$
חדשות טכנולוגיה

עם ישראל מכור למשחקי מחשב - אפילו יותר מהאמריקאים

סקר מקיף של המכללה למנהל ועמותת GameIS גילה כי רובנו גיימרים: 65% מהמשתמשים מעל גיל 18 משחקים במשחקי מובייל או מחשב באופן קבוע. בנוסף, ישראלים מעדיפים משחקי מחשב על משחקי פלייסטיישן ואקסבוקס

הראל עילם 12:1520.05.15
משחקים זה לגיקים בלבד? סקר חדש של המכללה למנהל ועמותת GameIS, שנערך לכבוד כנס "משחקים בראש שלכם" שיערך היום (ד'), מצא כי הרוב המוחלט של כל הישראלים - כ-65% - משחקים במשחקי וידאו בצורה יומיומית. לשם השוואה, סקרים דומים מצאו כי רק 59% מהאמריקאים משחקים בקביעות.
הסקר כלל מדגם מייצג של 500 ישראלים דוברי עברית מעל גיל 18 ומצא כי ישראלים הם גם שחקנים פעילים ורציניים במיוחד. מתוך הקבוצה של הנשאלים שציינו שהם משחקים בקביעות במשחקי וידאו, 73% אמרו שהם משחקים לפחות עשר דקות מדי יום בעוד ש-45% אמרו כי הם משחקים יותר משעתיים כל יום.

 

Call of Duty: Advanced Warfare Call of Duty: Advanced Warfare

 

פלייסטיישן? זה לילדים

 

למרות הסברה הנושנה לפיה ישראל היא "מדינה של דיסק אחד" ושאזרחיה לא מוכנים להוציא כסף על משחקים או מדיה, 41% מהגיימרים הודו שם מוציאים סכומי כסף קבועים על משחקים. מתוך תת-קבוצה זו, של גיימרים שמשלמים בקביעות על משחקים, 59% נוהגים להוציא סכום נמוך של עד 20 שקל בחודש, 26% - עד 120 שקל בחודש, 11% מוציאים 200 שקל בחודש ו-4% אפילו עוברים את הסכום הזה בקביעות.

 

משחק המחשב הפופולרי בעולם, League of Legends משחק המחשב הפופולרי בעולם, League of Legends

 

ישראלים מאוד אוהבים את מכשירי המובייל שלהם. רוב מוחלט בקרב הנשאלים שאמרו שהם משחקים בקביעות - 43% מכל הגיימרים - מעדיפים לשחק על סמארטפונים וטאבלטים. 26% מעדיפים משחקי פייסבוק. המחשב האישי התחזק בשנים האחרונות והוא הפלטפורמה המועדפת עבור 19% מכל הגיימרים - ורק 12% מעדיפים קונסולות כפלייסטיישן ואקסבוקס.

 

תעשייה שמפרנסת 2,500 איש

 

ניר מירצקי, יו"ר עמותת GameIS המרכזת את קהילת המפתחים הישראלית, אמר ל"כלכליסט": " נתוני הסקר מאששים את מה שכבר הרגשנו ברחוב, תרבות הגיימינג בישראל תופסת חלק משמעותי מתרבות הפנאי אצל כולנו והדבר משליך ישירות על תעשיית פיתוח המשחקים בישראל שצומחת בקצב מהיר, הגיימרים של היום הם מפתחי המשחקים של מחר".

 

משחק הוידאו המתקדם ביותר, Star Citizen משחק הוידאו המתקדם ביותר, Star Citizen

 

הוא הוסיף כי ישראל היא "מועדון גיימינג עצום", גם מבחינת תעשיית משחקי הוידאו שמעסיקה בישראל כ-2,500 איש. הוא הוסיף כי בעוד שגיימינג הגיע לחלק גדול יותר בקהל הישראלי, השחקן האמריקאי הממוצע עדיין מוכן להוציא יותר כסף על משחקים ומשקיע במשחקים יותר זמן בממוצע. בארצות הברית, למשל, 56% מהגיימרים משלמים על משחקי וידאו בקביעות לעומת 41% בישראל.

 

מירצקי הוסיף כי כולם משחקים בצורה שווה במשחקי וידאו – כולל קהל מבוגר, ונשי: "בניגוד לסטריאוטיפ, בישראל כמות הגיימריות כמעט זהה לגיימרים". הוא גם ציין כי האוכלוסיה המבוגרת משחקת בשיעור זהה, אבל פשוט מעדיפה לרוב משחקי דפדפן ומחשב על פני משחקי מובייל. "גיימינג הוא לחלוטין לא משחק ילדים", סיכם.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x