$
חדשות טכנולוגיה

מורגן סטנלי למשקיעיו: שעון אפל עומד להיות להיט

האנליסטים של בנק ההשקעות סבורים כי Apple Watch צפוי להגיע למכירות של 60 מיליון יחידות ויותר. הבנק אף הודיע כי העלה את יעד מניית אפל מ-115 ל-126 דולר וכי כל תחזיות המכירות שהתייחסו בעבר לשעון הן שמרניות מדי

הראל עילם 12:2720.11.14
האם השעון החכם העתידי אפל ווטש עומד להיות הצלחה מסחרית גדולה? אנליסטים רבים פסימיים לגבי הצלחתו והעבירו ביקורת נוקבת על מחירו הגבוה של המכשיר, אבל בנק ההשקעות מורגן סטנלי הכריז אמש (ד') על העלאת את יעד המניה של אפל מ-115 דולר ל-126 דולר, מכיוון שרוב ההערכות בשוק למכירות השעון הן "שמרניות במיוחד". מחיר המניה הנוכחי הוא 114 דולר, קרוב מאוד לשיא של החברה בשנה האחרונה שעמד על 117 דולר.
רוב האנליסטים מעריכים כיום שאפל תמכור בין 10 ל-30 מיליון יחידות מהשעון החכם בשנה הראשונה להשקתו, מה שעדיין יהפוך אותו לשעון החכם הנמכר בעולם; לפי ההערכות, השעונים המתחרים של סמסונג, אסוס, LG ואחרים מכרו פחות ממיליון יחידות כל אחד. לפי חברת Strategy Analytics, ב-2013 נמכרו בסך הכל כ-1.2 מיליון שעונים חכמים מבוססי אנדרואיד עבור כל החברות ביחד.

 

שעון אפל. האם האייפוניסטים ינהרו לחנויות? שעון אפל. האם האייפוניסטים ינהרו לחנויות? צילום: בלומברג

 

אנשי מורגן סטנלי העבירו למשקיעים מכתב שצופה מכירות מרשימות בהרבה, של בין 30 ל-60 מיליון יחידות. בבנק מזכירים שהשוק היה סקפטי במקור גם לגבי השקות האייפון והאייפד, עם הערכות נמוכות במיוחד. זאת לא עמדה חדשה עבור מורגן סטנלי, שעוד לפני חשיפת המכשיר העריך שמכירותיו יגיעו לעשרות מיליונים.

  

רוב ההערכות בשוק מסתמכות על ההנחה שאחוז מסויים ממעריצי אפל ירכשו גם את המוצר החדש של אפל ויהיו מוכנים לקחת סיכון עם קטגוריית מוצרים חדשה. כך למשל, 14% מבעלי האייפון רכשו אייפד בשנה הראשונה להשקתו, ו-7% מבעלי האייפוד רכשו את האייפון עם השקתו ב-2007.

 

אפל נערכה לבניית 40 מיליון שעונים

 

מורגן סטנלי ציין כי במרץ 2015, מועד ההשקה הצפוי של השעון, אמורים להיות 315 מיליון משתמשים עם מכשיר אייפון 5 ומעלה. אם רק 10% מהם ירכשו את השעון, החברה תעקוף את התחזית של 30 מיליון מכשירים. הדבר גם עומד בדיווחים מוקדמים שטענו כי אפל הזמינה רכיבים המספיקים ל-30 עד 40 מיליון שעונים. יש להניח שגם חשיפת האייפון הבא תיתן רוח גבית למכירות השעון החכם.

 

לא ברור כיצד אפל בעצמה רואה את סיכוי ההצלחה של השעון. לרוב, החברה חושפת את המוצרים החדשים שלה באירועים נפרדים ונוצצים, ומשיקה אותם בתוך שבוע-שבועיים מרגע חשיפתם. השעון, לעומת זאת, נחשף כמעט בדרך אגב באירוע האייפון האחרון, ללא פרטים על מחיר סופי או זמן השקה, כאשר המוצר היה עדיין אב טיפוס.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x