$
ועידת המובייל 2016

Mobile 2016

"המדינה מקשה על סטארט אפים במקום לעזור"

יוסי תאגורי, מייסד Yallo, אמר כי המדינה צריכה לאפשר ייבוא של אנשי תוכנה מחו"ל. אורן שובל, מייסד משותף של VIA Transportation: "הרגע שבו מוניות יפעלו ללא נהג קרוב ממה שנדמה"

אופיר דור 11:5912.10.15

"אנחנו צריכים להביא יותר אנשי טכנולוגיה ותוכנה מחו"ל כי קשה מאוד לגייס עובדים כאלו בישראל וזה רק ילך ויהיה יותר קשה", טוען יוסי תאגורי, מייסד Yallo, שמפתחת אפליקציה שמוסיפה פיצ'רים חדשים לשיחת הטלפון המסורתית. תאגורי השתתף היום (ב') בפאנל הסטארט-אפים המבטיחים בוועידת מובייל 2016 של "כלכליסט".

 

לדברי תאגורי, "כשגייסנו עובדים בסינגפור, ויש שם באמת אנשים מבריקים, רצינו להביא אותם להדרכה של חודש בישראל, אך עד שקיבלנו אישורים לוויזה הוציאו לנו את המיץ. במקום שהמדינה תעזור ותיתן לנו כסטארט-אפים את מה שאנחנו צריכים, היא עושה לנו את החיים קשים. בארה"ב לשם השוואה אפשר להוציא ויזה לעובד זר בתוך שבועיים כי הם מבינים שהטאלנטים תורמים לכלכלה".

 

אפליקציית Yallo מאפשרת בין השאר למנויים להישאר זמינים במספר שלהם גם בחו"ל מבלי לשלם את התעריפים יקרים של מפעילות הסלולר. האפליקציה גם מאפשרת להקליט שיחות טלפון, לתמלל אותה ולאבטחה מפני ציטוט. "הרבה אנשים אומרים ששיחת הטלפון מתה אבל זה לא נכון. אני רואה את הבת שלי בת ה-10 מכינה שיעורי בית עם חברות תוך כדי שיחה בסלולר. דקות השיחה דווקא הולכות וגדלות, אף שההכנסות של חברות הסלולר קטנות", אומר תאגורי. "הבעיה היא שהשיחות נותרו מפגרות לחלוטין והשינוי היחיד שחל בהם זה התוספת של שיחה מזוהה. אנחנו רוצים לתת ללקוח שמתקשר חווית תקשורת אחרת".

 


 

אורן שובל, מייסד משותף של VIA Transportation סיפר כי הרעיון לאפליקציית התחבורה הגיע מנסיעה במוניות שירות ברחוב רוטשילד. "נתקלנו לא פעם במצב שבו הנהג ממלא את המונית ומזעיק מוניות אחרות כדי לאסוף את הנוסעים ואנחנו חשבנו מה יהיה עם הביקושים יהיה אוטומטים", אומר שובל.

 

כיום מפעילה החברה שירות מוניות שירות חכמות שמכסות את העיר ניו יורק. לדברי שובל,"כל המסלולים של מוניות השירות נקבעים על פי דרישה והלקוח יודע בדיוק מתי יאספו אותו. כל הצמיחה שלנו היום מגיעה מהמלצות של חברים אחד לשני, מה שאומר שאנחנו נותנים שירות ברמה גבוהה כי אף אחד לא ממליץ לחבר על שירות לא טוב".

שובל טען כי "הרגע שבו יתחילו לפעול מוניות ללא נהג קרוב ממה שנדמה. כיום הנהג הוא המרכיב הכי יקר אפילו בהפעלה של אוטובוס ובוודאי במונית שירות. בנוסף נהג אוטומטי יכול לאפשר חוויה קבועה ויציבה ולמנוע טעויות. מצד שני הרבה אנשים שמשתמשים בשירות שלנו עושים את זה בגלל שהם אוהבים את הנהג. יש גם הרבה דברים שאפשר לראות רק כשיש עיניים בשטח. אם משאית זבל חוסמת את הרחוב, זה לא משהו שקל לנטר מרחוק והנהג האנושי יכול לעקוף את זה".

 

ערן יניב, מייסד ומנכ"ל פרפקטו מובייל ערן יניב, מייסד ומנכ"ל פרפקטו מובייל צילום: ענר גרין

 

ערן יניב, מייסד ומנכ"ל פרפקטו מובייל, שמתמחה בפיתוח פתרונות ענן לבדיקה ומדידה של חווית משתמש לאפליקציות מובייל, הודה כי האפשרות של אקזיט עמדה בראשו כאשר הקים את החברה. "בהחלט חשבנו על האפשרות הזו של להימכר, אבל ככל שהתחום של מובייל התפתח, הבנו שאפשר להשפיע על יותר ארגונים ואמרנו שאנחנו יכולים ללכת בגדול", אמר יניב.

 

לדבריו, "כיום אנחנו מחפשים להרחיב את ההיצע, להיכנס לארגונים גדולים ולבנות מודל עסקי לטווח ארוך. אנחנו חושבים על יותר מאשר להירכש במיליארד דולר, אף שתמיד יש הצעות שאי אפשר לסרב להן. אנחנו מוכנים להתחרות בדומיננטיות של HP".

 

 

יניב הוסיף כי בעתיד הוא מעריך ששם החברה ישתנה, כאשר המילה "מובייל" תרד מהשם. "כשמסתכלים קדימה שנתיים או שלוש לא יהיו אפליקציות מובייל אלא אפלקיציות שירוצו על כל מסך, על טלפון, שעון, מחשב או טלוויזיה ולכן לא יהיה עוד צורך במילה מובייל", אמר יניב.

 

ג'ונתן קאראס – מייסד משותף ב-Glide, המפתחת אפליקציה להודעות וידיאו בסמארטפונים, טען כי האפליקציה שואפת להיות "הדור הבא של ה-SMS כשהיא מאפשרת לשלוח הודעות וידיאו במהירות של טקסט".

 

"הסתכלנו על כל הפתרונות שהיו קיימים בשוק ומצאנו נישה פנויה. אנחנו מציאים משהו שהוא בין שיחת וידיאו לשליחה של וידיאו כקישור כמו דרך ווטסאפ", אומר קאראס. "אנשים לא רוצים להיות תקועים בשיחות וידיאו וגם לא רוצים לחכות 10 דקות להורדה של קישור. האתגר היה להסביר שזה פתרון יחיד וחדש וזה היה קשה".

 

קאראס, עולה מארה"ב, אמר כי "בישראל יש תרבות של נודניקים, של אנשים שלא מפחדים להגיד לבוס שלהם שהוא עושה טעות. זאת תרבות שמובילה לחדשנות כי אין פה פחד למצוא את הדבר הבא. אין מדינה חוץ מישראל שיש בה כזו תרבות סטארט-אפ כזו".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x