$
חדשות טכנולוגיה

אקזיט

חברת הסייבר לרכבים TowerSec נמכרה להרמן בכ-70 מיליון דולר

היצרנית האמריקאית של ציוד ממחושב לרכבים רכשה את אחת מחלוצות חברות הסייבר בתחום, שפיתחה טכנולוגיה להגנה על רכבים מפני פריצה דיגיטלית. בחברה מועסקים 25 עובדים בכפר סבא, דטרויט וגרמניה

אסף גלעד 20:0405.01.16
חברת הסייבר למניעת פריצה לרכב TowerSec (טאוורסק) של היזמים סער דיקמן, יובל ויסגלס וגיא רוביו נמכרה אחר הצהריים (ג') בכ-70 מיליון דולר ליצרנית מוצרי התקשורת האמריקאית הרמן (Harman) שזו לה הרכישה השלישית בישראל. קודם לכן רכשה כאן הרמן את האפליקצייה למניעת התנגשויות בין רכבים iOnRoad תמורת מיליוני דולרים ולאחר מכן רכשה את Red Bend בתמורה ל- 170 מיליון דולר.

 

לאחר הרכישה יצטרפו 25 העובדים של החברה הישראלית לחטיבת Connected Cars של הרמן, אותה החטיבה אליה הצטרפה גם אפליקציית iOnRoad קודם לכן. את הרכישה אף ניהל מטעם הרמן מייסד iOnRoad לשעבר, אלון עצמון, שמשמש כיום כאחראי על היוזמות הטכנולגיות של החברה הבינלאומית. פיזית, יוותרו עובדי TowerSec  במשרדיהם בכפר-סבא, ארה"ב וגרמניה.

 
פורד פוקוס פורד פוקוס צילום: תומר הדר

 

זוהי אחת מעסקאות האקזיט המרשימות של השנה החולפת, לאחר שמאז ייסודה, גייסה TowerSec כ-3 מיליון דולר בלבד ועשתה זאת ללא מעורבות של קרנות הון סיכון. כל המשקיעים בה הם פרטיים, רובם המכריע ותיקי תעשיית מיכון הרכב בארה"ב בהם היו"ר ברוס קובנטרי, מנכ"ל קרייזלר לשעבר טום לסורדה, ג'רמי מרקוביץ, סלים דוד משה, אדם חוט, סטנלי מוריס, מייקל נימרוף, אליסה ברסין, אדוארד יוטקוביץ והווארד בלאט, כך על פי רשם החברות. מלבדם, בעלי מניות מרכזיים בחברה הם בני הזוג יצחק וחדוה בראון. בדרך זו, הצליחו גם היזמים דיקמן, ויסגלס ורוביו לשמור על נתח בעלות משמעותי בחברה, וכתוצאה מכך לגרוף מיליוני דולרים.

 

ToweSec היא אחת מחלוצות תעשיית הסייבר לרכב כשנוסדה לפני כארבע שנים. מאז קמו לה מתחרות- בעיקר חברות ישראליות- בדמות ארגוס, שגייסה 26 מיליון דולר רק בספטמבר האחרון, וחברת Arilou האלמונית. טאוורסק, אומרים מקורבים לה, הצליחה להטמיע את המערכות שלה בקרב יצרניות רכב אמריקאיות וגרמניות ונחשבת לבעלת יכולת האינטגרציה הגבוהה והמיידית ביותר מבין המתחרות. טאוורסק פיתחה מערכת דמויית פיירוול להגנה הן על הרשת הפנימית של הרכב והן מפני חדירה ממחוץ לרשת. ההתקנה של המערכת שלה חסכונית ויעילה: ניתן להתקין אותה על כל אחד מחלקי המערכת על מנת שהיא תגן על כולה. בצורה זו, עלותה קטנה פי עשרות מונים מזו של פתרונות מתחרים. בנוסף, היא מצליחה להדוף תוקפים שכבר נכנסו אל רשת התקשורת של המכונית המקשרת בין מיקרובקרים שונים, רשת שנחשבת פגיעה מכיוון של רשתות אלחוט.

 

מקורבים לעסקה טוענים כי הרמן מבקשת לאתר רכישות נוספות בישראל וכי "זו אינה העסקה האחרונה שלה". שני הצדדים סירבו לאשר את הפרטים הפיננסים של הרכישה, אך אישרו את קיומה ל"כלכליסט".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x