• תפריט
ועידת מובייל 2015
ועידת מובייל 2015

"גוגל גלאס מקרינים תמונה מחוץ לקו הראייה שלא משתלבת עם העולם האמיתי"

כך לדברי יעקב אמיתי, מייסד Lumus, שמפתחת משקפיים חכמים בוועידת מובייל 2015. לדבריו, "המשקפיים שלנו דומים מאוד למשקפיים רגילים ומסוגלים להקרין תמונה על גבי המציאות הקיימת"

עומר כביר 14:2401.10.14

"התפקיד של תעשיית הטכנולוגיה הוא לא לפתור את שאלת המחשוב הלביש, אלא לפתח את המוצרים שייענו בצורה הטובה ביותר על צרכי המשתמשים" – כך אמר רונן סופר, מנהל קבוצת המחשוב הלביש והאינטרנט של הדברים (IOT) באינטל ישראל, במהלך ועידת מובייל 2015 של כלכליסט, שנערכת היום.

 

סופר דיבר בפאנל מיוחד שעסק במהפכת המחשוב הלביש שיוצאת בימים אלו לדרכה. "המשימה שלנו כתעשייה היא לא למצוא את התשובה למחשוב לביש כחידה מונוליטית", אמר סופר בפתח דבריו. "התפקיד שלנו הוא לגלות, עכשיו כשאפשר לשים טכנולוגיה יותר קרוב לגוף, איך עושים את זה נכון. מחוץ לגבולות התעשייה אין דבר כזה מחשוב לביש או האינטרנט של הדברים. למה? כי יש דברים שאתה לובש – חולצות, עגילים, משקפיים, דברים אחרים שאנשים בוחרים לענוד או ללבוש. כשבוחרים חולצה, יש סט גדול מאוד של פרמטרים שקיים ומחשוב הוא רק האחרון שבהם".

 


 

סופר דיבר גם על הקשר בין מחשוב לביש לאינטרנט של הדברים: "יש דברים שאני לובש, ויש דברים שהם המזגן שלי, או שלט בשדה תעופה. היכולת שלנו, כתעשייה, היא לחבר הרבה דברים למטרה ראויה ולחבר את המידע הנכון עם הזמן הנכון ואופן השימוש הנכון – קול, מחוות תנועה וכו' – למקום שבו קיים צורך של אנשים. אנחנו צריכים להביא מחשוב בזמן הנכון ובהגשה הנכונה, שיעזור לנו כבני אדם לחיות יותר טוב”.

 

יעקב אמיתי, מייסד וסמנכ"ל טכנולוגיה ב-Lumus, שמפתחת משקפיים חכמים, ענה על שאלה שמטרידה אנשים כבר הרבה זמן, למה צריך בכלל משקפיים כאלו? "יש הבדל גדול בין משקפיים חכמים לבין מכשירים אחרים", קבע אמיתי. "בכל מוצר אחר, כשרוצים להגדיל את התמונה צריך להגדיל את המכשיר. הקשר הזה נשבר באמצעות המשקפיים. באותו גודל מכשיר אפשר להגדיל את התמונה כרצונך. הבדל שני, והוא משמעותי מאוד, הינו שבאמצעות משקפיים אפשר לראות מציאות רבודה – שילוב בין העולם האמיתי לתמונה שאתה מקרין על גביו. ליכולת הזו יש שני סוגי שימושים עיקריים בידור – תמונה תלת-ממדית ענקית שצפה בחלל כחלק מסרט קולנוע, או משחקי מחשב שבהם התמונה שמוקרנת משולבת עם העולם האמיתי. סוג שני הוא הקרנת מידע. אתה נוסע באופנוע? אפשר לקבל אינפורמציה רלוונטית כמו הוראות הגעה או מהירות”. 

 

משתתפי הפאנל משתתפי הפאנל צילום: נמרוד גליקמן

 

אמיתי פירט מה צריכים משקפיים חכמים כדי להצליח בקרב צרכנים: "ראשית, התמונה צריכה להשתלב עם העולם החיצוני בלי הפרעה ולהיות באיכות מאוד גבוה. המשקפיים עצמם צריכים להיות אסטתיים, להיראות כמה שיותר כמו משקפיים רגילים. הם צריכים להיות נוחים, וכמובן עם תג מחיר שאנשים יהיו מוכנים לשלם”.

 

גם לגוגל יש משקפיים חכמים, גוגל גלאס, אבל אמיתי סבור שהמוצר הישראלי שמפתחת החברה שלו עולה עליהם בהרבה. "גוגל גלאס לא יוצרים מציאות רבודה, הם מקרינים תמונה מחוץ לקו הראייה שלא משתלבת עם העולם האמיתי", הוא אמר. "המשקפיים שלנו דומים מאוד למשקפיים רגילים ומסוגלים להקרין תמונה על גבי המציאות הקיימת. הם שוקלים 20 גרם ונוחים להרכבה, ובתוך זמן קצר המחיר שלהם יהיה שווה לכל נפש”.

 

רמי פרהם, מייסד ומנכ"ל MUV, שמפתחת רכיב חומרה לשליטה במכשירים באמצעות האצבע, דיבר על חשיבות אמצעי השליטה בכל המכשירים החדשים שיגיעו לשוק בתקופה הקרובה. "יש לנו יותר סביבות וצריך משהו שיאפשר לנו להרגיש אותן", הוא אמר. "זיהוי אופטי טהור לא נותן את מה שאנחנו נדרשים לספק מבחינת קלט, צריך לשלב אמצעי חישה באזורים שונים בגוף, כדי להבין מה משתמש מנסה לעשות. האינטרנט של הדברים זה שם שיווקי מצוין לעידן חדש של קישוריות שבו נחוש את הכול. אנחנו רוציל לחוש כלי רכב, צמחים, בעלי חיים, כל דבר. 'דבר' צריך שתהיה לו זהות ברורה, חיישנים ויכולת תקשורת. אם היום אנחנו רגילים לשאול את גוגל איפה נמצא מידע מסוים, נתחיל לשאול אותה דברים כמו איפה המפתחות שלי או כמה זמן הילד שלי ישן בלילה. לחפצים יהיה ייצוג בעולם הווירטואלי ומחשוב לביש יהיה הכניסה שלנו לעולם הזה”.

 

אלון מלכנר, מייסד ונשיא WakingApp, שמייצרת פלטפורמה לפיתוח מוצרי מציאות רבודה (VR), דיבר על בעיה שטרם זכתה להתייחסות ראויה: למוצרי לביש יש מעט מאוד תוכן זמין שמותאם להם. "הציוד משתפר, אבל התוכן כמעט לא קיים", אמר מלכנר. "בגוגל גלאס אין, למשל, הרבה מה לעשות. אנחנו יצרנו פלטפורמה שמאפשרת לכל אחד לייצר תוכן. לא צריך להיות מתכנת, אנחנו מנגישים את האפשרות ליצור כלים שיאפשרו ליצור כמות תוכן עצומה שמיוצר על ידי מיליוני אנשים".

 

מלכנר הדגים איך ניתן לקבל, באמצעות מציאות רבודה, הוראות הדרכה לשימוש במכונת כביסה, באמצעות הצבת מצלמת טאבלט מול המכונה, כאשר על המסך מוצגים חצים ואיורים על גבי המכונה עצמה שמראים איך להפעיל אותה. “זה תוכן שכל אחד יכול לייצר. כל אחד התמודד עם הבעיה של בניית מוצר מאיקאה: אז תדמיינו שאפשר לראות מולכם איזה חלק משתלב בבנייה ואיך לחבר אותו. אפשר לייצר אינסוף תוכן כזה".

 

אוהד קוג'מן, מנהל ענף תקשורת במכון הייצוא, סקר כמה מהמגמות העכשוויות והצפויות בשוק המחשוב הלביש: "היקף מכירות המחשוב הלביש באסיה נמוך משמעותית מאשר בצפון אמריקה ובאירופה, ויש שם פוטנציאל גדילה גדול. המכירות לשוק התעשייתי נמוכות בחצי מהשוק הצרכני – מה שמרמז על כך שהפוטנציאל בשוק העסקי הוא עצום. מגמה משמעותית עתידית היא שהוורטיקלים במחשוב לביש צפויים להתרחב, ויש הרבה הזדמנויות לחברות הישראליות שפעילות בו. מגמה נוספת היא הפנייה של אפליקציות וחברות תקשורת מ-B2C ל-B2B. המפתח לחשיפה רחבה יותר הוא חיבורים ושותפיות אסטרטגיות עם חברות בינלאומיות".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x