$
אינטרנט

בשולי הרשת

אייקון ♥ היה המילה הכי פופולרית באנגלית ב-2014

זו הפעם הראשונה שחברת דירוג השפה והשיח GLM מעניקה לאלמנט גרפי את התואר הזה. במקום השני במדד הפופולריות השנתי ניצב # - סימן התיוג ברשתות חברתיות כפייסבוק וטוויטר

עומר כביר 16:0830.12.14
"כן", “לא", “OK”? עזבו אתכם; המילה הפופולרית ביותר ב-2014 הייתה בכלל ♥. לפי נתונים שאספה חברת Global Language Monitor, אימוג'י הלב היה המילה הפופולרית ביותר בשפה האנגלית ב-2014 - הפעם הראשונה מאז החלה החברה לפרסם את הדירוג שלה לפני 15 שנה שאייקון ויזואלי זוכה להישג זה.

לצורך הרכבת רשימת המילים הפופולריות שלה מנתחת GLM תכנים שנכתבו באנגלית במדיה חברתית, בלוגים ו-275 אלף עיתונים ואתרי תוכן מקוונים. לאמוטיקון הלב הייתה, לדברי החברה, פופולריות מיוחדת ונעשה בו שימוש מיליארדי פעמים ביום.

 

"השפה האנגלית משתנה ועוברת טרנספורמציה משמעותית כפי שלא חוותה בכל 1,400 שנותיה", אמר נשיא ואנליסט המילים הראשי של GLM, פול פייאק, בהודעה לעיתונות. “למערכת הכתב מתווספים תווים בקצב מדהים. התווים האלו הם ייצוגים ויזואליים שמכונים אימוג'י ואימוטיקונים. התווים בשפה הכתובה כוללים כיום אותיות, מספרים, סימנים שמשמשים ליצירת אמוטיקונים ופתרונות אלקטרוניים חכמים שמספקים גישה בזמן אמת למאות אימוג'י.

 

הידעתם שאלו בעצם מילים? הידעתם שאלו בעצם מילים?

 

את טענת GLM יש לקבל בהסתייגויות מסוימות, ובראשן ניתן לחלוק על הקביעה של החברה שלפיה אייקון ♥ הוא אכן מילה. בנוסף, אי אפשר שלהם לתהות מדוע לא מופיעים ברשימת המילים של החברה אימוג'י נוספים, שכן על פניו נראה זה בלתי סביר שהפופולריות של אימוג'י הלב הייתה גדולה הרבה יותר מאימוג'י אחרים, כמו פרצוף מחייך.

 

הרשימה שמפרסמת GLM עוברת עריכה מסוימת, וניכר שמושמטות ממנה מילים דוגמת and, the או yes, שאפשר לשער שנעשה בהן שימוש רב יותר ממילים אחרות שברשימה. מכיוון שהחברה לא מפרסמת את הכללים שלפיהם מילה זו או אחרת מושמטת מהרשימה קשה לשפוט את הרשימה כמות שהיא.

 

אמוג'י ♥ היא לא היה המילה היחידה מעולם הטכנולוגיה והאינטרנט ברשימה של GLM. במקום השני ניצבת Hashtag, שמציינת תיוג נושאים בטוויטר או בפייסבוק באמצעות הסימן #. יחידת המידה Nano ניצבת במקום החמישי, אולי בגלל עניין גובר בנאנו-טכנולוגיה. Photo Bomb (טכנית ביטוי, ולא מילה), שמתאר את הפעולה המעיקה של התנגבות לתמונות של אחרים, הוצב במקום השישי. ו-Clickbait, שמתארת את הנוהג של אתרי תוכן למשוך גולשים מרשתות חברתיות באמצעות כותרות יומרניות ומופרכות, נכנסה למקום ה-13.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x