$
אפליקציות

משתמשים בסיקרט? תשכחו מהאנונימיות שלכם

חברת אבטחה חשפה דרך פשוטה מאוד בעזרתה אפשר לגלות מי פרסם איזה פוסט באפליקציית הפרסומים האנונימיים. הפרצה תוקנה בידי החברה, אך מנכ"ל סיקרט הסביר ש"אנונימי" לא אומר "בלתי ניתן לאיתור"

נמרוד צוק 12:2324.08.14

משתמשים באפליקציית סיקרט ובטוחים שאף אחד לא יעלה על זהותכם לעולם? מומלץ להיות שאננים פחות: קבוצת חוקרים מחברת אבטחת המידע ריינו סקיוריטי מצאה שיטה פשוטה לחשוף את הזהות של כותבי הפוסטים, שהוצגה בסוף השבוע בכתבה באתר Wired.

הפרצה שמאפשרת את החשיפה אמנם טופלה על ידי החברה, אבל הקלות בה היא נמצאה אינה מבשרת טובות למי שמנצל את הבמה האנונימית-כביכול לפרסום לשון הרע ומידע רגיש. השיטה אינה דורשת כל ידע בתכנות והיא מנצלת את הכלל שקבעה סיקרט, לפיה ניתן לראות פוסטים של אנשי קשר לאחר שיש לכם שבעה חברים או יותר.

 

שבעה חשבונות = חבר חשוף

 

כל שנדרש הוא לפתוח שבעה חשבונות סיקרט פיקטיביים (פעולה קלה מאחר והשירות מאפשר הרשמה באמצעות מייל בלבד), להתקין את האפליקציה על מכשיר נקי מאנשי קשר באמצעות חשבון נוסף, להוסיף לספר הטלפונים שלכם את שבעת חשבונות הדמה שיצרתם ולצידם את המייל או מספר הטלפון של האדם האמיתי שאת הפוסטים שהוא פרסם אתם רוצים לזהות - ואז תראו ברשימת "פוסטים של חברים" אך ורק את התכנים שלו.

 

אפליקציית סיקרט אפליקציית סיקרט

 

עדיין לא נמצאה שיטה שמאפשרת זיהוי בכיוון ההפוך - איתור הכותב מאחורי פוסט מסוים, אבל בעקבות החשיפה הזהירו מייסדי החברה מפני שימוש שעשוי לסכן את המשתמשים במידה וזהותם תיחשף.

 

"בדקנו את הנושא ולא מצאנו אף אחד שניצל את הפרצה הזו, אבל המסר שאנחנו רוצים להעביר למשתמשים שלנו הוא ש"אנונימי" לא אומר "בלתי ניתן לאיתור"", אמר מנכ"ל סיקרט דייוויד בייטאו. "סיקרט איננה מקום לפעילות בלתי חוקית, לפרסום איומים בביצוע מעשי טרור, או להפצת תמונות עירום. אנחנו לא מבטיחים למשתמשים שלנו שהם יהיו בטוחים מחשיפה בכל סיטואציה ואנונימיים ב-100%", הוא הצהיר.

 

בראיון בלעדי ל"כלכליסט" אמר לאחרונה שותפו של בייטאו, כריס ביידר, דברים שונים מעט. "אנחנו מכירים מישהו שנכווה אחרי שכתב משהו בפייסבוק וזה הגיע למעסיק, או אפילו לתקשורת. אפליקציות כמו סנאפצ'ט כל כך פופולריות, כי שם אנחנו יכולים להיות עצמנו בלי שהכל יונצח. סיקרט היא עוד דרך לספק את המפלט הזה", טען.

 

סיקרט, שעלתה לחנויות האפליקציות ב-30 בינואר, הפכה תוך זמן קצר לחביבת אנשי עמק הסיליקון, הגיעה משם לקהילת הסטארט-אפ וההייטק הישראלית ובשבועות האחרונים הפכה ללהיט בקרב קהל הולך ומתרחב של משתמשים בארץ ואף תפסה למשך כמה ימים את המקום בראשון במצעד ההורדות בחנות האפליקציות של גוגל, כשהיא עוקפת אפליקציות ותיקות כמו ווטסאפ ופייסבוק. במקביל, האפליקציה זכתה ללא מעט ביקורת על השימוש שנעשה בה לפרסום השמצות, הוצאות מהארון ושיימינג אנונימי, בעיקר בקרב בני נוער. על פי נתוני גוגל, יש לה כיום בין מיליון לחמישה מיליון משתמשים ברחבי העולם, על גבי אנדרואיד בלבד.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x