$
חדשות טכנולוגיה

לראשונה מזה שש שנים: חלה ירידה במכירות המובייל בסין

השוק הסיני, הגדול ביותר בעולם, מגלה סימני האטה ברבעון האחרון. לפי דו"ח IDC אפל, שיאומי וחואווי התחזקו ומכירותיהן צמחו ביחס לרבעון המקביל אשתקד, בעוד אלה של לנובו וסמסונג ירדו משמעותית - 22% ו-53% בהתאמה

נמרוד צוק 16:5613.05.15
שוק הסמארטפונים הסיני נכנס להאטה, לראשונה מזה שש שנים: מספר המכשירים שנמכרו במדינה צנח ב-4.3% ברבעון הראשון של 2015, על פי נתונים שפרסמה חברת המחקר IDC. אפל הפכה ברבעון זה לספקית הסמארטפונים הגדולה בסין, כשהיא משאירה מאחור את שיאומי ואת סמסונג, שהתרסקה מהמקום הראשון ברשימה לפני שנה למקום הרביעי בלבד.
הסיבה העיקרית לירידה, טוענים בחברה, היא היעלמותם של הלקוחות שקונים סמארטפון בפעם הראשונה, לאחר ששיעור חדירת המכשירים במדינה הגיע ל-90%. המגמה משפיעה על התפלגות סוגי המכשירים שהחברות מנסות להכניס לשוק, כאשר מרבית היצרניות מעבירות משקל רב יותר למכשירים יקרים בעלי מסכים גדולים, לעומת המכשירים הבסיסים והזולים בהם התמקדו עד כה היצרניות הסיניות. פלח השוק שסובל מההאטה במידה הרבה ביותר הם מכשירי רמת הביניים, לפי נתוני IDC.

 

מכשיר ה-MI4 של שיאומי מכשיר ה-MI4 של שיאומי

 

השוק הסיני הפך ב-2011 לשוק הסמארטפונים הגדול בעולם, כאשר כיום אפל מוכרת בסין מספר גדול יותר של מכשירי אייפון מאשר בארה"ב.

 

אפל מכרה במהלך הרבעון הראשון 14.5 מיליון יחידות, לעומת 8.9 מיליון בלבד ברבעון המקביל ב-2014, וטיפסה מנתח שוק של 8.7% ללא פחות מ-14.7% - צמיחה של 62.1%; במקום השני ניצבה שיאומי, עם מכירות של 13.5 מיליון מכשירים ונתח שוק של 13.7%, לעומת 9.5 מיליון מכשירים ו-9.2% בשנה שעברה, מספרים שמשקפים צמיחה מרשימה כמעט באותה מידה של 42.3%; חואווי, שתפסה את המקום השלישי ברשימה, הציגה גם היא זינוק דו-ספרתי של 39.7% שהביא אותה ל-11.2 מיליון יחידות ולנתח שוק של 11.4%. המפסידות הגדולות היו סמסונג (התרסקות של 53% ומכירות של 9.6 מיליון מכשירים) ולנובו, שאיבדה 22.1% מנפח המכירות שלה ונאלצה להסתפק במקום החמישי, עם נתח שוק של 8.3%.

 

במהלך 2015, צופה IDC, יישמור השוק הסיני על גדלו ללא צמיחה או צמצום משמעותי, כאשר מספר טרנדים נוספים יכללו הופעה של מותגי משנה חדשים (כמו הונור של חואווי ונוביה של ZTE) שאמורים לסייע להם לנגוס בנתח השוק של שיאומי; כניסה חזקה יותר של חואווי, לנובו ושיאומי לפלח השוק הגבוה, והתמקדות של היצרניות הסיניות ביצוא למדינות כמו הודו על חשבון השוק הביתי.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x