$
אינטרנט

אכזבה לקים ג'ונג און, חגיגה בסוני: "ראיון סוף" הכניס 15 מיליון דולר

הסרט של אולפני החברה, שהופץ בעיקר בשירותים המקוונים של גוגל ומיקרוסופט, הציג הכנסות נאות. זאת, לאחר שכמעט ונגנז בשל ניסיונות סחיטה של האקרים צפון קוריאניים, בגין העלבת מנהיג המדינה

עומר כביר 14:2629.12.14
הסרט שכמעט ונגנז "ראיון סוף" רשם במהלך סוף השבוע הכנסות בסך 15 מיליון דולר מהפלטפורמות המקוונות השונות שבהן הופץ - כך לפי נתונים שהפיצו אולפני סוני.

הסרט הקומי, שמתאר מזימה לחיסול שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און הופץ ביוטיוב, גוגל פליי, שירות אקסבוקס לייב, באתר ייעודי שיצרה סוני ובאייטיונס של אפל, אחרי שכמעט נגנז לחלוטין - זאת, בעקבות איום של ההאקרים שפרצו לרשת המחשבים של האולפנים לבצע פיגועי טרור באולמות קולנוע שיקרינו את הסרט.

 

אחרי החלטה אומללה לגנוז את הסרט, שזכתה לביקורת אפילו מנשיא ארה"ב ברק אובמה, החליטה סוני להפיצו רק יום אחד אחרי מועד ההפצה המקורי, ביום חג המולד. ואולם, בגלל ההתרעה הקצרה בחרה החברה במודל ייחודי לסרט בכזה סדר גודל: שילוב בין הפצה מוגבלת בבתי קולנוע להצפה מקוונת בשירותי סטרימינג והורדה.

 

גיבורי "ראיון סוף" גיבורי "ראיון סוף" צילום: איי פי

 

בתום סוף השבוע הראשון להפצה, ניתן לסכם את המהלך כהצלחה נאה, גם אם לא מרשימה. בסך הכול הכניס הסרט 15 מיליון דולר מהשירותים המקוונים השונים, לדברי גורמים מרביתם הגיעו מיוטיוב ומגוגל פליי. אתמול הצטרפה גם אייטיונס לשירותים שמפיצים את הסרט, אולם נכון לעכשיו הוא לא מדורג ברשימת 30 הסרטים הפופולריים ביותר בשירות.

 

הסנונית הראשונה של הפצת הסרטים ברשת

 

להכנסות המקוונות יש להוסיף גם 2.8 מיליון דולר שהכניס הסרט ב-331 אולמות הקולנוע שבהם הוקרן בארה"ב. בסך הכול, הכנסות "הראיון" בסוף השבוע מסתכמות ב-17.8 מיליון דולר, נתון שהיה מציב אותו במקום החמישי ברשימת הסרטים המכניסים ביותר בסוף השבוע בארה"ב, לו היו מתקבלות כל הכנסות אלו מאולמות קולנוע.

 

זה אולי לא נתון מרשים במיוחד (ההוביט, במקום הראשון, הכניס יותר מ-41 מיליון דולר), אבל פחות או יותר מה שאפשר היה לצפות מקומדיה מסוג זה. חשוב מכך, מודל ההפצה המקוון משמעו לא רק הוצאות הפצה נמוכות יותר, אלא גם הכנסות גבוהות יותר לסוני.

 

יש הרבה נסיבות מקלות ל"ראיון סוף"; העניין הרב סביב הסרט והסיקור האינטנסיבי בימים האחרונים הגבירו את העניין בו ודחפו לשירותים המקוונים משתמשים רבים שלא היו מגיעים אליהם בהכרח במקרה אחר.

 

ובכל זאת, ניתן לומר שזו כנראה הפעם הראשונה שבה סרט הוליוודי גדול הופץ תחילה בעיקר בצורה מקוונת וזכה להצלחה שגם אם לא השתוותה להצלחה של הפצה מסורתית הרי שהיא לא נפלה ממנה בהרבה. יעברו עוד כמה שבועות עד שניתן יהיה לקבוע סופית את מידת הצלחתו של "ראיון סוף", אבל אפשר להניח כבר עכשיו שהוא לא האחרון להשתמש במודל של הפצה משולבת.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x