אינסטגרם משנה את הפיד והמשתמשים אובדי עצות
הרשת החברתית הודיעה כבר לפני שבועיים על שינוי הפיד מהצגה לפי סדר כרונולוגי לפיד שמסודר לפי העניין המשוער של המשתמש. בתגובה יצאו המשתמשים בשני קמפיינים שונים: אחד בעד הפעלת נוטיפיקציות ואחד נגד
- האב, הבן והאינסטגרם: תוך 12 שעות האפיפיור השיג מיליון עוקבים
- הזמן לוותר על הזמן: אינסטגרם מעדכנת את הפיד
- המרוץ להצפנה: חברות הטכנולוגיה מפיקות לקחים מפרשת אפל
ההודעה של אינסטגרם על שינוי הפיד מהצגה לפי סדר כרונולוגי לפיד שמסודר לפי העניין המשוער של כל משתמש בפוסטים השונים שהועלו מאז הפעם הקודמת בה נכנס לאפליקציה התרחשה כבר לפני שבועיים, אבל החברה טרם פרסמה לוח זמנים ברור לשינוי או פרטים מדויקים על האופן בו הוא ימומש. "אנשים מפספסים בממוצע 70%מהתכנים בפיד שלהם. אם המוזיקאית האהובה עליך העלתה סרטון מההופעה של אתמול בלילה הוא יחכה לך למחרת בבוקר, בלי קשר למספר האנשים אחריהם אתה עוקב או לאיזור הזמן שלך, וכאשר החבר הטוב ביותר שלך מעלה תמונה של הכלב החדש שלו, נדאג שלא תחמיץ אותה", נתנה החברה דוגמאות לאופן הפעולה של האפליקציה בגרסתה העתידית.
הבקשות להפעלת הנוטיפיקציות הן נסיון לעקוף מראש את תעדוף האלגוריתם של אינסטגרם, כאשר החשבונות עבורם יופעלו ההתרעות יציגו למשתמש הודעה על כל תמונה או סרטון חדשים בזמן אמת. בין המשתתפים בקמפיין גם סלבריטאים כמו הזמרת אלי גולדינג לצד שורה של כוכבי אינסטגרם בעלי מאות אלפי עוקבים, שפרסמו אינפוגרפיקות מושקעות המסבירות כיצד מפעילים את הנוטיפיקציות.
במקביל, התחיל גם קמפיין נגד של משתמשים שיוצאים נגד הרעיון של הצפת נוטיפיקציות מאינסטגרם, שזכה גם למאמר תמיכה ב"גארדיאן". מתנגדי הנוטיפיקציות מסבירים שהפעלתן תגרור בהכרח הצפה של חשבון המשתמש בהתרעות ומציינים שמדובר בפתרון מתסכל במיוחד.
החברה עצמה הגיבה אתמול (שני) למרמור בקרב הגולשים וכתבה כי "אנחנו מאזינים לכם ומבטיחים כי שום דבר לא משתנה בפיד בטווח הזמן המיידי. אנו מבטיחים לעדכן כאשר השינויים יופצו לכלל המשתמשים".