מאקרו טכנולוגי
פותחים בירות
משחק הוידאו המצליח פולאאוט 4 הצליח לכבוש את הגיימרים ולשבור שיאי מכירות בעזרת קמפיין יצירתי וחכם. גולת הכותרת - בירות ממותגות מבית קרלסברג
המשחק פולאאוט 4 הושק השבוע וכבר מסתמן כמתמודד של ממש על תואר המשחק הנמכר של השנה. לפי בת'סדה, שפיתחה את משחק התפקידים הפוסט־אפוקליפטי, הוא נמכר בקצב מהיר יותר מסקיירים, הלהיט הקודם של החברה.
- שלב הבונוס: משחק המובייל שהפך ללהיט ענק ולא צפוי
- להעיר את העיר: המשחק שמקים לתחייה את לונדון של דיקנס
- צל"ש או קראש: מה יצא מעסקת הגיימינג הגדולה של השנה?
רק כדי לסבר את האוזן, סקיירים יצא ב־2011 ומכר 7 מיליון יחידות בשבוע הראשון להשקתו ו־22 מיליון עד היום, מהמשחקים הנמכרים בהיסטוריה. בסטים (Steam), חנות המשחקים הגדולה בעולם, פולאאוט כבר שבר את שיא השחקנים המשחקים ברגע נתון, לא כולל משחקי רשת — 445 אלף איש.
ההישג הזה נובע לא רק מאיכויותיו של פולאאוט 4 (ולפי רוב המבקרים לא חסרות כאלה), אלא גם בזכות קמפיין שיווקי מחושב ויצירתי, נדיר כשמדובר במשחק וידיאו. בת'סדה הכריזה על המשחק חצי שנה לפני השקתו, בתערוכת הענק E3, פתחה את מערכת ההזמנות המוקדמות, אבל הצליחה לשמור בסוד כמעט את כל פרטי העלילה. "אם משחק שטרם הושק מוצג יותר מדי פעמים, התוצאה היא שמדברים עליו יותר מדי זמן", הסביר סמנכ"ל השיווק של בת'סדה פיט היינס לאתר VentureBeat.
בד בבד, במקום פרסום אגרסיבי בטלוויזיה או ברשת בחרה החברה למכור מוצרים נלווים ומרצ'נדייס מקוריים: משחק סלולר שהפך להצלחה מסחרית בפני עצמו; קולקציית חולצות אספנים שכל אחת מהן נמכרה לשבוע בלבד; ואפילו בירה ממותגת שייצרה קרלסברג. התוצאה הסופית? הייפ שלא נראה בתעשיית הגיימינג זה זמן רב.
מתברר שכדי לקדם משחק וידיאו כמו שצריך לא נדרשים תקציבי ענק, קמפיין גרילה מתחכם או פרובוקציות זולות. לפעמים אפשר פשוט להיות מסתורי במקצת ולשמח את המעריצים.