$
אינטרנט

חדש מאינדיגוגו: ביטוח עבור התורמים למיזמי מימון המונים

פרויקט השלים את יעד הגיוס שלו בעזרתכם, אבל לא סיפק את מה שהבטיח לכם בזמן? אינדיגוגו תחזיר לכם את הכסף. הנהלת האתר בוחנת את השירות החדש, שאמור להפוך אותו לאמין יותר בעיני הגולשים

הראל עילם 12:1603.12.14
אתר גיוס ההמונים אינדיגוגו בוחן כעת שירות ביטוח, שיאפשר למשתמשים לקבל בחזרה את כספם במקרה והפרויקט בו השקיעו גייס את הסכום בהצלחה אך לא סיפק את הסחורה בזמן. כך דיווח אמש (ג') אתר TechCrunch.
כיסוי הביטוח יהיה תשלום אופציונלי שיתווסף לסכום שהגולש בוחר לתרום לפרויקט. במידה והחברה שגייסה את הכספים לא סיפקה את השירות או המוצר בתוך שלושה חודשים מהתאריך שהתחייבה לו בקמפיין, הגולשים יוכלו לקבל את כספם בחזרה.

 

מיזמי אינדיגוגו מיזמי אינדיגוגו

 

נכון לרגע זה, שירות הביטוח זמין רק עבור קמפיין גיוס המונים אחד, הצמיד החכם Olive. תמורת 15 דולר, הגולשים יכולים לקבל הגנה על ההשקעה שלהם (הצמיד עצמו עולה 129 דולר). הקמפיין כבר עקף את יעד הגיוס שלו - 100 אלף דולר - וגייס 176 אלף דולר בסך הכל נכון לרגע זה, עם עוד 4 ימים לפני סגירתו.

 

חברת אינדיגוגו מסרה ל-TechCrunch שהיא אכן בוחנת את שירות הביטוח, אבל לא גילתה אם מדובר בשירות מסחרי שיהפוך למקור הכנסה משמעותי עבורה, או אם עלות הביטוח תשתנה מפרויקט לפרויקט. "אנו בוחנים כלים חדשים כל הזמן, עבור המשקיעים ומנהלי הקמפיינים. הפיילוט הזה מוגבל כעת לקמפיין זה בלבד", מסרה דוברת החברה.

 

מבחן האמינות של מימון ההמונים

 

בדומה לאתר גיוס ההמונים קיקסטרטר, גם אינדיגוגו מאפשר לחברות קטנות ויזמים עצמאיים לגייס כספים עבור כל פרויקט אפשרי. בשנים האחרונות התפרסמו מספר מקרים בהם פרויקטים שגייסו כספים בהצלחה אך לא סיפקו לבסוף את המוצר. במקרים האלו, הלקוחות איבדו את כספם ללא כל אפשרות מיידית או נוחה לקבל את כספם בחזרה. מספר פרויקטים ניסו בצורה עצמאית להחזיר את הכספים ללקוחות.

 

אינדיגוגו, אחד מהאתרים הראשונים בתחום גיוס ההמונים, מנסה כעת להפוך לפתוח יותר ליזמים, באמצעות צמצום הדרישות מהפרויקטים. בין השאר, הוא גם מאפשר למפעילי פרויקטים לגבות את הכספים שהגולשים תרמו גם אם הקמפיין לא הגיע ליעד הכספים שלו. מסיבה זו, הוא ספג בעבר ביקורת שמדובר באתר פחות אמין מקיקסטארטר.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x