$
הייטק והון סיכון

קרוסריידר של טדי שגיא תונפק לפי שווי של 250 מיליון דולר

החברה, שמפתחת תוספים לדפדפן, נרכשה בידי שגיא לפני שנתיים ב-37 מיליון דולר. לאחר ההנפקה, שתתבצע מחרתיים בבורסת AIM בלונדון, יחזיק שגיא במניות בשווי 140 מיליון דולר

אסף גלעד 13:1228.09.14

לאחר שהנפיק את חברת הסליקה סייפצ'ארג' מוקדם יותר השנה, טדי שגיא יכול לחייך שוב: קרוסריידר שבבעלותו קיבלה התחייבות לגיוס של 75 מיליון דולר לפי שווי חברה של 250 מיליון דולר לקראת ההנפקה ביום ג' הקרוב, כך הודיעה החברה הבוקר (א').

 

מניותיה של החברה צפויות להיסחר החל מיום ג' הקרוב בבורסת ה-AIM בלונדון, תחת הסימול CROS, ולאחריה תחזיק קבוצת טדי שגיא בכ- 56% ממניות החברה בדילול מלא. עובדי החברה מחזיקים לאחר הדילול באופציות ובמניות המהוות כ- 14% משווי החברה. כחתם ההנפקה שימש בנק ההשקעות Shore Capital.

 

עובדי קרוסריידר עובדי קרוסריידר צילום: שאול גולן

 

כוונותיה של החברה לצאת להנפקה נחשפו לראשונה ב"כלכליסט" ואילו כעת נודע כי השווי של החברה עומד על הצד הגבוה של הסקאלה, כ-250 מיליון דולר. רק לפני כשנתיים רכש שגיא את קרוסריידר, אז חברה המפתחת טכנולוגיה לתוספים לדפדפן, בכ-37 מיליון דולר. 56% משווי החברה שיחזיק שגיא לאחר ההנפקה יאפשרו להחזיק במניות בשווי של 140 מיליון דולר. לפי דיווחי החברה, בהנפקה נרשמו ביקושי יתר ואילו הגיוס כלל מכירת מניות לפי מחיר מניה של 103 ליש"ט. ההנפקה לא כללה הצעת רכש.

 

זינוק בולט בהכנסות

 

ההנפקה מגיעה בעקבות רצונה של קרוסריידר להעלות את המוניטין שלה ולמשוך חברות פרסום ורשתות פרסום דיגיטליות מהשורה הראשונה על חשבון המתחרה - אפנקסוס. בנוסף, הנפקה תסייע לקרוסריידר להמשיך במסע הרכישות שלה אותו החלה כבר במאי, אז רכשה שתי חברות ישראליות בתחום הפרסום הדיגיטלי, אגי'ילון ודפיניטי מדיה. ההנחה היא כי תשלום במניות של חברה הסחרת בלונדון, עשוי להעלות את כוחה לרכוש חברות פרסום קטנות ובינוניות. מנכ"ל החברה, קובי מנחמי אמר כי הגיוס יאפשר לחברה לבצע רכישות לפי הצורך.

 

המרוויח הגדול: טדי שגיא המרוויח הגדול: טדי שגיא צילום: אוראל כהן

 

באמצעות הרכישות החברה מעוניינת להגביר את יכולותיה להציע למפרסמים ולמפתחי אפליקציות מידע רב ומפולח יותר על סגמנטים של משתמשים, ופתרונות של בורסת פרסום ומונטיזציה. החברה מכוונת את עצמה להיות ספקית נתונים ובינה עסקית על פרסום ומונטיזציה במובייל, ולהתחרות בענקיות פרסום מקוון כמו רוקט פיול האמריקאית.

 

במחצית הראשונה של 2014 רשמה קרוסריידר הכנסות של כ-29 מיליון דולר, מתוכם רווח נקי לפני מיסוי של כ-8 מיליון דולר. לעומת הכנסות של 15 מיליון דולר בכל 2013. החברה פועלת ומחזיקה בחברות בנות בקפריסין, אוקראינה, רומניה, אנגליה, ארה"ב, הודו וישראל ומעסיקה כ-140 עובדים.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x