שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
חדשות טכנולוגיה

כבר לא משתפים: הירידה בשיתוף התכנים האישיים מדאיגה את פייסבוק

מארק צוקרברג שיתף סרטון שמדגים שורה חדשה של פיצ'רים ניסיוניים שאמורים לגרום לנו לפרסם יותר תוכן אישי. ברשת החברתית מאשרים שהם עובדים על עיצוב חדש של תיבת הסטטוס

נמרוד צוק 12:0110.04.16
אנחנו חושבים שיש בפייסבוק די והותר תמונות של תינוקות, צילומי חופשות וסיפורים אישיים טרחניים, אבל בחברה לא מרוצים מהירידה היחסית בהיקף התכנים האישיים שהמשתמשים מפרסמים, ועובדים על שורה של פיצ'רים ושינויים שיעודדו משתמשים לשתף את החברים בפרטים מחייהם בתדירות גבוהה יותר.

הפיצ'רים החדשים, כולם נמצאים עדיין בשלב ניסיוני כזה או אחר, נחשפו במהלך שידור וידיאו חי שמארק צוקרברג ערך במסגרת השקת פיצ'ר "לייב וידיאו" והוצגו מתוך גרסת הבטא שמנכ"ל פייסבוק הריץ על מכשיר האייפון שלו.

כך נראית גרסת הבטא שצוקרברג משתמש בה כך נראית גרסת הבטא שצוקרברג משתמש בה

 

מרבית השינויים התמקדו בתיבת הסטטוס החדש באפליקציה, ששונתה כך שתצוף מעל הפיד ותוצג באופן תמידי גם כאשר המשתמש גולל מטה. בנוסף, במקום לעבור למסך "עדכון סטטוס" כפי שקורה היום, הלחיצה על תיבת הסטטוס בגרסת הבטא של צוקרברג פתחה תפריט צבעוני של אפשרויות שמציעה בחירה בין הקלדת טקסט, פרסום תמונה או וידאו וביצוע צ'ק אין. השינוי אמור להפוך את תהליך פרסום התוכן למהיר יותר ואת מבחר האפשרויות שעומדות בפני המשתמש לברור יותר.

 

שני כפתורים לסוגי תוכן חדשים שנחשפו בוידאו הם כפתור "מצגות" וכפתור "מוזיקה", אם כי החברה לא מסרה מידע כלשהו עליהן (כפתור המוזיקה עשוי להיות קשור לשירות מוזיקה עתידי עליו פייסבוק דנה בימים אלו, על פי דיווחים לא רשמיים, עם חברות התקליטים הגדולות). כפתור נוסף מאפשר לפרסם אנימציות גיף מוכנות בקלות, בדומה לפיצ'ר המוצע כיום בגרסת הדסקטופ של פייסבוק מסנג'ר.

 

 

בתגובה לפניית אתר The Verge אישרה פייסבוק כי "עיצבנו מחדש את תיבת הסטטוס כדי לתת לאנשים השראה ולהפוך את פרסום התכנים בפייסבוק לדינמי וכיפי יותר". החברה טרם הצהירה מתי השינויים יגיעו למשתמשים וכיצד הם ייושמו בגרסת האנדרואיד.

 

מאחורי השינויים עומדים נתונים פנימיים של החברה המראים כי בין אמצע 2014 לאמצע 2015 ירדה כמות התכנים הממוצעת שכל משתמש מפרסם ב-5.5%, כאשר במספר הפוסטים העוסקים בחיים האישיים של המשתמשים חלה הירידה החדה ביותר, צניחה של לא פחות מ-21%.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x