$
חדשות טכנולוגיה

משרד התקשורת נגד HOT: פרסם שימוע לחברה בנוגע לרפורמת השוק הסיטונאי

המשרד מאשים את החברה בהערמת קשיים על הרפורמה בכך שהציעה מחירים בלתי משתלמים לספקיות שביקשו לחכור ממנה את תשתיות האינטרנט

אלירן מלכי 21:1614.01.16

משרד התקשורת פרסם היום (ה') שימוע לחברת HOT לאחר שהחברה הערימה קשיים על רפורמת השוק הסיטונאי. משרד התקשורת מאשים את HOT במחירים בלתי סחירים אותם היא הציעה לספקיות שביקשו לחכור ממנה את תשתיות האינטרנט, שבהן יוכלו להשתמש.

 

במשרד התקשורת הבינו כי HOT מסרבת לשתף פעולה והוציאו שימוע בנושא. לפי הודעת המשרד, לקוחות HOT לא זכו לקבל הצעות אלטרנטיביות מספקיות התקשורת בעקבות המחירים הבלתי משתלמים שהציע HOT לספקיות, ובכדי לעבור לספקית אחרת, לקוחות HOT שהיו מעוניינים בהוזלת חבילת התקשורת שלהם היו צריכים לוותר על הטריפל של HOT.

 

 

מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר

 

במשרד התקשורת פרסמו תעריפים מומלצים לספקיות התקשורת אותם הוא שוקל להכניס אל תוך התקנות המשמשות אותו בכדי למנוע מהלך עתידי שספקיות התשתית יכולות ליזום ולחנוק את הרפורמה. המשרד ממליץ כי בשנת 2016, הספקיות יוכלו לחכור תשתית לאינטרנט של עד 200 מגה במחיר של עד 39 שקל לקו, ומעל 200 מגה - במחיר של עד 53 שקל לקו. כמו כן, המשרד מסדיר את המחיר המירבי לביקור טכנאי בבית הלקוח לביצוע תיקונים, וממליץ כי המחיר המקסימלי יהיה 158 שקל לביקור.

 

 

התעריפים המומלצים על ידי משרד התקשורת התעריפים המומלצים על ידי משרד התקשורת

 

רפורמת השוק הסיטונאי נועדה להפחית את מחירי האינטרנט על ידי הגדלת התחרות והפקעת הבלעדיות שיש לחברות התשתית, HOT ובזק, ולאלץ אותם להחכיר את התשתית במחירים הוגנים ובכך להגדיל את התחרות. המעבר בין התשתיות במסגרת הרפורמה אינו כרוך בהתקנות פיזיות בבית הלקוחות אלא בשליטה מרחוק. בעוד שבבזק שיתפו פעולה עם המהלך והעבירו קרוב לרבע מיליון משתמשים לשוק הסיטונאי, ב-HOT סירבו לתת יד למהלך והערימו עליו קשיים.

 

 

 

ממשרד התקשורת נמסר כי "התעריפים המוצעים לשירותים הסיטונאיים על גבי תשתית HOT יאפשרו לפתח תחרות גם בשוק הטלוויזיה, וזאת על בסיס התעריף המוצע ליישום המולטיקאסט (שידורי טלוויזיה על גבי האינטרנט, א"מ). יישום זה יאפשר הפצת תוכן טלוויזיוני למספר רב של לקוחות במקביל בעלות נמוכה על בסיס תשתית הכבלים. ספקיות שירות יוכלו להציע שירותי טלוויזיה במחירים תחרותיים, ואף לשווק שירותי טריפל הכוללים שירות אינטרנט, שירות טלפוניה ושירות טלוויזיה כחלופה לחבילות הטריפל של HOT".

 

מחברת HOT נמסר כי היא "משתפת ותשתף פעולה עם משרד התקשורת ביישומו של השוק הסיטונאי. החברה תלמד את השימוע ותגיש למשרד התקשורת את עמדתה בהתחשב בכך כי המחיר הסיטונאי צריך לשקף את עלויות החברה".

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x