$
מכשירים ומדריכים

אפל השתלטה על קניות חג המולד, אחריה סמסונג ונוקיה

הצרכן האמריקאי קנה יותר מכשירי אייפון 6 מכל מוצרי המובייל: 51.3% מהמכשירים שהופעלו לראשונה במהלך החג היו מתוצרתה. היריבה הקוריאנית סמסונג החזיקה ב-17.7%. בנוסף, ממשיכה לבלוט הירידה במכירות הטאבלטים

נמרוד צוק 14:3930.12.14

גם השנה מסיימת אפל את השנה כשליטת עונת המתנות לכריסמס, כאשר 51.3% מההתקנים הניידים שהופעלו לראשונה במהלך השבוע שלפני החג היו מכשירי אייפון ואייפד חדשים, על פי נתוני חברת פלארי (Flurry) שמנטרת את ענף המובייל.

המכשיר הפופולרי ביותר היה האייפון 6, כאשר האייפון 6 פלוס רכב במקביל על הפופולריות הגואה של סמארטפונים גדולים והתברג לרשימת חמשת המוצרים המובילים. במקום השני ניצבו מכשירי סמסונג, שהיוו 17.7% מהמכשירים שעברו אקטיבציה בין ה-19 לדצמבר ל-25 בדצמבר. במקום השלישי ניצבה המתחרה המפתיעה של השנה - נוקיה, שנתח השוק שלה חזר להתאושש לאחר הרכישה בידי מיקרוסופט ומכרה 5.8% מהמכשירים במהלך התקופה.

 

מכשיר האייפון 6 מכשיר האייפון 6

 

את המקומות הרביעי והחמישי תפסו סוני ו-LG, עם 1.6% ו-1.4% בהתאמה, ואחריהן שיאומי, חואווי ו-HTC עם מעט פחות מאחוז אחד כל אחת.

 

טרנד נוסף שקיבל ביטוי ברור בנתוני תקופת החג היתה העליה בפופולריות של פאבלטים - הסמארטפונים מקטגוריית המסך הגדול תפסו השנה 13% מסך מכירות ההתקנים הניידיים (סמארטפונים וטאבלטים), לעומת 4% בלבד בשנה שעברה ו-3% ב-2012. סמארטפונים בגודל בינוני עדיין היו הקטגוריה הגדולה ביותר, עם 64% מהמכירות (לעומת 65% בשנה שעברה), כאשר קטגוריית הטלפונים הקטנים הצטמקה ל-2% בלבד. הקורבן העיקרי של הצלחת הפאבלטים היו הטאבלטים, שמכירותיהם הצטמקו מ-17% ל-11% בלבד עבור טאבלטים בגודל מלא ומ-12% ל-11% בלבד עבור מיני-טאבלטים.

 

פאבלט הלומיה 1520 של נוקיה פאבלט הלומיה 1520 של נוקיה צילום: ניצן סדן

 

שבוע החגים הנוצריים היה מוצלח גם עבור מפתחי האפליקציות, שנהנו מקניה והתקנה של אפליקציות חדשות בהיקף גדול בהרבה מהממוצע. ביום הכריסמס עצמו, ה-25 בדצמבר, הגיע מספר ההורדות הכולל של אפליקציות אנדרואיד ו-iOS, כפי שנמדד על ידי פלארי, לפי 2.5 מיום ממוצע בחודש דצמבר.

 

המידע שמפרסת פלארי מבוסס על נתונים שנשאבו מ-600 אלף אפליקציות מובייל המשתמשות בפלטפורמות האנליטיקס והפרסום שלה.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x