שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
חדשות טכנולוגיה

סיבה לדאגה עבור פייסבוק: בני הנוער לא מפסיקים לעזוב

לפי מחקר בארה"ב, שיעור בני הנוער הפעילים ברשת החברתית צנח מ-94% ב-2013 ל-88% השנה; ולאיפה הם עוברים?

עומר כביר 14:3920.12.14
שיעור בני הנוער שפעילים בפייסבוק נמצא בירידה, וצנח מ-94% מבני ה-13 עד ה-17 בארה"ב במהלך 2013 ל-88% בלבד בשנה, כך לפי דו"ח שפרסמה בסוף השבוע חברת המחקר Frank N. Magis Associates. מדובר, לפי הדו"ח, בהמשך מגמה אחרי שב-2012 שיעור המתבגרים בפייסבוק עמד על 95%. "אתה מתסכל על פייסבוק ואומר, 'וואו, משהו באמת השתנה ב-2014'”, אמר טרו קוטינן, מנהל בכיר בחברת המחקר, לסוכנות הידיעות בלומברג. לדבריו, “אם הילדים מתחילים לבלות יותר זמן באפליקציות מסרים מידיים, מישהו הולך להיפגע".

 

 

 

הירידה בפייסבוק נמצאת בניגוד למגמת עלייה בשיעור הצעירים בשירותים מתחרים דוגמת טוויטר, שם שיעור המתבגרים טיפס השנה ב-2% והגיע ל-48% בסך הכול. בנוסף, בסיס המשתשמים בפייסבוק ובשירות המסרים המיידיים שלה נוטה להיות מבוגר יותר מאשר בשירותים אחרים: 55% ממשתמשים פייסבוק מסנג'ר הם בני 37 ומטה, לעומת 86% ממשתמשי סנאפצ'ט ו-83% ממשתמשי קיק.

 

 

האם רכישת ווטסאפ תציל את פייסבוק? האם רכישת ווטסאפ תציל את פייסבוק? צילום: רויטרס

 

 

מה דעתך על מניית FACEBOOK:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
קנייה חזקה קנייה המתן מכירה מכירה חזקה
מה חושבים הגולשים ?
     
70% 0% 30%

 

ואולם, הדו"ח לא מציג שום נתונים על היקף השימוש של צעירים באפליקציית וואטסאפ, שפייסבוק רכשה השנה בעסקה בשווי כולל של כמעט 22 מיליארד דולר. לפי הערכות אחרות, רבים מהצעירים שנוטשים את פייסבוק עוברים לעשות שימוש בוואטסאפ, ולכן הירידה בשיעור הצעירים שגולשים ברשת החברתית לא משקפת בהכרח אובדן של משתמשים לחברה אלא רק מעבר לשירות אחר שבבעלותה.

 

גם אפליקציית שיתוף התמונות אינסטגרם, שפייסבוק רכשה בכמיליארד דולר, נחשבת לפופולרית במיוחד בקרב צעירים, ורק השבוע העריכה סיטיגרופ שהשווי של השירות עומד כיום על 35 מיליארד דולר, בין השאר הודות לגידול מהיר מהצפוי במספר המשתמשים. “לא רק שהקהל של אינסטגרם גדול מזה של טוויטר, גם המשתמשים שלה מגלים מעורבות גדולה יותר וקצב הגידול שלהם מהיר יותר", אמר אנליסט סיטיגרופ, מארק מאי. “אינסטגרם נמצאת בשלבים הראשונים של שילוב פרסומות, ואנחנו מאמינים שלמותגים יהיו שם ערוצי קידום יעילים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x