$
מכשירים ומדריכים

פרשנות

כך שוב כבש השעון של Pebble את הרשת

כשגולשי קיקסטארטר הפכו את המוצר של פבל ללהיט ב-2012, הם הובילו את אפל וענקיות אחרות לפתח שעונים משלהן. השבוע גייסה פבל קרוב לתשעה מיליון דולר תוך יממה כדי להוציא דגם חדש, שאפילו לא יכלול מסך מגע

נמרוד צוק 12:5926.02.15
קשה למצוא בימים אלה חברת טכנולוגיה שלא פוזלת לתחום השעונים החכמים: אפל ווטש אמור לצאת לשוק בעוד חודשיים; גוגל דוחפת את מערכת ההפעלה Android Wear, וחברות סמסונג ומוטורולה מוביליטי מוציאות עוד ועוד דגמים חדשים בקטגוריה, שמתקשים להמריא מסחרית. בין כל הענקיות האלה מסתובבת חברה קטנה מפאלו אלטו, שהשבוע הצליחה שוב לפצח את הנוסחה עם שעון זול, פשוט יחסית, ומאוד מאוד פופולרי.

 

תוך 24 שעות בלבד, בין שלישי בערב לאמש, הצליחה פבל (Pebble) לגייס קרוב לתשעה מיליון דולר מכ-40 אלף איש בקמפיין מימון המונים באתר קיקסטארטר. הגולשים הנלהבים רכשו מראש את דגם השעון החדש שמתכננת החברה להשיק, Pebble Time. הוא עולה בקיקסטארטר 179 דולר בהזמנת יחידה אחת (169 לשני שעונים או יותר) בעוד המחיר בחנויות יעמוד על 199 דולר, וצפוי להגיע ללקוחות החל ממאי הקרוב.

 

שעון Pebble Time שעון Pebble Time

 

הרומן הסוער בין פבל לגולשים החל עוד באפריל 2012, כשהיא ביקשה את עזרתם במימון השעון הראשון שתכננה להוציא לשוק. אף אחד לא ציפה שההיענות מצדם תהיה רחבה כל כך: קרוב ל-69 אלף איש שילמו סכום כולל של כעשרה מיליון דולר תמורת השעונים, הישג ששבר אז את כל שיאי הגיוס בקיקסטארטר, ותרם תרומה מרכזית להתעניינות בענף השעונים החכמים. מאז הספיקה הצידנית החכמה Coolest Cooler לעקוף את ההישג הזה, אך אם פבל תרחיב את מכירת הדגם הנוכחי באתר מימון ההמונים - שלפי שעה מוגבלת לעשרות אלפי יחידות - Time כנראה לא יתקשה להחזיר לפבל את הבכורה.

 

עד שבוע ללא טעינה

 

Time כולל כמה חידושים מעניינים ביחס לדגם הראשון ול-Pebble Steel, השעון הדק בעל כפתורי המתכת שהשיקה החברה בשנה שעברה. המרכזי שבהם הוא מסך צבעוני, בניגוד למסך המונוכרומטי של הדגמים הקודמים. למרות זאת Time עדיין יהיה חסכוני בסוללה, ולפי החברה יוכל לעבוד במשך שבוע ברציפות ללא טעינה - כמו קודמיו. טכנולוגיית המסך החסכונית של פבל, ePaper, מאפשרת לה להתמודד עם אחת הבעיות המרכזיות של תעשיית השעונים החכמים, שלפי הדיווחים אפל שוברת את הראש כיצד לפתור. פבל תכננה את התצוגה כך שתתאים לצפייה במסך גם באור שמש חזק, תוך פגיעה מינימלית ביכולת הקריאה כאשר משנים את זווית התצוגה, בדומה למסך הקינדל של אמזון.

 

מסך מגע? לא אצלנו. שעון Time מסך מגע? לא אצלנו. שעון Time

 

מבחינה עיצובית השעון מציג קו מעוגל יותר מקודמיו. הוא מגיע בגוף אטום למים שעוביו 9.5 מ"מ (20% פחות מהדגם הראשון), בעל מסגרת פלדה וציפוי מסך מזכוכית גורילה גלאס. פבל מציידת את השעונים ברצועות עשויות סיליקון בצבעים שחור, לבן ואדום, אך למעשה ניתן להחליף אותן לכל רצועה סטנדרטית ברוחב 22 מ"מ.

 

השעון יכול לפעול עצמאית גם ללא חיבור לאייפון או לסמארטפון אנדרואיד, אך תלוי בהם כדי להתחבר לרשת. בניגוד לרבות ממתחרותיה פבל ויתרה ב-Time על מסך מגע ודבקה בשליטה באמצעות כפתורים פיזיים. השעון אמנם כולל מיקרופון מובנה, אך דל בחיישנים: הוא מגיע רק עם חיישן מדידת צעדים וללא מד דופק או חיישני תנועה מתקדמים, הנחוצים עבור אפליקציות כושר ובריאות. השעון אמנם מאפשר להשתמש באפליקציות כאלה, אך לרוב הן מתבססות על נתונים ממוצרים נלווים. בניסיון לפצות על כך, כולל Time חיבור מיוחד לתוספי חומרה שיאפשר הוספת חיישנים, רצועות חכמות ואביזרים אחרים. פבל אף הצהירה כי תפרסם שרטוטי תלת־ממד מפורטים של השעון, במטרה להקל על חברות חיצוניות ומשתמשים שרוצים להרחיב את יכולותיו ולפתח עבורו מוצרים משלימים.

 

בלי הסחות דעת

 

Time יציג ממשק משתמש חדש, שלפי ההדגמות שפרסמה פבל נראה פשוט, ידידותי ואפילו ילדותי במקצת, ויגיע בחודשים הקרובים גם לדגמים הקודמים. מצב הפעולה המרכזי שלו, המכונה "טיימליין", מתמקד בדפדוף בין אירועים על ציר הזמן, כמו מעבר בין הודעות אימייל חדשות לישנות יותר, אירועים בלוח הפגישות ותוצאות קבוצת הספורט האהודה על המשתמש. הממשק שומר על תאימות ל-6,500 האפליקציות והערכות שנוצרו עבור דגמי פבל הקודמים, בהן כאלה שמספקות עדכונים מרשתות חברתיות, התראות מיישומים בסמארטפון, הצגת שערי מניות ושליטה מרחוק במצלמות GoPro, מוצרי בית חכם והתקנים נוספים.

 

המיקרופון שנוסף בדגם החדש יאפשר לשלוח דרכו הודעות מוקלטות כמענה להודעות SMS נכנסות ולמסרים שמגיעים דרך אפליקציות כמו ווטסאפ, פייסבוק מסנג'ר או Hangouts של גוגל. תכונה זו זמינה במלואה באנדרואיד, אך בשלב ראשון רק באופן חלקי באייפון. בנוסף יוכלו המשתמשים להקליט תזכורות דרך המיקרופון.

 

"בקמפיין הקודם שלנו תמכתם בנו בניסיון לבנות את השעון החכם האמיתי הראשון בעולם, ועזרתם להתניע תעשייה שלמה", אמר מנכ"ל ומייסד פבל אריק מיג'יקובסקי בסרטון הקידום של הדגם החדש. "חזרנו לקיקסטארטר כדי להציע לתומכים שהיו איתנו בתחילת הדרך את הדור הבא של מוצרינו". בסרטון גם הסביר מיג'יקובסקי מדוע החליטה פבל להוציא שעון חכם פשוט יחסית. "אנו מאמינים ששעון חכם אמור להקל על חיי המשתמש, לא להחליף את הסמארטפון שלו או ליצור הסחות דעת נוספות", הסביר. ניתן להניח שגם לכוונה לשמור על רמת מחיר סבירה היה לא מעט משקל: אפל ווטש, למשל, אמור לעלות 349 דולר - כמעט כפול ממחירו של Time.

 

עד סוף השנה שעברה מכרה פבל כמיליון שעונים חכמים, דבר שהפך אותה לאחת ממובילות השוק. החברה, שנוסדה ב-2011 בהשקעה של 375 אלף דולר בלבד, גייסה ב-2013 15 מיליון דולר נוספים מקרן CRV. עתידו של שוק השעונים החכמים כולו עדיין מעורפל: מרבית האנליסטים מעריכים שהכניסה של אפל לשוק תיתן לו דחיפה משמעותית ותגדיל גם את המכירות של מוצרים מתחרים, אך לא ברור אם הענף אכן יהפוך למרכזי בשנים הקרובות או יישאר בשוליים. לאור הפופולריות של פבל והנאמנות של משתמשיה, אפשר להגיד בביטחון כי יהא עתיד הענף אשר יהא, החברה תישאר חלק משמעותי ממנו.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x