$
אפליקציות

גרסת הילדים הייעודית של יוטיוב מסוכנת לילדים

כך אומרים נציגי ארגון אמריקאי, שפנו אל נציבות הסחר הפדרלית במדינה בדרישה לפתוח בחקירה בנושא. לטענתם, אפליקציית YouTube Kids מציגה לילדים פרסומות אגרסיביות שמחופשות לתוכן לגיטימי, בניסיון להפוך אותם לצרכנים גרועים

עומר כביר 12:2407.04.15
יוטיוב ילדים מסוכן לילדים? קואליציה של ארגונים ואנשי מקצוע פנתה לנציבות הסחר הפדריל בארה"ב (FTC) בדרישה לפתוח בחקירה נגד אפליקציית YouTube Kids, בטענה שזו מציגה לילדים שמשתמשים בה פרסומות מטעות ובלתי-הוגנות - כך לפי דיווח של סוכנות אי-פי.

גוגל השיקה את האפליקציה המדובר לפני כחודש וחצי כשהיא מייעדת אותה לילדים מגיל ארבע ומעלה תוך הבטחה להצגת תכנים שהולמים את גילם וחוויית משתמש שמותאמת לצרכיהם.

 

אפליקציית יוטיוב לילדים אפליקציית יוטיוב לילדים

 

ואולם, כעת טוענים פעילים להגנת זכויות ילדים שהאפליקציה מהווה זרוע פרסום פולשנית במיוחד של גוגל - ושהיא עמוסה בפרסומות גלויות וסמויות באופן שמקשה להבחין אין וידאו בידורי אותנטי לפרסומת בתשלום. כדוגמה מביאים הפונים וידאו בן שבע דקות שכולו פרסומת אחת ארוכה בכיכובן של גיבורות הסרט "לשבור את הקרח" בדמות בובות מארוחת ילדים של מקדונלד'ס, כשהן אוכלות גלידה ושותות ספרייט.

 

מחפשים פוני, מוצאים פרסומות

 

"בתור צרכן, יש לך את הזכות לדעת מה מנסה לשכנע אותך", אמרה לאי-פי עו"ד אנג'לה קמפבל מאוניברסיטת ג'ורג'טאון, שמספקת את הייעוץ המשפטי לפונים. “כשמדובר בילדים קטנים, יש כאן ניסיון לנצל באופן לא הוגן את חוסר הניסיון שלהם ואת הנטייה שלהם לבטוח".

 

לטענת הפונים, האפליקציה יוצרת עירוב בין סרטונים מסחריים לסרטונים בידוריים באופן שלא היה מותר במדיות אחרות, כמו בטלוויזיה. כך, לדוגמה, בחיפוש השאילתה My Little Pony, התוצאות הראשונות שמתקבלות הן כולן פרסומות למוצרים שקשורים לזיכיון המפורסם, אחת מהן באורך 19 דקות. “העובדה שילדים צופים בסרטונים על בטאבלט או בסמאטרפון במקום בטלוויזיה לא הופכת את הנוהג הזה לפחות מטעה", הם טוענים.

 

מיוטיוב נמסר בתגובה: “כשפיתחנו את YouTube Kids התעייצנו עם מספר הורים וקבוצות להגנת זכויות ילדים ופרטיות. אנחנו תמיד שמחים לקבל משוב על דרכים לשיפור האפליקציה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x