$
אינטרנט

The Leaders

"אנו מספקים מגרש משחקים שווה לכל מי שמציע סחורה באתר"

מנכ"ל eBay ישראל יובל מטלון מסביר כי בניגוד לאמזון ועליבאבא, אתר המכירות הוותיק אינו מחזיק מלאי משלו שהוא מנסה לקדם על חשבון מוצריהם של יתר הסוחרים. על עיכובי החבילות בדואר ישראל הוא אומר: "מצפים לשיפור בשירות"

מאיר אורבך 09:0414.03.16

"אני מספק מגרש משחקים שווה לכל מי שמציע סחורה באתר", אומר מנכ"ל איביי ישראל יובל מטלון בניסיון להסביר במה הוא נבדל מענקיות הקמעונאות אמזון האמריקאית ועליבאבא הסינית, הפועלות בזירת המכירות המקוונות ונושפות בעורפה של איביי. "בניגוד לאמזון, אנחנו לא ריטיילרים. אין לנו מלאי משלנו שאנו מנסים לקדם. היעד של אמזון הוא לקדם את המוצרים שהיא מוכרת בעצמה על חשבון המוצרים שסוחרים אחרים מוכרים דרכה. אני מגרש משחקים שווה, וההעדפה היחידה שלי היא טובת הקונה כי אין לי מלאי".

 

The Leaders 3 - פרויקט הסטודנטים של כלכליסט והמכללה למינהל 

 

ישראל תופסת מקום נכבד בפעילות איביי העולמית. על פי הערכות, עשרות אלפי ישראלים כיום מוכרים מוצרים דרך איביי, ומאות סוחרים מוצאים את פרנסתם דרך אתר המכירות הזה. לדברי מטלון, הישראלים מוכרים לא רק מוצרים מקומיים אלא משמשים כסוכני מכירות של מוצרים רבים, בעיקר כאלה המיוצרים במזרח הרחוק.

 

איביי ישראל, שהחלה את דרכה ב־2005 עם רכישת החברה שופינג.קום, אחראית על יצירת קטלוג המוצרים של איביי העולמית, הקטלוג הגדול בעולם שכולל 840 מיליון פריטים. "זה מספר לא נתפס שכולל מוצרים שנעים בין טאבלטים ומחשבים ניידים למאובנים, מטילי זהב, יהלומים וכל דבר שאתה יכול לחשוב עליו", אומר מטלון.

 

שופינג.קום נחשבה מהפכנית לתקופתה כשאפשרה לראשונה לערוך השוואת מחירים בכל הרשת. "איביי החלה כאתר לא מובנה שמאפשר מכירות פומביות של פריטים נדירים ופרטי אספנות ואמנות. באמצע שנות האלפיים הבינו בחברה העולמית שכדי להתחרות בעולם אתה חייב שהמידע שלך יהיה מובנה. לשופינג היה הקטלוג הגדול מכולם ואפשר לאיביי להשוות בין המוצרים שמוצעים בו".

 

הישראלים אוהבים למכור יהלומים

 

מה איביי מציע לישראלים שמבקשים למכור דרכו?

"איביי מציע לאותם ישראלים שמבקשים למכור דרכו צוות שלם של יועצים, הכשרות, גיוס מוכרים ושירותים נוספים. על פי הסטטיסטיקות של איביי, הישראלים בעיקר אוהבים למכור יהלומים, מוצרי אופנה וכן מוצרים של חברות ישראליות מובהקות כגון חברת מוצרי הטיולים שורש וחברת הקוסמטיקה אהבה. גילינו את הביקוש הרב שיש למכירה של יהלומים דרך האתר שלנו, ואנחנו מכשירים כיום יהלומנים לפתח פעילות מסחר משלהם דרכנו". לדברי מטלון, הישראלים גם נחשבים לקונים פעילים ביותר, ועם המוצרים שהם אוהבים לרכוש נמנים שעונים חכמים וטלפונים חכמים, בעיקר של סמסונג.

 

טיפול לא אוטומטי במערכות אוטומטיות

 

במה מתמחה איביי ישראל?

"סניף הפיתוח המקומי של איביי מתמחה בהתאמת הקטלוגים השונים של החברה למגוון רחב של שפות. אנחנו משלבים מערכות של תרגום אוטומטי המבוססות על מערכות של בינה מלאכותית, לצד עשרות מהנדסים בישראל ועוד מאות אנשים שעובדים עבורנו במיקור חוץ בהודו ובבולגריה. השילוב הזה של מערכות אוטומטיות לצד צוות גדול שמטפל בכל מה שאינו אוטומטי מאפשר את קיומו של הקטלוג שהוא כנראה הגדול בעולם. בישראל אנחנו מנסים לשרת את מנוע החיפוש, להביא לך תוצאות מהירות ורלבנטיות ממגוון הפורמטים. אני יודע לתת לך מוצרים נלווים. מאחר שאני יודע מה קנית, אדע להגיד להם מה להציע לך".

 

מה מבדיל את איביי מיתר אתרי הקניות המקוונים?

"באיביי נמצא מגוון הפריטים העצום ביותר בעולם, מהדברים החדישים ביותר כמו מחשבים וטאבלטים, ועד מאובנים, מטילי זהב, אוספים של תקליטים נדירים וחלקים לאופנוע. לבר מצווה שלי, שהיתה לפני לא מעט שנים, קיבלתי מחשב טקסס אינטרומנטס 99. חיפשתי את המחשב הזה באתר, ומצאתי שיש בו 40 יחידות כאלה, חלקן במצב חדש מ־1983. ייחוד נוסף שלנו הוא היכולת הגלובלית שלנו למכור ולקנות מכל מקום בעולם. כך לדוגמה, קונה בישראל שמחפש אוסף חרסינה נדיר בסין, רק אצלנו הוא יוכל למצוא את זה".

 

מה החוזקות שלכם?

"פריטי אספנות, דברים נדירים וחלקי רכב הם חלק מהחוזקות שלנו. אני חושב שיש לנו הדילים הטובים ביותר, שאתה לא רואה במקומות אחרים, ואנחנו עובדים קשה מאוד כדי לשפר את חוויית האתר לקונה ולמוכר. לפני שנה השקנו שירות ייחודי למוכרים דרך האתר: המוכר שולח לנו צילום של המוצר שלו, ואנו נותנים לו הערכת שווי למוצר. תקבל ממני המלצות לתמחור נכון של המוצר שלך מול המתחרים. אתה רוצה להקל על הקונה ולהקל מאוד על המוכר ועל המוכרים העסקיים שמוכרים בווליום גבוה מאוד".

 

מימין: הסטודנט איציק כהן ויובל מטלון. "יש גם מחשבים מ־1983" מימין: הסטודנט איציק כהן ויובל מטלון. "יש גם מחשבים מ־1983" צילום: אוראל כהן

 

תלונות רבות על עיכובים בדואר ישראל

 

עיכובי המשלוח בדואר ישראל מככבים בתלונות של הלקוחות בארץ. ספקים רבים של איביי אף הודיעו לרוכשים ישראלים שאינם מעוניינים לשלוח חבילות לישראל, או שאינם יכולים להתחייב על זמני הגעת המוצרים בגלל רמת השירות הנמוכה של הדואר.

 

הלקוחות שלכם לא מתלוננים על זמני משלוח בעייתיים בגלל העיכובים בדואר ישראל?

"אנחנו שותפים של הדואר, וזו הדרך הכי זולה לשנע מוצרים בישראל. אני מצפה שיהיה שיפור בשירות של הדואר, אבל חייבים להבין אותם; הם מתמודדים עם נפחים עצומים שלא חשבו עליהם. אם בעבר הדואר היה מעביר מכתבים, היום הוא מתמודד עם כמויות עצומות של דברי דואר שמועברים מחו"ל. מלבד זאת אנחנו משתמשים בכל חברות השילוח למיניהן".

 

הסטודנט איציק כהן: מה אתה דורש מעובדי החברה?

"אני רוצה לראות בעובדי החברה הוותיקים והמועמדים לעבודה את הזיק בעיניים ואת היצירה החשיבתית. אנחנו בודקים מה עושים העובדים בשעות הפנאי, אם יש להם תחביבים, אם יש להם עוד עיסוקים שמעשירים את עולמם".

 

יובל מטלון (45)

תפקיד: מנכ"ל ebay ישראל

השכלה: תואר בהנדסת מערכות

מגורים: ביישוב נופית בצפון

מצב משפחתי: נשוי + 3

עוד משהו: חובב גלישת גלים

בטל שלח
    לכל התגובות
    x