שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
אפליקציות

האפליקציה שתגלה אם ספקיות הסלולר והאינטרנט שוחטות אתכם במחיר

הכירו את Sparkee, שמנטרת בחינם את החשבוניות שקיבלתם מ-HOT, yes, פלאפון, בזק והאחרות - ומשווה אותן לשל משתמשים אחרים. כך, ניתן לגלות מתי התווספו לחשבונכם חיובים מיותרים ואיזו ספקית מתייחסת אליכם בהגינות

יניב אביטל, Geektime 13:3103.11.14

מה הדבר שהכי שנוא על הישראלים? להיות פראיירים. Sparkee, סטארט-אפ ישראלי חדש, נשען על חכמת ההמונים כדי להבטיח שחברות הכבלים והסלולר לא יגבו מכם יותר מאשר מאחרים. מדובר במקבילה של Feex לשווקי מוצרי המדיה.

 

עוד ב-Geektime:

 

הפתרון של החברה פשוט: אתם מעלים את החשבונית האחרונה שקיבלתם מספקים שונים שברצונכם לבדוק. כרגע, תומך השירות בנתונים מ-012, 018, נטוויז'ן, אורנג', פלאפון, Yes, HOT ובזק. המערכת מנתחת את הנתונים, משווה מול חשבוניות שהעלו משתמשים אחרים לשירות ומול חשבוניות קודמות שלכם (אם קיימות) ותוך דקות תצביע על חריגות במחיר. זאת, תוך זיהוי זיכויים חד פעמיים, התחשבות בהרגלי שימוש ובפרמטרים נוספים שמספקים תוצאה מדויקת.

 

אתר החברה אתר החברה

 

בימים אלו מסכמים ב-Sparkee את שלב הבטא של השירות שכלל מאות משתמשים. על פי נתוני החברה, כ-40% מהמשתמשים גילו שהם יכולים לחסוך כסף ורובם גם פנו לספקיות השירות שלהם והשיגו הנחה. כך ניתן גם לגלות אם ספקית הסלולר שלכם שינתה את מחיר החבילה הבסיסית, או לחילופין אם הילדים הזמינו יותר מדי סרטי VOD לאחרונה.

 

את החשבוניות תוכלו להזין למערכת על ידי העלאה ידנית או על ידי משלוח החשבונית לכתובת מייל של החברה. בנוסף, מציע לכם השירות כתובת מייל מותאמת אישית  שאותה ניתן להעביר אל ספקי השירותים השונים. מעכשיו, כל חשבונית חודשית שמוציאים ספקי השירות יגיעו ישירות אל השירות, שיעביר לכם אותן בצירוף ניתוח של הנתונים. הניתוח של המערכת נעשה אגב לא רק מול משתמשים אחרים, אלא גם מול חשבוניות קודמות שהעלתם למערכת. 

 

תצוגת הגרף של ספרקי תצוגת הגרף של ספרקי

 

השירות הבסיסי יינתן תמיד בחינם

 

הרעיון ל-Sparkee החל להתגלגל בראשו של אסף אליהו כאשר גילה חשבון אינטרנט על סך של 250 ש"ח שמונח על השידה של סבתו. אליהו, שכעס על ניצולם של אנשים מבוגרים שלא תמיד מבינים מה המחיר הראוי, החל לדבר על כך עם חברים וגילה שהבעיה קיימת גם אצל אנשים צעירים יותר - כאשר המחיר "משתנה" למשל עם תום מבצע, או עם עדכון מחירון חד צדדי של ספק השירות.

 

אליהו חבר לניצן פרידמן, בוגר מדעי המחשב בעל ניסיון של 9 שנים בתכנות וכיהן כראש צוות פיתוח בסירס ישראל. שני המייסדים עזבו את מקומות העבודה שלהם והחלו לפתח את Sparkee, "כלב השמירה" שישמור בצורה אוטומטית על החשבונות.

 

השירות ניתן בחינם למשתמשים פרטיים ומייסדי החברה מתחייבים שלעולם לא יגבו כסף עבור השירות הבסיסי. ההכנסות של החברה צפויות להגיע משני אפיקים: הראשון, שירותי פרימיום כמו למשל לוח בקרה שמאפשר לכם לנהל את החשבונות של כל המשפחה, והשני - שירות מקביל שפונה לעסקים ולארגונים.

 

בשיחה עם גיקטיים מספר ניצן פרידמן, מייסד-שותף ומנכ"ל החברה, כי הם עובדים במרץ על פיתוחים נוספים ביניהם פיתוח מנגנון ה-OCR שיאפשר גם סריקת חשבוניות, הוספה של משתמש וסיסמה של אתרי הספקים השונים לצורך משיכה אוטומטית של חשבונות קודמים. בנוסף, מתוכננת מערכת שתעזור ללקוחות להתמקח עם הספקים על ידי עזרה בניסוח המייל או ניהול השיחה (בדומה למה שאנחנו מכירים מ-feex).

 

פוטנציאל לשינוי אמיתי

 

ניסינו את השירות והעלנו חשבוניות. לאחר ניתוח הנתונים של חשבונית הסלולר, קיבלנו הסבר בשפה ידידותית, גרף שמסביר שהתנאים שלנו הם "מצוינים" ושלא נמצאו הצעות אלטרנטיביות טובות יותר אצל ספקים אחרים. מעבר לכך, נתקלנו בכמה מחלות ילדות, ביניהן זמן עיבוד ארוך למדי לחשבונית (מכיוון שהתוכנית שהופיעה בחשבונית שהעלינו לא היתה קיימת במאגר המערכת); חיווי חסר, כאשר היתה בעיה עם קובץ שהעלנו; וגם ה-UI דורש עוד עבודה לא מעטה. ובכל זאת, נדמה שהפוטנציאל לשינוי של ממש בהרגלי הצריכה שלנו קיים.

 

ככל שהמפתחים יהפכו את האתר לנגיש ואינטואיטיבי יותר, וככל שיגדל מספר החשבוניות, יגדל הדיוק של המערכת ובעקבות זאת, גם כוח המיקוח שלנו כצרכנים ואין שום סיבה שעוד שנה מעכשיו נוכל להתחיל את שיחות המיקוח שלנו עם הספקים השונים בניתוח של Sparkee.

 

פורסם במקור באתר Geektime

בטל שלח
    לכל התגובות
    x