$
הייטק והון סיכון

על הכוונת של גיגי לוי: שירות אימייל חדש וכפתור קנייה בהשראת אמזון

5 חברות ישראליות סיימו את המחזור השני של מאיץ הסטארט-אפים של המשקיע הסדרתי גיגי לוי בסן פרנסיסקו. ביניהן Hop של מייסד וואלה, פלטפורמת מסחר מקוונת למעצבי פנים וחברה לעיצוב מחשוב לביש

אסף גלעד 13:5606.03.16

16 חברות סטארט-אפ, 5 מתוכן ישראליות, סיימו את המחזור השני של מאיץ הסטארט-אפים החדש של המשקיע הסדרתי גיגי לוי, לשעבר מנכ"ל 888 ואחד האנג'לים הישראלים הבולטים. לוי חבר למנהל פרויקט המסנג'ר של פייסבוק סטן צ'ודנובסקי ושותפו המשקיע ג'יימס קורייר בסן פרנסיסקו, בכדי להקים את מאיץ NFX Guild. בשבוע שעבר הוצגו החברות באירוע רב משתתפים שכלל 200 משקיעים מקרנות הון סיכון כמו סקויה ואנדריסן הורוביץ. בין 5 החברות הישראליות גם Hop של מייסד וואלה ארז פילוסוף, מערכת מסחר מקוון עבור מעצבי פנים בהשראת Honeybook הישראלית וכפתור הזמנות מוצרים בהשראת Dash של אמזון.  

 

לגיגי לוי חברו צמד היזמים הסדרתיים ג'יימס קורייר וסטן צ'ודנובסקי, ששיתפו פעולה בעבר גם בייסוד חברות כמו Jiff, Iron Pearl, WonderHill ו- Tickle. צ'ודנובסקי עצמו עלה לכותרות לאחרונה כשהתמנה למנהל המוצר בפרויקט מסנג'ר של פייסבוק. בפועל, אחראי צ'ודנובסקי על הפיכתה של אפליקציית הצ'ט של פייסבוק לפלטפורמת תשלומים וממשק משתמש שישמש בעתיד יישומי שרת-לקוח.

גיגי לוי גיגי לוי צילום: עמית שעל

 

NFX (משמעות המילה NFX היא אפקט הרשת, Network Effects) מציעה גם לחברות במאיץ גם אפשרות להשקעה במודל הבא: גיוס של 120 אלף דולר תמורת 7% ממניות החברה לפני הכסף במקרה של סיבוב פרה-סיד; 5% ממניות החברה בסבב הסיד או 3% כחלק מסיבוב גיוס מוסדי ראשון (A).

 

למאיץ, שפועל במקביל ל- Upwest של שולי גלילי וגיל בן ארצי, מתקבלות חברות בשלבים שונים, גם החל משלב הפרה-סיד, אם כי בדרך אלה חברות בשלב הסיד או ה- A שמאחוריהן גיוס של מיליוני דולרים. במאיץ מתמקדים במוצרים בעלי פוטנציאל הפצה ויראלי, כלומר כאלה שמיועדים בסופו של דבר לצרכנים פרטיים או ארגוניים.

 

Hop

בין החברות הישראליות הוצג גם הסטארט-אפ המסקרן של ארז פילוסוף, מייסד אתר וואלה ומנהל הטכנולוגיות שלה עד שנת 2007. פילוסוף נחל כשלון עם הסטארט-אפ הקודם שלו, מוצר שיתוף הקבצים Libox, אך שירות האימייל החדשני שלו, Hop, צובר לא מעט עניין בשנה האחרונה. פילוסוף מנסה לא רק להמציא מחדש את שירות הדואר האלקטרוני, שלא השתנה יותר מדי בעשור האחרון, אלא גם לשלבו בעולם הצ'ט הארגוני ובעצם לעשות למייל את מה שסלאק עשתה למסנג'ר בעולם השיח הארגוני.

 

 

Hop הוא ניסיון להכניס את הדואר האלקטרוני לממשק צ'ט. זה אתגר שדורש להציג בצורה חכמה את היסטוריית ההתכתבויות במייל בתוך אריזה דמויית מייל, תוך שילוב תכונות מעולם הצ'ט: שיחות אחד על אחד או שיחות קבוצתיות, חיווי כתיבה או קריאה של מסר. וכפי שסלאק או תוכנות צ'ט נוספות הופצו באופן ויראלי, כך מקווים ש-Hop תופץ בין משתמשים בין ארגונים שונים. החברה גייסה הון מסינגולריטים, מאריה מרגי ומגיא גמזו ומעסיקה כיום 4 עובדים בישראל ובסן פרנסיסקו.  

 

Ivy

אייבי (Ivy) , לשעבר Artsetters, של היזמיות אלכסנדרה שינאסי ולי רוטנברג, מבקש להפוך לפלטפורמת המסחר המרכזית של מעצבי הפנים, ממש כפי ש-Honeybook הפכה למקום בו מארגני החתונות עושים עסקים. תחום זה שמאפשר לבעלי עסקים בוורטיקל אחד לנהל את שרשרת הערך שלהם כונה על ידי מייסדי NFX "רשת שוק" או Market network.

 

המערכת חוסכת למעצבי הפנים את הצורך להשתמש בעזרים כמו מסמכי אקסל, יומנים ומערכות ניהול חשבונות ומאפשרת להם לנהל את כל ההתקשרויות שלהם עם ספקים ולקוחות על גבי המערכת, לרבות תשלומים. החברה מתחרה אמנם בשירותי עיצוב פנים מקוונים כגון Studiowebware ו-Design Manager, אך אלה פתרונות מיושנים שעדיין דורשים מהמעצבים עבודה ידנית רבה. אייבי הושקה לפני מספר שבועות, עם 15 מעצבים שרשמו 1.5 מיליון דולר בהזמנות. בחודש מרץ צפויות ההזמנות במערכת לטפס ל- 3.2 מיליון, ולפי ההערכה סך ההזמנות לכל השנה צפוי להסתכם בכ-19 מיליון עבור 15 המעצבים הראשונים. גם מספר הספקים שנרשמו לאתר עלה מ-500 ל-2,500 בתוך חודש. ברשימת ההמתנה של אייבי רשומים כעת 300 מעצבי פנים, לפי דיווחיה. החברה מעסיקה 6 עובדים בסן פרנסיסקו ובישראל וגייסה עד כה 1.7 מיליון דולר מפיטנגו, דירספטיב של טל ברנוח ו- NFX Guild.

 

 

Say Wearbles

הסטארט-אפ המסקרן Say Wearbles של אורי קרן, איתן לב וצוריאל בן דהן רוצה להביא את הטרנד הלוהט של אינטרנט הדברים גם לתליונים, צמידים וחפצים לבישים אחרים.

 

 

אבל את Say קשה לקטלג כחברת תכשיטים. הקונספט שלה מוזר למראה, ונראה כאילו נלקח מסרטי מדע בדיוני: זהו מסך זעיר בגודל של 1.33 אינץ', שצורתו המלבנית מזכירה במשהו את השעון החכם של אפל. באמצעות תקשורת בלוטות' ישירה עם אפליקציה בסמארטפון ניתן להקרין על המסך הזעיר אנימציות שונות, סרטוני GIF קצרים, לוגואים וסמלים אהובים, למשל את תמונתו של הזמר ששיריו נשמעים ברגע זה באוזניות. את הסמלים וה"תחושות המוחצנות" ניתן לשתף עם עוקבים ומעריצים. לכן מכנה את עצמה Say ה"רשת החברתית הראשונה לחפצים לבישים".

 

החברה מעסיקה 6 עובדים בפאלו אלטו ובישראל וגייסה עד כה 1.5 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים, כמה מהם יוצאי גוגל וסמסונג. היא מדווחת היום על 20 אלף יחידות שהוזמנו על ידי רשתות קמעונאות גדולות בארה"ב לאחר שחתמה על הסכמים עם יצרניות צעצועים.   

 

Kwik

קוויק של עופר קליין ושלומי אטיאס פועלת בהשראת כפתור המכירות הפיזי של אמזון Dash. כמו אמזון, היא מציעה כפתור ממותג שניתן להצמיד למקרר או למכונת הכביסה ומאפשר להזמין מוצרים הביתה, אלא שהיא אמורה לפתוח את הגן הסגור של אמזון עבור עסקים שמעדיפים תקשרות ישירה עם הלקוח. כך יכולה רשת דומינוס פיצה למשל לאפשר הזמנה של פיצה. קוויק מאפשרת לאותם עסקים את החופש לחבר את כפתור ההזמנה לכל ערוץ הזמנות, משלוחים ותשלומים קיים, ללא צורך באינטגרציה או שינוי מהותי של הדרך הקיימת לבצע הזמנות, תוך שימור ערוץ ההתקשרות הישיר מול הלקוח, יתרון משמעותי שאמזון אינה מציעה. כמו כן, היא מספקת לבתי העסק מערכת אנליטיקס ומועדון לקוחות.

kwik? כפתורים להזמנת מוצרים kwik? כפתורים להזמנת מוצרים צילום: עמית שעל

 

בניסוי שעשתה קוויק, 72% מהלקוחות שהשתמשו בכפתור שלה להזמנת פיצה, צרפו להזמנה מוצר נוסף. היא חתמה עד כה עם 5 לקוחות וכעת שואפת לצבור אלפי לקוחות ראשונים במהלך החודש וחצי הקרובים. קוויק מעסיקה בתל אביב ובפאלו אלטו 23 עובדים וגייסה עד היום 1.1 ממשקיעים ישראליים.

 

Spinach

ספינאץ' של היזמים אילן פרח ואופיר אביגד היא מועדון לקוחות לעסקים בלבד. היא מאפשרת לבעלי עסקים קטנים ובינוניים כמו מעצבים גרפיים, בתי דפוס, עורכי דין, רואי חשבון או בתי תוכנה לרכוש שירותים זה מזה ומעניקה להם אשראי ומבצעים אקסלוסיביים לחברי מועדון. הרשת מתפקדת כמעין שומר-סף שבודק את דירוג האשראי של העסקים ואת יכולתם להחזיר חובות, ולאחר האישור מעניק להם אשראי לקניות הדדיות בין חברי הרשת. האשראי משמש אותם לקניות מחברי הרשת האחרים ולאחר מכן מוחזר על ידי מכירה לחברים אחרים ברשת, כך שמתן האשראי על ידי הרשת אמור לתפקד כגורם מתמרץ לביצוע עסקאות בין חברי הרשת ולהגדלת הוויראליות של המועדון.

 

לאחר תקופה קצרה של פעילות ברשת, ספינאץ' מדווחים ש-82% מכלל החברים במועדון ביצעו לפחות שתי עסקאות, ועל גידול אורגני מלא ללא מאמצי שיווק. החברה מעסיקה 5 עובדים, רובם ישראלים, באוקלנד הסמוכה לסן פרנסיסקו.  

בטל שלח
    לכל התגובות
    x