אפל השתלטה על קניות חג המולד, אחריה סמסונג ונוקיה
הצרכן האמריקאי קנה יותר מכשירי אייפון 6 מכל מוצרי המובייל: 51.3% מהמכשירים שהופעלו לראשונה במהלך החג היו מתוצרתה. היריבה הקוריאנית סמסונג החזיקה ב-17.7%. בנוסף, ממשיכה לבלוט הירידה במכירות הטאבלטים
גם השנה מסיימת אפל את השנה כשליטת עונת המתנות לכריסמס, כאשר 51.3% מההתקנים הניידים שהופעלו לראשונה במהלך השבוע שלפני החג היו מכשירי אייפון ואייפד חדשים, על פי נתוני חברת פלארי (Flurry) שמנטרת את ענף המובייל.
- LG ממריאה: רשמה צמיחה של 39% במכירות הסמארטפונים
- סמסונג ואפל, מאחוריכן: שיאומי טיפסה למקום ה-3 במכירות
- HTC דועכת, נערכת לתחרות קשה מאי פעם
המכשיר הפופולרי ביותר היה האייפון 6, כאשר האייפון 6 פלוס רכב במקביל על הפופולריות הגואה של סמארטפונים גדולים והתברג לרשימת חמשת המוצרים המובילים. במקום השני ניצבו מכשירי סמסונג, שהיוו 17.7% מהמכשירים שעברו אקטיבציה בין ה-19 לדצמבר ל-25 בדצמבר. במקום השלישי ניצבה המתחרה המפתיעה של השנה - נוקיה, שנתח השוק שלה חזר להתאושש לאחר הרכישה בידי מיקרוסופט ומכרה 5.8% מהמכשירים במהלך התקופה.
את המקומות הרביעי והחמישי תפסו סוני ו-LG, עם 1.6% ו-1.4% בהתאמה, ואחריהן שיאומי, חואווי ו-HTC עם מעט פחות מאחוז אחד כל אחת.
טרנד נוסף שקיבל ביטוי ברור בנתוני תקופת החג היתה העליה בפופולריות של פאבלטים - הסמארטפונים מקטגוריית המסך הגדול תפסו השנה 13% מסך מכירות ההתקנים הניידיים (סמארטפונים וטאבלטים), לעומת 4% בלבד בשנה שעברה ו-3% ב-2012. סמארטפונים בגודל בינוני עדיין היו הקטגוריה הגדולה ביותר, עם 64% מהמכירות (לעומת 65% בשנה שעברה), כאשר קטגוריית הטלפונים הקטנים הצטמקה ל-2% בלבד. הקורבן העיקרי של הצלחת הפאבלטים היו הטאבלטים, שמכירותיהם הצטמקו מ-17% ל-11% בלבד עבור טאבלטים בגודל מלא ומ-12% ל-11% בלבד עבור מיני-טאבלטים.
שבוע החגים הנוצריים היה מוצלח גם עבור מפתחי האפליקציות, שנהנו מקניה והתקנה של אפליקציות חדשות בהיקף גדול בהרבה מהממוצע. ביום הכריסמס עצמו, ה-25 בדצמבר, הגיע מספר ההורדות הכולל של אפליקציות אנדרואיד ו-iOS, כפי שנמדד על ידי פלארי, לפי 2.5 מיום ממוצע בחודש דצמבר.
המידע שמפרסת פלארי מבוסס על נתונים שנשאבו מ-600 אלף אפליקציות מובייל המשתמשות בפלטפורמות האנליטיקס והפרסום שלה.