שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
חדשות טכנולוגיה
טכנולוגי מאקרו ראש כתבה HEADER

מאקרו טכנולוגי

מה גרם לגוגל לגייס את מייסד קהילת הפורומים הכי פרועה ברשת?

גוגל מאמצת לחיקה את אחד הסמלים הבולטים של תרבות הנגד המקוונת - כריס פול, מייסד מערכת הדיונים 4chan . חמש הערות

דור צח 18:2011.03.16

1. אתם בטוחים? רק לפני חודש ציינה גוגל, כמו חברות טכנולוגיה אחרות וגופים ממשלתיים, את יום האינטרנט הבטוח. היום הזה נועד להעלות את המודעות לסכנות הגלישה ברשת ולדרכי ההתמודדות איתן, בדגש על סכנות שנוגעות לילדים ולבני נוער - בריונות מקוונת, הטרדות, פדופיליה וכל השאר. ואז, השבוע, גייסה גוגל לשורותיה את כריס פול. שהוא, איך לומר, לא הדמות הכי בטוחה שאפשר לחשוב עליה.

כריס פול. מתרבות הנגד לגוגל כריס פול. מתרבות הנגד לגוגל

 

2. משפיע מגיל צעיר. כריס פול הוא לא פדופיל או בריון רשת, חלילה. בגיל 15 בלבד הוא הקים את מערכת הדיונים והתמונות 4chan, הפופולרית מאוד עד היום, וב־2008 נבחר במשאל פתוח של ה"טיים" לאיש המשפיע ברשת. זה המקום שבו החלו את דרכם ממים מפורסמים רבים, כמו לולקאטס או ריקרול (אם אתם לא מכירים, כאן תמצאו הסבר מפורט). אלא שזו לא הסיבה היחידה לפרסום ש־4chan זכתה לו.

 

3. כאן זה אנרכיה. פורום /b/ ב־4chan מיוחד, בהגדרתו, לפרסום כל תוכן שהוא. כך נראתה הרשת פעם, בצורתה הפרועה, האנרכיסטית, לפני פלישתם הגדולה של התאגידים. ולחופש המוחלט הזה יש מחיר: הפורום מופצץ בקביעות בתכנים בוטים ומזעזעים, כולל פורנוגרפיית ילדים. גם תמונות העירום שנגנבו ממפורסמות כמו ג'ניפר לורנס וקייט אפטון עלו לשם. ההנהלה משתדלת להסיר תוכן לא חוקי, אבל במידה מוגבלת מאוד של הצלחה.

 

ג'ניפר לורנס. אחת מנפגעות 4chan ג'ניפר לורנס. אחת מנפגעות 4chan צילום: איי אף פי

 

4. משחק כפול. קשה לפספס את המשחק הכפול שגוגל משחקת כאן. מצד אחד היא אחד התאגידים הגדולים בעולם, שלמרות הסתבכויות בכל הנוגע לפרטיות ולמסים שומרת על תדמית נקייה וחיובית. מצד שני היא מאמצת לחיקה את אחד הסמלים הבולטים של תרבות הנגד המקוונת, חסרת הגבולות והפוגענית. מה אמורים ללמוד מהמהלך הזה בני נוער, שאולי חולמים על קריירה כיזמי רשת? או הוריהם?

 

5. כשגוגל מתפכחת. העניין הוא שגוגל יודעת שהיא זקוקה לפול. כבר שנים שענקית הרשת מנסה לפצח את בעיית המדיה החברתית. שירותים כמו Wave, Buzz ועכשיו Plus פשוט לא מצליחים לספק תחרות אמיתית לפייסבוק או אפילו לטוויטר. כמו במקרה של רכישת יוטיוב ב־2005, גוגל מכירה בעובדה שהיא כבר לא באמת צעירה ומגניבה ונותנת לצעיר מגניב לפתור לה את הבעיות. ושהאינטרנט הבטוח יחכה.  
בטל שלח
    לכל התגובות
    x