$
הייטק והון סיכון

אאוטבריין תונפק בנאסד"ק בתחילת 2015

החברה הישראלית, שמתמחה בהמלצות תוכן שמתבססות על הרגלי גולשים ותחומי העניין שלהם, הגישה תשקיף לרשות לניירות ערך בארה"ב. שוויה מוערך במיליארד דולר ופעילותה טורדת את שנתה של גוגל

ניצן סדן 21:3528.11.14

אאוטבריין של ירון גלאי ואורי להב יוצאת לנאסד"ק; לפי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל, החברה העבירה לרשות האמריקאית לניירות ערך תשקיף להנפקה, כשהחתמים הם בנקי גולדמן סאקס וג'יי פי מורגן.

שווי החברה מוערך במיליארד דולר. היא מפעילה את רשת הפרסום מבוססת התוכן הגדולה בעולם וצפויה לסיים את השנה עם תקציבי פרסום של כ-250 מיליון דולר. החברה מגישה לגולשי אתרי חדשות ותוכן המלצות לכתבות שונות ולתוכן שיווקי והפלטפורמה שלה מותקנת ב-100 אלף אתרים, ביניהם מעצמות תוכן כ-CNN, הגרדיאן, הטלגרף, פוקס, NBC ו-CBS. לאחרונה חתמה על שיתוף פעולה נרחב עם TIME ופועלת לגיוס לקוחות במזרח הרחוק.

 

מימין: אורי להב, ירון גלאי מימין: אורי להב, ירון גלאי צילום: עמית שעל

 

אאוטבריין, שגייסה מאה מיליון דולר מאז הוקמה ב-2008. היא נבחרה בידי "כלכליסט" כאחד הסטארט-אפים המבטיחים של 2014 – הבטחה שעתידה להתקיים בתחילת 2015, מועד ההנפקה המתוכנן - לשמחת הקרנות שהשקיעו בה, הרבורווסט, כרמל, ג'מיני, לייטספיד, רודיום וגלנרוק. אאוטבריין תכננה לצאת להנפקה עוד בשנה שעברה, אך באוקטובר הקודם ביטלה את התוכנית וביצעה תחתיה גיוס הון של 35 מיליון דולר.

 

לאאוטבריין יש שלושה סוגי המלצות תוכן: כתבות או תוכן אורגני אחר באתרים (למשל, כתבה זו), תוכן רלוונטי שמאחוריו מוצר או שירות מסחרי (למשל, מדריך לטיפול במחשב באתר של ספקית שירות תיקונים) ותוכן שיווקי מוטמע.

 

גוגל, מאחוריך

 

מי שצריכה לפקוח עין על ההנפקה ועל פעילות אאוטבריין היא גוגל: אאוטבריין מציגה המלצות תוכן ליותר מחצי מיליארד גולשים ומייצרת עבורם 190 מיליארד המלצות. בשל הרלוונטיות של התוכן לגולש, הוא מקליק על ההמלצות של אאוטבריין יותר מאשר על תוצאות חיפוש בגוגל. מפרסמים, שנמצאים בחיפוש מתמיד אחר כלים וטכניקות שיגרמו לכם להקליק על פרסומות, עשוים להעדיף את פלטפורמת אאוטבריין על פני פרסום מסורתי ב-AdSense, מערכת המודעות של גוגל.

 

הראשונים שוויתרו על פרסומות גוגל בתחתית הכתבות היו אתרי חדשות שונים, מה שהוביל את גוגל לשקול להיכנס בעצמה לתחום. ואולם, כדי לספק ערך למפרסם יהיה על גוגל לגבות פחות כסף עבור המלצות התוכן הללו ולהבטיח שיעור הקלקות גבוה יותר - בין היתר, בשל התדמית שלה כענקית פרסום. לפי הערכות, גוגל תעדיף לרכוש חברה שעוסקת בתחום ולשלב את מערכותיה באדסנס. לא מן הנמנע שבין המועמדות לכך תהיה טאבולה הישראלית - מתחרתה הגדולה של אאוטבריין.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x