$
חדשות טכנולוגיה

כסף תמורת מיקום: האם יאהו תקנה את פורסקוור ב-900 מיליון דולר?

לפי שמועות בעמק הסיליקון, העסקה קרובה להשלמה. המקורות מעורפלים וסותרים למדי, אך כי עסקה שכזו היא מהלך טבעי וחכם מצד יאהו: החברה תוכל להשתמש במידע המיקום שמחזיקה פורסקוור כדי להתחזק בתחום הפרסום

ניצן סדן 17:3015.04.15
יאהו קנתה לא מעט חברות בשנתיים האחרונות - ולפי שמועות שהחלו לחוג בכלי התקשורת הטכנולוגיים בארה"ב, הרכישה הבאה שלה תהיה פורסקוור. מקורות בעמק הסיליקון מסרו לאתר TechCrunch מידע סותר: אחד טען שהעסקה סגורה ואחרים - שהיא עדיין מתבשלת וטרם נחתמה. זאת לעומת מקורות אחרים של האתר שטענו שלהד"ם.
מזה זמן מה שקיימים דיווחים על ניסיונות מכירה של פורסקוור, שלא הבשילו לכדי עסקה. הרשת החברתית מבוססת המיקום, שזכתה לפופולריות בין 2009 ל-2011, כמעט ונמוגה לחלוטין עם הצגת שירותי מיקום בפייסבוק וטוויטר. פורסקוור גייסה עד כה 162 מיליון דולר, כשהסבב האחרון בוצע בפברואר 2014 לפי שווי של 600 מיליון דולר בהובלת מיקרוסופט. כבר אז הוערך שענקית התוכנה עשויה לקנות את פורסקוור, אך לבסוף נודע כי מיקרוסופט הסתפקה בלשלב את יכולות פורסקוור בכמה ממוצריה – מה שמייתר את הצורך לרכוש את החברה.

 

מריסה מאייר, מנכ"לית יאהו מריסה מאייר, מנכ"לית יאהו צילום: איי אף פי

 

בשנה שעברה פיצלה פורסקוור את אפליקציית Swarm מהיישום המרכזי שלה, מהלך שהתגלה כטעות: בעוד יישום פורסקוור עדיין פופולרי בארה"ב ונמצא ברשימת 25 יישומי התיירות המורדים ביותר, סוורם ממשיכה לדשדש ברדודים.

 

ואולם, הגיוני למדי שיאהו תרכוש את פורסקוור; לאחרונה יש מסד נתונים עצום של מידע מיקום - למשל, עשרות מיליוני משתמשים שדיווחו לאילו בתי עסק הלכו ומתי. מדובר במידע ערכי במיוחד עבור יאהו, שמנסה לחזק את פעילותה בתחום הפרסום. כידוע, מפרסמים אוהבים מאוד מידע מבוסס מיקום שמאפשר לחדד ולמקד את המודעות שמוצגות לגולשים. בנוסף, יאהו כבר הצליחה לגייס סכומים גדולים לרכישת חברות, כמו עסקת טאמבלר שעלתה לה 1.1 מיליארד דולר ב-2013.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x