$
אינטרנט

עכשיו פייסבוק רוצה להיות Yelp

הרשת החברתית השיקה במפתיע שירות המלצות עסקים שעלול לדחוק את המתחרים הוותיקים כמו גוגל ו-Yelp הרחק לאחור. כרגע השירות זמין באתר בלבד

רפאל קאהאן 18:0915.12.15

זה זמן רב שבפייסבוק בוחנים כיצד הם יכולים לנצל את הכוח השיווקי של הרשת החברתית. יישום חדש שהושק מתחת לרדאר לאחרונה מהווה כנראה את הסנונית הראשונה שמבשרת על כניסתה של החברה לתחום המלצות העסקים והמוצרים. השירות מאפשר למצוא שירות או עסק במיקום מסוים, לקבל דף קשר לספק וכן המלצות של משתמשים עם דירוג.  

היישום מזכירה מאוד את זה של שירות ההמלצות הוותיק Yelp וכן את ההמלצות שמופיעות בגוגל. עם זאת, הפלטפורמה של פייסבוק עשויה להאפיל על שני אלה במהרה מכיוון שהיא זמינה בשפות רבות יותר והמשתמשים שלה פעילים הרבה יותר. בנוסף, האופי החברתי של הרשת הופך אותה לבחירה מתבקשת עבור המשתמשים, שלא צריכים לצאת מהאתר על מנת למצוא את מבוקשם. למעשה, זה מפתיע שפייסבוק השיקו שירות מעין זה רק עכשיו.

 

ההשקה מפתיעה, השירות עצמו מתבקש ההשקה מפתיעה, השירות עצמו מתבקש

 

הכניסה של פייסבוק לתחום עשויה לגרום לזליגת משתמשים מ-Yelp לשירות החדש. ראשית, לעסקים רבים יש כבר דף עסק זמין ברשת החברתית, כך שאין צורך בלוגיסטיקה מורכבת בשביל לשלב את התכונה במסגרת מדיניות ניהול מדיה חברתית. בנוסף, מומחי המדיה החברתית כבר זמינים לתפעול התכונה, מה שהופך אותה לכלי שיווק יעיל הרבה יותר. ולבסוף - פייסבוק מציעה כבר כלי ניהול יעילים עבור העסקים, כך שאלה יוכלו לקבל משוב מיידי על הפעילות השיווקית שלהם.

 

בשלב הראשון היישום החדש זמין רק למשתמשי האתר הרגיל. על פי ההערכות, ברגע שהשירות יושק רשמית פייסבוק לא תהסס לשלב אותו במהרה גם באפליקציה שלה, מה שיהפוך אותה למנוע המלצות מבוסס מיקום. בסיס המשתמשים הרחב של האפליקציה צפוי להגביר את העניין של בעלי העסקים בפלטפורמה השיווקית של פייסבוק.

 

עדיין לא ברור עד כמה פייסבוק מתכוונת לערוך את ההמלצות על מנת למנוע מצב של הכפשה או המלצות זדוניות. כמו כן, ידוע שניתן לרכוש לייקים ברשת בקלות יחסית, ואם תהיה זליגה של התופעה הזו גם אל מנוע ההמלצות, יכול מאוד להיות שהאמינות של הפרסום שם תיפגע ותגרום לחוסר אמון של הצרכנים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x