$
אינטרנט

גוגל, מאחוריך: אמזון תיכנס לשוק הפרסום המקוון

לחברה מסד נתונים עצום של הרגלי רכישה ואפיון משתמשים, מה שיאפשר לה להציג מודעות ממוקדות במיוחד. בכך, תציב תחרות משמעותית לגוגל, פייסבוק ואפל בזירת הפרסום

עומר כביר 12:4424.08.14

אמזון מתכננת לפתוח חזית חדשה מול גוגל: החברה מפתחת מערכת פרסום מקוונת, שתעשה שימוש במידע שלה על הרגלי הקניות של מיליוני גולשים. כך, פי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל שנשען על מקורות המקורבים לנושא.

בשלב הראשון מתכננת אמזון להחליף את הפרסומות של גוגל באתרה ובהמשך תאפשר גם לאתרים אחרים לשלב את פרסומותיה. מדובר בשוק שמגלגל מדי שנה עשרות מיליארדי דולרים; גוגל, השחקנית הגדולה בתחום, חולשת על הכנסות של 50 מיליארד דולר.

 

ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון צילום: בלומברג

 

"אמזון יכולה להשתמש במידע שיש לה על הרגלי קנייה כדי ליצור פרסומות יעילות יותר", אמר קארסטן וויידה, אנליסט בחברת המחקר IDC, לוול סטריט ג'ורנל. “משווקים ישמחו לפלטפורמת פרסום מוצלחת אחרת פרט לגוגל ולפייסבוק".

 

פרסום יעיל משל גוגל

 

לאמזון יש יתרונות רבים בהפעלת מערכת פרסות משלה. מעבר למידע המדויק על המוצרים שאנשים קונים, הפרסומות עצמן יוצגו באתר אליו מגיעים גולשים במטרה להוציא כסף, ולכן צפויות להיות יעילות יותר. "אמזון יודעת הרבה על מה אנשים מחפשים באתר, על העדפות הצרכניות שלהם ומכירה את היסטוריית הרכישות שלהם", אמר רייד ספייס, סגן נשיא סוכנות הפרסום iCrossing. “היא יכולה להשתמש במידע הזה כדי להתאים פרסומות בדרך שלא זמינה לאחרים".

 

החברה צפויה להתחיל לבצע ניסויי שטח במערכת, שתכונה Amazon Sponserd Links, בהמשך השנה וכבר פנתה למפרסמים בנושא, בהבטחה שהפלטפורמה תקל עליהם להגיע ל-250 מיליון לקוחותיה. לדברי מקורות, הפרסומות יהיו דומות בנראות לפרסומות AdWords של גוגל, ובדומה להן יתבססו בין השאר על מילות מפתח שיקלידו הגולשים במנוע החיפוש הפנימי שלה.

 

אמזון סירבה להגיב לדיווח.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x