$
הייטק והון סיכון

קרמבה סקיוריטי גייסה 2.5 מיליון דולר

החברה פיתחה טכנולוגיה להגנה על מכוניות חכמות שמונעת מהאקרים להסתנן למערכות המחשוב ברכב על ידי הגנה על יחידות השליטה האלקטרוניות וחסימתן בפני קודים לא מורשים

מאיר אורבך 17:2007.04.16

חברת קרמבה סקיוריטי גייסה 2.5 מיליון דולרים בסבב סיד מ-YL Ventures ו-GlenRock, חברת ההשקעות הפרטית של ליאון רקנאטי. מייסדיה של קרמבה הם עמי דותן, טל בן-דוד, דוד ברזילי ואסף הראל. טל ואסף הם יוצאי חברת צ'קפוינט. החברה מעסיקה 8 עובדים במשרדיה ברעננה.  

היום חשפה החברה את הטכנולוגיה שלה להגנה על מכוניות חכמות. אזהרה שפרסם לאחרונה ה-FBI העלתה לכותרות את החשש ההולך וגובר מפני תקיפות סייבר כנגד מכוניות חכמות. כיום תוקפים מסוגלים להסתנן למערכות מחשוב המוטמעות בכלי רכב, להשתלט עליהן, ואפילו לגרום להדממת המנוע בעת נסיעה. קרמבה מאפשרת לחברות הרכב להגן על מכוניות מאיומים אלה על-ידי הגנה על יחידות השליטה האלקטרוניות (ECUs) הנגישות לרשת חיצונית (באמצעות האינטרנט, Wi-Fi, Bluetooth וכו'), כך שהאקרים לא יוכלו לחדור דרכן אל הרשת הפנימית של הרכב ולשבש את פעילותו ואת בטיחות הנהג.

מכונית חכמה של שברולט מכונית חכמה של שברולט קרדיט: יצרן

 

הפתרון שמציעה קרמבה מאפשר לחברות הרכב לשלב יכולות זיהוי והתמודדות עם אירועי סייבר ישירות על גבי ה-ECUs, באופן שמבטיח כי רק קוד או אפליקציות המורשים לכך יוכלו להיטען ולרוץ על גבי ה-ECU. פתרון זה חוסם כל קוד בלתי מוכר, כך שה-ECU בטוח מפני תקיפות ללא קשר למקורן (אינטרנט, התקן USB, Service port ועוד') וללא חשש מהתראות שווא.

 

"חסימת תקיפות הסייבר כבר ב-ECU מונעת חדירה של תוקפים לתוך הרשת הפנימית של הרכב", אמר עמי דותן, מנכ"ל קרמבה סקיוריטי. "המשמעות היא שהפעילות הסדירה של הרכב נשמרת. היכולות שלנו להתרעה מוקדמת ומניעת נוזקות (Malware) מאפשרות לחברות הרכב לספק לנהגים מכוניות חכמות אשר יובילו אותם בבטחה".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x