$
אינטרנט

פייסבוק חסמה את הדף "סטטוסים מצייצים"

הדף הפופולרי הוסר לאחר שנחשף כי הוא מאפשר לגופים מסחריים לקדם תכנים תמורת תשלום. פייסבוק: "מכירת פוסטים מנוגדת לכללים שלנו"

הראל עילם 10:2116.01.15
אחד מדפי הפייסבוק הפופולריים בישראל, "סטטוסים מצייצים", הוסר בשעות הבוקר (ו') על ידי הנהלת הרשת החברתית, בשל הפרת תקנון השימוש שלה. לדף היה כ-718 אלף עוקבים בשיאו.

מפייסבוק נמסר בתגובה: "מכירת פוסטים מנוגדת לכללים של פייסבוק, לכן העמוד הוסר ומפעילו קיבל אזהרה. במקרים כגון זה מנהלי עמודים עוברים תהליך לימוד של המדיניות של פייסבוק אותו הם צריכים להשלים לפני שפייסבוק תעלה מחדש את הדף. אי השלמת תהליך זה או הפרות חוזרות ונשנות של הכללים של פייסבוק עלולים לגרום להסרת העמוד לצמיתות. אנו מעודדים את כל מנהלי הדפים ללמוד היטב את הכללים וקוראים למשתמשים בפייסבוק לדווח לנו על תוכן שהם חושבים שמפר את הכללים שלנו, זאת בכדי שנוכל לחקור את העניין ולנקוט בפעולה מהירה".

 

מחירון הדף

 

בימים האחרונים הדף עבר לא מעט טלטלות - מלבד כך שחגג חמש שנים להקמתו, נחשף בתקשורת כי הדף מאפשר לגופים מסחריים לקדם תכנים תמורת תשלום. לפי הדיווחים, "מחירון" שירותי הדף יכול להגיע ל-12 אלף שקל במקרה של שילוב סטטוס בודד עם וידאו, ולחבילה של עד 84 אלף שקלים לשילוב של עשרה סטטוסים. גורמים בתעשייה מסרו אז כי הדף בין השאר קידם בתשלום תלונות על גופים מסחריים מתחרים.

 

פייסבוק בסלולר פייסבוק בסלולר

 

העיתונאי והעורך לשעבר אבי לן, מייסד ומפעיל האתר יחד עם בת זוגו עדי בנטוב-לן, לא דחה את הטענות ואמר כי "שמורה להם הזכות לבצע עסקאות תוכן שיווקי" - אם כי הדבר עומד בסתירה לתקנון השימוש של פייסבוק, שאוסרת מכל וכל תכנים מסחריים שאינם דרכה ואינם מסומנים ככאלו. מפייסבוק נמסר בתגובה כי "לחברה יש מדיניות ברורה לגבי שימוש מסחרי בפלטפורמה. כל שימוש מסחרי במקומות שלא נועדו לכך מהווה הפרה של מדיניות זו. פייסבוק היא פלטפורמה של תוכן אמיתי ואותנטי, ווכל פוסט ממומן צריך להיות מסומן ככזה.

 

פייסבוק בין השאר דורשת שתכנים ממומנים ינוהלו דרך פלטפורמת הפרסומות היעודית שלה. יתכן כי בתגובה לפרסומים, גולשים רבים דיווחו על הדף לרשת החברתית שבחרה להסיר אותו, או לחסום אותו באופן זמני.

 

"מתקפה חסרת תקדים"

 

בתגובה לפרסומים בתקשורת, לן אמר בפוסט שפורסם אמש (ה') כי מדובר בלא פחות בהכרזת מלחמה, ניסיון לפגוע בשמו וביושרו וכי גופי התקשורת מקנאים בהצלחתו ובכך שהוא נוגס בנתח השוק שלהם. הוא גם ציין כי בכל גופי התקשורת יש תכנים שיווקים. "מי עוד רוצה להשתיק את סטטוסים מצייצים?" תהה, וכתב כי ישראלים כבר אינם "צרכנים צייתנים". האתר מיזבלה, שגם הוא עוסק בתכנים מרשתות חברתיות, אמר כי הדף "סטטוסים מצייצים" נמצא תחת "מתקפה חסרת תקדים".

 

לא מעט גולשים הודיעו מצידם על קמפיין תמיכה בסטטוסים מצייצים, כאשר חלק הציעו לקדם את הקמפיין תחת ההאשטאג "כולנו מצייצים", המתכתב עם קמפיין "כולנו שארלי" בעקבות הטבח המחריד במערכת המגזין הצרפתי "שארלי הבדו" לפני כשבוע".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x