$
תקשורת

שוק הסלולר ב-2014: עלייה של 25% במספר המנויים שעברו בין החברות

מספר שיא של 2.46 מיליון קווים נוידו בין חברות הסלולר בשנה החולפת. גולן טלקום גייסה את המספר הגבוה ביותר של מנויים נטו ופלאפון הציגה את הנטישה הקטנה ביותר מבין החברות הוותיקות

אופיר דור 14:1801.01.15

נתוני ניידות הקווים בין חברות הסלולר ב-2014 מצביעים על מספר כמעט מדהים. בשנה החולפת עברו בין חברת סלולר אחת לשנייה מספר שיא של 2.46 מיליון קווים, לעומת 1.84 מיליון ב-2013. כלומר התחרות בשוק הסלולר לא רק שלא דעכה אלא אף התגברה עם עלייה של 25% במספר הקווים שנוידו.

מגמה זו לא צפויה להיעצר ב-2015 שכבר החלה במבצעים אגרסיביים מאד של סלקום (3 קווים וטלוויזיה ב-198 שקל לחודש), HOT mobile (שני קווים וספק אינטרנט ב-40 שקל לחודש) וגולן טלקום (קו ראשון ב-37 שקל וכל קו נוסף בשני שקל בלבד).

 

מיכאל גולן מגולן טלקום מיכאל גולן מגולן טלקום צילום: יובל חן

 

כמו ב-2013 גם בשנה האחרונה גולן טלקום היתה החברה שגייסה את המספר הגדול ביותר של מנויים נטו (מספר הקווים שהצטרפו פחות מספר הקווים שנטשו). גולן גייסה 137 אלף מנויים נטו ב-2014, עלייה לעומת 133 אלף ב-2013 בעקבות מבצעים סופר אגרסיביים שהשיקה החברה. נתוני הניידות אינם כוללים מכירה של קווים חדשים לגמרי על ידי החברות ולכן אינם נותנים תמונה מלאה על השוק.

 

הבשורה הרעה מבחינת גולן היא גידול חד במספר המנויים שנטשו את החברה ב-2014. גולן איבדה 180 אלף מנויים בשנה שעברה בהשוואה ל-82 אלף ב-2013. הנטישה באופן טבעי תגדל ככל שמספר הלקוחות של החברה עולה, אולם היא מחייבת את גולן להציע כל הזמן מבצעים אטרקטיביים מאוד כדי לא להידרדר למאזן ניודים שלילי.

 

כמו שציין אנליסט התקשורת אורי ליכט בעבודה שפרסם ביוני השנה, גולן גם מרוויח מתחלופה גבוהה של לקוחות הן כיוון שהחברה גובה בכל מקרה את התשלום בתחילת החודש ולכן לקוח שנוטש באמצע צריך לשלם על כולו. זאת בעוד שבחברות הוותיקות לקוח שעוזב משלם רק על החלק היחסי של החודש. בנוסף כל לקוח שמצטרף משלם לגולן טלקום 49 שקל עבור אקטיבציה ראשונית במערכת.

 

במקום השני בטבלת הניודים נמצאת HOT mobile שעלתה מגיוס של 66 אלף מנויים נטו ב-2013 ל-89 אלף מנויים ב-2014. החברה עדיין סובלת מנטישה גוברת של לקוחות אך לצד זה הצליחה לשפר את גיוס המינויים שלה בהשוואה לשנה שעברה.

 

המתחרה השלישי שרושם מאזן גיוסים חיובי הוא רמי לוי שגייס 17 אלף מנויים נטו לעומת אובדן של כ-4,000 מנויים ב-2013. רמי לוי יצא גם כן השנה במבצעים "שוברי שוק", כמו קו סלולרי ב-19.9 שקל בלבד. אולם באופן כללי 2014 היתה שנה רעה למדי למפעילים הווירטואליים ובעיקר ל-youphone מקבוצת אלון הרבוע הכחול שירדה מגיוס נטו של 43 אלף ב-2013 ל-200 מנויים נטו ב-2014.

 

מבין החברות הוותיקות החברה שנפגעה הכי פחות בשנת 2014 היתה פלאפון שמסיימת את השנה עם אובדן של 31 אלף מנויים נטו בלבד, לעומת 76 אלף ב-2013. פלאפון השיקה בסוף השנה מותג מוזל בשיתוף עם אתר וואלה!, שיכול לסייע לה בגיוס מנויים אך עלול לפגוע בהכנסה שלה פר לקוח. האסטרטגיה של פלאפון היא להתמקד בהגדלת מספר המנויים כמעט בכל מחיר, כך שכאשר שוק הסלולר יירגע מתישהו בעתיד היא תישאר עם מצבת גדולה ככל האפשר.

 

החברה הננטשת ביותר היתה גם ב-2014 כמו ב-2013 סלקום. חברת הסלולר הגדולה בישראל איבדה 119 אלף מנויים נטו לעומת 106 אלף ב-2013. בסלקום יכולים לקוות שהשקת הטלוויזיה תסייע להם בשימור הלקוחות ובגיוס מנויים חדשים. גם פרטנר איבדה יותר מנויים ב-2014 (110 אלף) לעומת 2013 (58 אלף), כתוצאה מכך שדחפה פחות את המותג המוזל שלה 012 מובייל.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x