$
חדשות התקשורת

פרסום ראשון

גולן טלקום תובעת את סלקום על גניבת לקוחות

בתביעה שהוגשה היום טוענת גולן כי נציגי סלקום פונים ללקוחותיה ומציעים להם הטבות ייחודיות בניגוד להבהרות משרד התקשורת. שתי החברות אמורות להקים יחד רשת סלולר משותפת

זוהר שחר לוי ואופיר דור 20:0318.11.14

גולן טלקום הגישה היום (ג') תביעה בגובה 3 מיליון שקל נגד סלקום לבית המשפט המחוזי בתל אביב. גולן טלקום טוענת כי נציגים מטעם סלקום פונים ללקוחותיה ומציעים להם הטבות ייחודיות כדי שיעברו אליה, ומכיוון שלקוחות שאר החברות אינם זכאים להטבות אלה, מדובר באפליה אסורה שמנוגדת לפסיקות בתי המשפט, להבהרות שפרסם מנכ"ל משרד התקשורת ולתנאי הרישיון של סלקום.

 

בשלב הראשון דורשת גולן סעד זמני, שלפיו ייאסר על סלקום לפנות ללקוחותיה בהצעות ייחודיות. ואולם, בתוך שבעה ימים צפויה החברה להגיש את התביעה לפיצוי כספי נגד סלקום, שיכולה להיות גבוהה מכפי שהיא כעת.

 

 

מיכאל גולן בעל המניות הראשי של גולן טלקום מיכאל גולן בעל המניות הראשי של גולן טלקום

 

עצם התביעה מפתיע, משום שסלקום וגולן טלקום אינן רק חברות מתחרות, אלא גם שותפות עסקיות. שתי החברות חתמו במאי על הסכם להקמה ותפעול של רשת סלולר דור רביעי (LTE), שבמסגרתו הן יקימו תאגיד משותף שיפעיל עבורן את הרשת החדשה ואת הרשתות הקיימות במשך עשר שנים לפחות.

 

נוסף על כך, מאז נכנסה גולן לשוק הסלולר ב־2012 מתארחים לקוחותיה על רשת סלקום במקומות שבהם אין לה פריסה עצמאית. ההערכה היא שגולן משלמת לסלקום כ־130 מיליון שקל בשנה עבור האירוח.

 

"המשיבה, בהתנהלותה חסרת תום הלב, מתעשרת על חשבונה של המבקשת שלא כדין, על ידי הגדלת מספר לקוחותיה על חשבון לקוחות המבקשת ובניגוד כאמור להוראות הדין", נטען בתביעה.

 

גולן מתבססת על צילום סטטוס שפרסם נציג שירות לקוחות של סלקום בעמוד הפייסבוק שלו. בהודעה מתאר הנציג מבצע ייחודי ללקוחות שיעבירו עד ארבעה קווים מגולן טלקום לסלקום. בשיחת טלפון עמו אישר הנציג כי מדובר במבצע שמיועד ללקוחות גולן בלבד ואמר: "אנחנו רוצים להביא את האנשים, כי גולן פגעו בנו הרבה".

 

לדברי גולן, "יש בהתנהלות המגמתית והמפלה הזאת משום נזק כלכלי מיידי וכבד לגולן. מנתוני החברה עולה כי בימים שבהם החל המבצע של המשיבה הוכפל מספר הלקוחות שעזבו והפכו ללקוחות סלקום".

 

עוד טוענת גולן טלקום כי סלקום ביצעה פניות יזומות ללקוחות שלה זמן קצר לאחר שאלה עברו לגולן (פרקטיקה המכונה Winback) באמצעות שימוש פסול ברשימת הלקוחות שלה, שמתבססת על נתוני הניידות בין החברות. בגולן מציינים כי משרד התקשורת הבהיר במכתב לחברות באוקטובר שעבר שהשימוש בפרקטיקה זו אסור ופוגע בתחרות. עם זאת, פנייתה לסלקום בדרישה שתפסיק את השימוש בה נענתה בשלילה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x