכוונתה לגייס עוד 70-50 עובדים עד סוף השנה. 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x