$
חדשות טכנולוגיה

טוויטר היכתה תחזיות הרווח וההכנסות לרבעון, מספר המשתמשים איכזב

ההכנסות ברבעון הרביעי הוכפלו לעומת התקופה המקבילה ב-2013 - והסתכמו ב-479.1 מיליון דולר; הרווח הנקי המתואם עמד על 12 סנט למניה, כפול מהתחזיות

עומר כביר 23:1905.02.15

טוויטר פרסמה הערב לאחר סגירת המסחר בוול סטריט את דו"חותיה לרבעון הרביעי; הרשת החברתית רשמה הפסד נקי של 20 סנט למניה לעומת 1.41 דולר למניה בתקופה המקבילה ב-2013. ההכנסות עמדו על 479.1 מיליון דולר, לעומת 242.7 מיליון דולר ברבעון המקביל. האנליסטים ציפו להכנסות של 453.8 מיליון דולר.

 

הרווח הנקי המתואם של טוויטר עמד על 12 סנט למניה, לעומת תחזיות האנליסטים לרווח של 6 סנט למניה.

 

הרשת החברתית צופה הכנסות של 440-450 מיליון דולר ברבעון הראשון, לעומת תחזיות האנליסטים להכנסות של 449.5 מיליון דולר. ב-2015 כולה צופה החברה לרשום הכנסות של בין 2.3 מיליארד ל-2.35 מיליארד דולר. 

 

מניית טוויטר זינקה ביותר מ-7% במסחר המאוחר, לאחר פרסום הדו"ח.

 

מנכ"ל טוויטר דיק קוסטולו מנכ"ל טוויטר דיק קוסטולו צילום: רויטרס

 

הנתונים הטובים בשורת ההכנסות לא חיפו על בעיה קשה שעמה מתמודד טוויטר מאז הנפקתה - חוסר יכול לרשום גידול משמעותי במספר המשתמשים. מספר המשתמשים הפעילים בחודש עמד על 288 מיליון בלבד. נתון זה לא נמוך משמעותית מתחזיות האנליסטים, שצפו שטוויטר תגיע ל-295 מיליון משתמשים, ומייצג עלייה של 1.4% בלבד לעומת הרבעון השלישי של 2014 (בניגוד לנתונים כספיים, מספר המשתמשים לא נתון לתנודות עונתיות ולכן המדד הרלוונטי להשוואה הוא הרבעון הקלנדרי הקודם ולא הרבעון המקביל בשנה שעברה).

 

לדברי טוויטר, הנתונים מגלמים אובדן של כ-4 מיליון משתמשים כתוצאה משינויים באינטגרציה של יישומי צד ג', אך גם ללא גילום זה הגידול במספר המשתמשים ברשת החברתית רחוק מלהיות מרשים.

 

80% ממשתמשי טוויטר גולשים ברשת החברתית באמצעות המובייל. מספר הצפיות בטיימליין עמד ברבעון על 182 מיליארד, עלייה של 23% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה אך שינוי זניח של 0.55% בלבד לעומת הרבעון השלישי של 2014. ההכנסות לכל אלף צפיות בטיימליין רשמו עלייה של 60% לעומת הרבעון הרביעי של 2013 והגיעו ל-2.37 דולר. 

 

נתוני הדו"ח הרבעוני של טוויטר שבים ומבליטים את העובדה שאף שהחברה מצליחה להפוך את המשתמשים הקיימים שלה לרווחיים יותר, היא כושלת בהגדלת מספרם. המשמעות היא שיש לה תקרת זכוכית, שמעבר לה תתקשה להגדיל את הכנסותיה, אלא אם תצליח לחדש את הגידול במספר המשתמשים או למצוא מודלי הכנסות חדשים ומפתיעים. 

 

טוויטר גם פרסמה נתונים מסכמים ל-2014. ההכנסות בשנה שחלפה הסתכמו ב-1.4 מיליארד דולר, זינוק של כ-111% לעומת 2013. הפסדי החברה השנתיים הצטמצמו ב-10.5% - מ-645 מיליון דולר ב-2013 ל-578 מיליון דולר ב-2014.

  

 

"סגרנו את השנה כשהפעילות העסקית שלנו מתקדמת בקצב מצוין", מסר מנכ"ל טוויטר, דיק קוסטולו. “הצמיחה בהכנסות הואצה לאורך כל השנה. בנוסף, לפי המגמה עד כה ברבעון הנוכחי אנחנו סבורים שמספר המשתמשים שיתווספו יהיה דומה למה שראינו בשלושת הרבעונים הראשונים של 2014”.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x