$
חדשות טכנולוגיה

האקרים פיתחו שיטה לפרוץ לרכב בעזרת השלט הרחוק

מחקר של ארגון הרכב ADAC מצא שכ-24 דגמי מכוניות סובלים מפרצת אבטחה שמאפשרת להאקר לפתוח את הרכב מרחוק על ידי הגדלת טווח השידור של אות הרדיו של השלט

רפאל קאהאן 18:0322.03.16

ארגון הרכב הגרמני ADAC מצא שכ-24 דגמי רכב של 19 יצרניות מובילות סובלים מפרצת אבטחה חמורה שמאפשרת לפרוץ לרכב ואף להתניע אותו מרחוק. החוקרים הדגימו כיצד ניתן לזייף את אות הרדיו של השלט הרחוק של האוטו - פרצה שכבר הודגמה באופן תיאורטי על ידי ההאקר סמי קמקר וחוקרים שווייצרים עוד ב-2011 - וכך לבצע את הפריצה.

 

המחקר החדש מראה כיצד ניתן להשתמש באמצעים פשוטים למדי שעלותם הכוללת מסתכמת בכ-225 דולר כדי לגנוב רכב שעלותו יותר מפי 200. בין הדגמים שנמצאים בסיכון: אאודי A3, A4 ו-A6, ב.מ.וו 730D, סיטרואן DS4, פורד גלקסי, הונדה HR-V, יונדאי סנטה פה, קיה אופטימה, לקסוס RX 450H, מיני קלאבמן, מזדה CX-5, מיצובישי אאוטלנדר, ניסאן קשקאי, ריינג' רובר איווק, טויוטה ראב 4, פולקסוואגן גולף וטוראן ועוד דגמים של סוברו, רנו, אופל וסאנגיונג. רוב הדגמים נמכרים גם בישראל.

 

 

הפרצה מאפשרת להגדיל את טווח השידור של אות הרדיו שמשמש לפתיחת הרכב מרחוק ולפרוץ את ההצפנה שלו. כל זאת בעזרת מקלט ומשדר רדיו: המשדר מונח בקרבת השלט הרחוק של הרכב ומשמש כדי להעביר את האות של המפתח למקלט, שיכול להימצא עד כ-100 מטר ממנו. הציוד שנדרש כולל מספר שבבים, סוללות, משדר רדיו ואנטנה. ארגון יצני הרכב הגרמני VDA הגיב לתוצאות המחקר בלקוניות וציין שהיצרנים נקטו ונוקטים בצעדים שונים שנמצאו יעילים במאבק בבעיות אבטחה מעין אלה.

 

הפרצה עצמה אינה חדשה, אך במחקר שנערך ב-2011 החוקרים נאלצו להשתמש בציוד יקר ומסורבל בהרבה בשביל להגיע לאותה תוצאה. עורכי המחקר החדש הופתעו לגלות שחמש שנים אחרי פרסום התוצאות, מכוניות עדיין מצויידות במערכת הפגומה. אחד החוקרים אף הסביר שייצור ציוד הפריצה דורש ידע שיש לכל סטודנט שנה ב' באלקטרוניקה. החוקרים ניסו את הפריצה רק על מכוניות אירופאיות, אך הסבירו שכדי לפרוץ למכוניות אמריקאיות צריך רק לשנות את תדר הרדיו.

 

גם בשנה שעברה הציגו חוקרי אבטחה שיטה לפריצת הצפנות ששימשו במספר דגמי פרימיום של פולקסוואגן שהשתמשו בשבבים מתוצרת Megamos. חוקרי ADAC הזהירו שאין פתרון פשוט לפרצה הזו, למעט הכנסה של השלט רחוק למקום חסין לתשדורות רדיו כגון הפריזר הביתי. אבל החוקר הראשי של ADAC ציין שלא ברור כמה עבה צריכה להיות מעטפת הפריזר על מנת למנוע את דליפת אות הרדיו.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x