$
הייטק והון סיכון

אתר ההומור Cheezburger נרכש על ידי חברה ישראלית

קבוצת חברות התקשורת של היזם קובי ניזרי רוכשת את האתר הפופולרי וכמה מותגי אינטרנט נוספים כמו מחולל הממים Know Your Meme במטרה לחזק את פעילות הפרסום של החברה בקרב גולשים צעירים

אסף גלעד 15:5921.04.16
קבוצת חברות הפרסום והתקשורת של היזם קובי ניזרי רוכשת את אתר ההומור Cheezburger, מחלוצי אתרי הבידור המיועדים לבני דור המיליניום. האתר הוא אחד ממותגי הבידור החזקים ברשת ועל פי קומסקור הוא מדורג במקום התשיעי בקטגוריית הבידור, לאחר אתרים כמו TheOnion.com וקומדי סנטרל. אתר צ'יזבורגר הוקם ב-2007 לאחר שמייסדו, בן הו, רכש את אתר I Can Has Cheezburger שהתפרסם בזכות תמונות חתולים היתוליות, והפך אותו לאתר הומור עם משימה: "להפוך את העולם למקום שמח יותר תוך חמש דקות".

 

יחד עם צ'יזבורגר רוכשת הקבוצה של נזרי גם מותגי אינטרנט חזקים נוספים כמו אתרי הבידור Ebaum ו-Know Your Meme, אחד ממחוללי הממים הגדולים ברשת. סכום הרכישה לא פורסם, אך הוא מוערך בכמה מיליוני דולרים בודדים, זאת לאחר שברשת אתרי ההומור הושקעו עד היום כ-30 מיליון דולר על ידי משקיעים מארה"ב. שלושת אתרי הבידור יחד מגלמים את קבוצת אתרי הבידור החמישית בגודלה במונחי מספר קוראים (24 מיליון גולשים ייחודיים בחודש) כך על פי סקר קומסקור לחודש ינואר, והם מחזיקים יחד בכ- 25 עורכי תוכן, יוצרים וכותבים. לדברי ניזרי, הרכישה תחזק את קבוצת הפרסום שלו בפילוח של גולשים צעירים, בעיקר בפילוח של מילניאלס ודור ה-Z, כלומר צעירים שנולדו בין שנות התשעים לשלהי העשור הראשון של המיליניום.

cheezburger. דגש על חתולים cheezburger. דגש על חתולים צילום: cheezburger

 

את הרכישה ביצע נזרי באמצעות חברת התוכן שלו, Literally Media. בנוסף אליה הוא מנהל גם את קבוצת הפרסום בווידיאו פוזיטיב מובייל, המיועדת לפרסום במובייל ווב, וכן מחזיק בחברה המספקת שירותי שיווק לסטארט-אפים. ב-Ybrant היה אחראי ניזרי על פיתוח טכנולוגיה שהפעילה רשת פרסום לפרסומות דיספליי, וידיאו ומובייל, ענף שנפגע לאחרונה על ידי בורסות הפרסום הגדולות כמו אפנקסוס ולייברייל של פייסבוק, שחתכו באופן משמעותי את היקפי העבודה שלהן עם רשתות פרסום שאין להן קשר ישיר לעבודה עם אתרי תוכן.

 

ענף אתרי הבידור רשם בחודשים האחרונים פעילות ערה: דימנד מדיה מכרה את אתר הבידור Cracked בתמורה ל-39 מיליון דולר ל-EW Scripps ואילו יוניוויז'ן רכשה נתחים מאתר הבידור הפופולרי TheOnion.com. באמצעות רכישת אתרי בידור פופולריים, תוכל הקבוצה של נזרי, הכוללת גם בכירים מאקסלייט, לייקוס ו-Ybrant, להכיר את צרכי אתרי התוכן בצורה טובה יותר ולקדם את עסקי הפרסום שלה בצורה מושכלת יותר.

 

זו לא פעם ראשונה שבה רוכש נזרי מותג אינטרנט. קבוצת Ybrant ההודית אליה השתייך בעבר רכשה ב-2010 את מנוע החיפוש ההיסטורי Lycos בתמורה ל-36 מיליון דולר. לייקוס נחשב לאבי מנועי החיפוש ברשת האינטרנט, והוא נחלש משמעותית לאחר עלייתה של גוגל. כיום משמש נזרי כיו"ר Brightcom, רשת הפרסום של לייקוס הפועלת מהרצליה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x