WSC Sports הישראלית חתמה על הסכם עם ליגת ה-NBA
חברת הסטארט-אפ הצעירה פיתחה טכנולוגיה שמזהה אירועים משמעותיים במשחקי ספורט ומפיקה להם סרטונים קצרים, תפיק קליפים לליגת הכדורסל עצמה ול-18 קבוצות
נחתם הסכם בין הסטארט-אפ הצעיר WSC Sports מרמת-גן לליגת ה-NBA. ליגת הכדורסל תעשה שימוש בטכנולוגיה של חברת הסטארט-אפ הישראלית להפקה אוטומטית של קליפים קצרים על קבוצות ושחקנים, ולהפצתם בערוצים הדיגיטלים של הליגה וקבוצותיה: דפי פייסבוק, חשבונות טוויטר, אתרי אינטרנט ואפליקציות.
- שיא בספורט האמריקאי: דיוויד פרייס חתם על חוזה בשווי 217 מיליון ד' עם הרד סוקס
- "הויקיליקס של הכדורגל" מגלה אילו קבוצות לקחו הלוואות מחברות השקעות בשחקנים
- בבונדסליגה מודאגים: פולקסווגן שוקלת לוותר על החסויות בספורט
ההסכם, שתוקפו שלוש שנים לפחות, צפוי להכניס ל-WSC מיליוני דולרים מהסכמי רישוי ומחשיפות לקליפים, שישודרו במודל CPM (עלות לכל אלף צפיות). ב-NBA דיווחו כי בעונה שעברה נצפו באתר הבית של הליגה ובאפליקציית המובייל שלה כ-4.2 מיליארד צפיות בסרטונים. במסגרת ההסכם, רשאיות ליגת NBA ו-18 מתוך 30 קבוצות הכדורסל שמשחקות בה להפיץ את הקליפים הקצרים לערוצי הטלוויזיה איתם הן חתומות על הסכמי שידור.
חברת WSC Sports פיתחה טכנולוגיה שמזהה אירועים משמעותיים במשחקי ספורט, כמו למשל הטבעה לסל, הבקעת שער או יציאה של קבוצה להתקפה, באמצעות, בין השאר, עוצמת קולות האוהדים והכיתובים המשודרים בערוצי הטלוויזיה בזמן אמת. המערכת מזהה גם את הקבוצות והשחקנים עצמם, ויודעת לייצר מתוך השידור תקציר וידיאו של מהלכים משמעותיים, כמו למשל סרטון שמאגד את ההטבעות הטובות ביותר של כוכב מסוים.
הקבוצות ומנהלת הליגה יכולות להגדיר את הפרמטרים המועדפים עליהם ליצירת סרטונים, כל אחת לפי רצונה. קבוצת גולדן סטייס יכולה להחליט, למשל, כי בסוף כל משחק יופץ קליפ המסכם את ההטבעות הטובות של סטיבן קרי, כוכב הקבוצה, או שכל שחקן שקלע מעל 25 נקודות יזכה בקליפ שכזה.
המערכת של WSC מאפשרת גם הפצה מפולחת יותר של קליפים. קהל בצרפת, למשל, צפוי לקבל לא רק קליפים של סטיבן קרי או לברון ג'יימס, אלא גם קליפים שמסכמים את נתוני הקליעה של שחקן סן אנטוניו טוני פארקר, שמשחק גם בנבחרת צרפת. בהתאם, הקהל הישראלי צפוי להיחשף ליותר קליפים של עומרי כספי, שחקן הסקרמנטו קינגס.
WSC Sports, בוגרת מאיץ הסטארטאפים של מיקרוסופט, ממוקמת כיום ברמת גן ומעסיקה 13 עובדים. עד היום גייסה 4 מיליון דולר מבעלי הקליבלנד קאבלירס דן גילברט, המשקיע הסדרתי זוהר גילון, קרן פלאס ונצ'רס של יוסי מולדבסקי ו-2B Angels של משפחת חשין. החברה נוסדה ומנוהלת בידי דניאל שיכמן (מנכ"ל), חי גל, שמוליק יופה ואביב ארנון.
ליגת ה-NBA היא הלקוח האסטרטגי והגדול ביותר של WSC הצעירה עד כה. החברה חתמה גם על חוזה עם בריטיש טלקום, לפיו היא מפיצה קליפים מתוך הפרמייר ליג, אם כי עדיין אינה עובדת ישירות עם הליגה. החתימה מול ה-NBA צפויה להקל עליה להרחיב את פעילותה בתחום.