$
מכשירים ומדריכים

מיקרוסופט רואה עתיד ורוד לקונסולת האקסבוקס

פיל ספנסר, ראש חטיבת המשחקים בחברה, מסביר כיצד המיזוג העתידי של הקונסולה המתקדמת עם מערכת ההפעלה ווינדוס 10 וקהילת שחקני הפיסי, ינצח לבסוף את המלחמה מול סוני

הראל עילם 20:5816.03.15

ראש חטיבת אקסבוקס פיל ספנסר מודה כי מיקרוסופט נאלצה לחשוב מחדש על האסטרטגיה שלה בנוגע לקונסולה, בעקבות הביקורת עליה וההצלחה המסחרית של הקונסולה המתחרה, סוני פלייסטיישן 4. בשנים האחרונות הדגישה החברה את העובדה שאקסבוקס היא לא רק קונסולת משחקים אלא גם מרכז מדיה ובידור, עם יכולות סטרימינג, מגוון אפליקציות רחב, יכולות טלוויזיה חכמה והפעלה קולית. ואולם, עם השקת ווינדוס 10 לקראת סוף השנה צפויה החברה לחזור ולהתמקד בגיימרים, ולאחד בין קהילת שחקני הקונסולה לאלה המעדיפים את המחשב האישי.

 

שחקנים יוכלו להריץ אפליקציות ווינדוס 10 על קונסולת המשחקים שלהם, להשתמש בסייעת הדיגיטלית קורטנה וגם להזרים משחקים ישירות מהמחשב לקונסולה כך שיוכלו לשחק על המסך הגדול. בנוסף, בעתיד משחקי רשת יוכלו לארח שחקני קונסולות ומחשב אישי על אותם שרתים ללא צורך בכלי פיתוח ייחודיים.

  

 

פיל ספנסר, ראש חטיבת מיקרוסופט פיל ספנסר, ראש חטיבת מיקרוסופט

 

"האמת היא שזה חזון חדש" אמר ספנסר בראיון עם אתר יורוגיימר, שנערך במסגרת כנס תעשיית המשחקים השנתי GDC. "החזון המקורי היה ליצור מכונת משחקים נהדרת שהיא גם שימושית לטלוויזיה ובידור. יש עדיין יכולות מדיה באקסבוקס ואנחנו שומרים להן אמונים, אבל מאז שהצטרפתי לחברה החלטנו על כיוון חדש. בנינו את זה בקיץ האחרון". הגישה הזאת משתלבת באסטרטגיה הרחבה יותר של מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נאדלה, ששם דגש על הרחבת שירותי מיקרוסופט גם מחוץ לגבולות המוצרים שלה - כמו השקת אפליקציות ווינדוס פון גם לאנדרואיד. 

  

ספנסר הוסיף כי החברה מנסה כעת לפתח סט כלים וטכנולוגיות שיאפשרו למפתחי משחקים להתאים משחקים בקלות לכל הפלטפורמות והמסכים בקלות, בדומה לאסטרטגיה שלה בפיתוח אפליקציות לווינדוס. "אם אתה מפתח לווינדוס, למה שלא תפתח גם לאקסבוקס? בסופו של דבר, המטרה היא ליצור תוכן איכותי ומשחקים מצוינים". ספנסר אמנם הבהיר שהמפתחים לא יאולצו ליצור משחקים עבור כל הפלטפורמות, אך ציין: "רוב המפתחים היו מעוניינים לעשות זאת אילו היתה להם את היכולת. אני רוצה שחוויית המשחק בטלוויזיה תהיה ייחודית, אבל גם שאנשים יוכלו לשחק היכן שירצו".

 

ספנסר התייחס בדבריו גם למאג'ונג, מפתחת המשחקים העצמאית העומדת מאחורי Minecraft, שמיקרוסופט קנתה בסוף 2014 ב-2.5 מיליארד דולר. "מיינקראפט הוא משחק ויראלי שקיים היום בכל כך הרבה פלטפורמות, כך שהוא מלמד אותנו איך לקסום לשחקנים שונים ומה הם מצפים לראות. זה חלק מהכיוון החדש שלנו שהתגבש בשנה האחרונה". אותה שנה לא הייתה שנה קלה לאקסבוקס: קונסולת המשחקים המתחרה של סוני מכרה למעלה מ-20 מיליון יחידות, הרבה מעבר למיקרוסופט. בנוסף ההשקה המתוקשרת של משחק Halo האחרון, שהיווה מעין לקט של להיטי העבר בסדרה עם גרפיקה משופרת המותאמת לאקסבוקס וואן, ספגה כישלון צורב לאחר שהמשחק סבל מבאגים קשים במיוחד.  
בטל שלח
    לכל התגובות
    x