$
חדשות טכנולוגיה

שיאומי צמחה ב-240% ברבעון האחרון, עקפה את סמסונג בסין

יצרנית הסלולר הסינית שברה שיאי צמיחה וכבשה את שוק הסלולר הגדול בעולם. זאת, בשל צניחה במכירות סמסונג בסין לצד דרישה למכשירי דור 4 זולים. עתה, שואפת שיאומי להשתלט על שווקים מתפתחים בעולם

עומר כביר 14:4405.08.14
המהפכה הסינית: יצרנית הסלולר הסינית שְׂיָאומִי (Xiaomi) עקפה את סמסונג והפכה ליצרנית הסלולר הגדולה בסין - כך לפי נתונים שפרסמה חברת המחקר Canalys.

החברה, שכונתה לא פעם "אפל הסינית", נחשבת לבעלת קצב צמיחה מהיר במיוחד. ואולם ברבעון השני של 2014 רשמה החברה קצב גידול קיצוני של 240%, מ-4.4 מיליון משלוחי מכשירים ברבעון המקביל בשנה שעברה ל-15.5 מיליון - והגיעה לנתח שוק של 14% בסין.

 

זאת, בעיקר הודות למכירות קו דגמי הסמארטפון המוזלים RedMi. לא מדובר בהישג זניח בשום פנים: סין היא שוק המובייל הגדול בעולם ו-37% ממשלוחי הסמארטפונים ברבעון השני (108.5 מיליון יחידות) נעשו במדינה זו.

 

RedMi 1S ו-RedMi note, דגמים מוזלים של שיאומי RedMi 1S ו-RedMi note, דגמים מוזלים של שיאומי

 

לזינוק של שיאומי לראש טבלת המכירות בסין סייעה ירידה של 15% במשלוחי המכשירים של סמסונג, שהתבצעה על רקע העלייה בביקוש למכשירי דור רביעי זולים.

 

"מדובר בהישג פנומנלי מבחינת שיאומי", אמר אנליסט קנליס, ג'ינגוון וואנג, בהודעה לעיתונות. “שהתאפשר, ללא ספק, הודות לביצועים חלשים של סמסונג במהלך הרבעון. אבל זה רק חצי מהסיפור. שיאומי גם יישמה את האסטרטגיה שלה להגדיל את היקף המכירות. היא הציגה מוצרים מושכים בתמחור אגרסיבי, התמקדה בעיקר בתוכנה ובשירותים בעלי חשיבות מקומית וגיבתה את המהלכים בשיווק ממוקד ויעיל. דגמי RedMi המוזלים היו מנוע הצמיחה העיקרי, אך שמשכו פחות תשומת לב גלובלית ממכשירי הדגל שלה. כעת, אם היא רוצה לשמור על המומנטום, צריכה החברה לספק מכשירי דור רביעי שיענו על הביקוש הגובר בסין".

 

סמארטפון ה-Mi3, עם כיסוי ייעודי שפיתחה החברה סמארטפון ה-Mi3, עם כיסוי ייעודי שפיתחה החברה

 

המטרה: שווקים מתפתחים בעולם

 

אם לא שמעתם על שיאומי עד עתה, אין לכם סיבה להתבייש; ברבעון השני 97% ממכירות החברה היו בסין גופא. ואולם, בחצי השני של 2014 שואפת החברה להיכנס לפעילות בשווקים אחרים דוגמת אינדונזיה, מקסיקו, רוסיה, תאילנד וטורקיה. “לתמחור התחרותי שלה תהיה תהודה מחוץ לסין, אבל אסור להמעיט בגודל האתגר של התאמת פעילותה לבמה הבינלאומית", אמרתה האנליסטית הסינגפורית ג'סיקה קווי. “שיאומי צריכה ליצור מותג בינלאומי, ולהתאים את השירותים שהיא מציעה לשווקים השונים, וכן את אסטרטגיית השיווק והמכירה שלה, שכיום מבוססת ברובה על מכירות מקוונות. משזה נאמר, לשיאומי יש את הפוטנציאל להפוך לגורם מערער מחוץ לסין, ויצרניות בינלאומיות צריכות לשים לב אליה".

 

ההישג של שיאומי מפתיע במיוחד מכיוון שאך לפני שנה הייתה זו יצרנית נישה כמעט אלמונית. ואולם, אין שום הפתעה בכך שחברה סינית הינה גם יצרנית הסלולר הגדולה בסין. מתוך 10 היצרניות הגדולות במדינה, שמונה הן חברות מקומיות שמחזיקות יחדיו ב-65% מהשוק עם משלוחים של 70.7 מיליון מכשירים. אפל וסמסונג הן השחקניות הזרות היחידות בין עשרת הגדולות, ולהן נתח שוק משותךף של 18% עם משלוחים של 20 מיליון יחידות.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x