$
הייטק והון סיכון

Crosswise נמכרת לאורקל ב-50 מיליון דולר לאחר שפיתחה מערכת שיווק בענן

קרוסווייז פועלת בתחום הפרסום בין מכשירים ופיתחה טכנולוגיה שמגלה בצורה מושכלת את קבוצת המכשירים השייכים לאותו המשתמש באמצעות איסוף נתונים על אופן השימוש במכשירים

אסף גלעד 16:4514.04.16

אורקל רוכשת חברה ישראלית שנייה השנה, לאחר עשור בו לא ביצעה כאן רכישות. הפעם היא משלימה את רכישת הסטארט-אפ Crosswise של היזמים הישראלים סטיב גלנץ, רון רייטר ויונתן זיידנר, שפיתחה טכנולוגיה לאיכון מכשירים ניידים ושיוכם למשתמשים.

סכום הרכישה לא פורסם, אך הוא מוערך ב-50 מיליון דולר שיתחלקו בין שלושת המייסדים, וכן המשקיעים: קרן גיזה של זאב הולצמן שנחשבת למשקיעה המרכזית בחברה וההשקעה בה הובלה בעבר בידי איל ניב שעבר בינתיים לקרן פיטנגו וכן הקרנות הורייזונס של המיליארדר הסיני לי קא שינג, קבוצת האנג'לים OurCrowd וכמה משקיעים פרטיים ובהם מנכ"ל מרכז המו"פ של מיקרוסופט לשעבר משה ליכטמן, סער וילף, ממייסדי Fraud Sciences שנמכרה לאיביי, רפי גדרון, ממייסדי כרומטיס, נציג קרן סילברלייק בישראל יודה דורון וכן משקיעים פרטיים דוגמת ערן אילן ממשרד יגאל ארנון והמשקיע הפרטי אג'אי שאה.

לי קא-שינג. מייסד קרן הורייזונס לי קא-שינג. מייסד קרן הורייזונס צילום: בלומברג

 

קרוסווייז מעסיקה צוות של מהנדסי ביג דאטה, מומחי אלגוריתמיקה, בינה מלאכותית וססטיסטיקה כדי לגלות בצורה מושכלת את קבוצות המכשירים השייכים לאותו המשתמש, בקירוב סטטיסטי. לדוגמה, מחשב נייד וסמארטפון שמוחזקים יחד ונישאים יחד למקומות שונים - למשרד, לאוניברסיטה ולבית - נקלטים דרך הרשתות השונות שקרוסווייז עובדת איתן ומוגדרים ככאלה ששייכים ככל הנראה לאותו המשתמש. קרוסווייז לא צריכה לדעת מי המשתמש, מספיקה לה הידיעה שאותם שניים או שלושה מכשירים שייכים לאותו אדם.

 

אורקל בחרה בקרוסווייז, ככל הנראה, כמוצר משלים לסדרת מוצרי השיווק האוטומטי שלה Oracle Marketing Cloud, כלי אוטומציה לשיווק בענן שמאפשרים לעסקים קטנים, בינוניים וגדולים להגיע לסגמנטים רלונטיים של לקוחות פוטנציאליים. כלי כמו זה של קרוסווייז, שיכול לספק לעסקים מידע על המכשירים המשיוכים לאותו הלקוח הקיים או הפוטנציאלי, עשוי להיות שווה הרבה כסף.

 

כדי להסיק את המידע הזה מקבלת קרוסווייז נתונים מסוגים שונים על אופן השימוש במכשירים: מידע על מיקום המכשיר, סוגי האפליקציות ודפוסי השימוש בהן, האתרים שהמשתמשים ביקרו בהם ואפילו מאפיינים כמו אופן הזזת העכבר או הלחץ הנוצר על המסך בעת הנגיעה.

 

קרוסווייז נוסדה בידי המנכ"ל סטיב גלנץ, יוצא שופינג.קום, קונדואיט ומיית'ינגס; סמנכ"ל הטכנולוגיות יונתן זיידנר, יוצא יחידת 8200, מיית'ינגס וקונברטרו; ומנהל הפיתוח רון רייטר, גם הוא בוגר 8200, בעל ותק בחברות נאוקלאוס ואנידו.

 

קרוסווייז לא בודדה בתחום הפרסום בין מכשירים, שמכונה cross patform ומייצר הרבה אקשן בתקופה האחרונה. Tapad המתחרה, נמכרה לפני חודשיים ל-Telenor בתמורה ל-360 מיליון דולר, ובמקביל פעילה גם Drawbridge הצומחת. אורקל רכשה בשנה שעברה גם את דאטה לוג'יקס, חברה שמפתחת מוצר לאנליטיקס עסקי, שאמור להתממשק למוצר קרוסווייז לאחר ההטמעה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x